Crayon Group

Crayon Group økte med 49 prosent første kvartal

(OSLO) -- Det ledende IT-rådgivningsselskapet Crayon Group Holding ASA kunngjorde i dag at deres kvartalsvise organiske inntekter i første kvartal har vokst med 49 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Veksten er delvis drevet av selskapets sterke utvikling i Norden.
Det ledende IT-rådgivningsselskapet Crayon Group Holding ASA kunngjorde i dag at deres kvartalsvise organiske inntekter i første kvartal har vokst med 49 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. (Photo: Melanie Coffee)

(OSLO) -- Det ledende IT-rådgivningsselskapet Crayon Group Holding ASA (OSE: CRAYON) kunngjorde i dag at deres kvartalsvise organiske inntekter i første kvartal har vokst med 49 prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Veksten er delvis drevet av selskapets sterke utvikling i Norden.

Crayon har rapportert en økning på 28 prosent bruttofortjeneste, opp til NOK 395 millioner, fra 310 millioner første kvartal 2018.

Dette er det femte påfølgende kvartalet med sterk inntekts- og bruttofortjeneste på alle forretningsområder og markedsklynger for det Oslo-baserte selskapet som styrer sine kunder gjennom deres digitale transformasjonsreise.

– Vi har hatt en stødig vekst de siste årene og er svært fornøyde med de siste resultatene. Veksten mener vi er delvis grunnet nye muligheter i markedet og delvis grunnet vår forpliktelse til å alltid sette kunden først. Vårt mål har vært å optimalisere kundens avkastning fra komplekse IT-investeringer og det har vist seg å være en god strategi, sier Torgrim Takle, administrerende direktør i Crayon Group.

Med et mer komplekst IT-landskap opplever kunden et økt behov for ekspertbistand.

I første kvartal 2019 utførte Crayon investeringer i forbindelse med vekst og opplevde en økende etterspørsel på tvers av samtlige kundesegmenter. I så og si alle deres 25 markeder rundt om i verden har de erfart en sterk utvikling i alle sektorer.

Det var imidlertid i Norden at Crayon hadde en sterk økning i bruttofortjeneste på hele 44 millioner kroner. Crayons vellykkede kvartal er også et resultat av en utvidelse av kundeporteføljen gjennom en kombinasjon av nye tjenester og leverandører, samt virksomhetssammensetninger.

Crayon har verdens største egenutviklede provisjoneringsportal for skytjenester og deres inngående fagkunnskap har åpnet opp for muligheten til å sikre et tidlig fotfeste i nye teknologier. Selskapet åpner ekspertisesentere innen Artificial Intelligence rundt om i verden med planer om å åpne flere.

– Det er ingen tvil om at det er et konkurransepreget marked og vi satser nå stort på AI-teknologi da vi opplever at dette blir et sterkt behov hos våre kunder i tiden fremover. Utviklingen i vårt tilbud av tjenester henger tett sammen med endringene i markedet, og vi ser at fler og fler kunder har behov for avanserte løsninger. Vi er godt rustet for å hjelpe dem med dette, sier Takle.

Bilder

Om Crayon Group

Crayon Group
Sandakerveien 114 A

+(47) 22 89 10 00http://www.crayon.no

Crayon Group Holding ASA er et ledende IT-rådgivningsselskap innenfor programvare og digitale endringsprosesser. Med unike IP-verktøy og høy faglig kompetanse hjelper Crayon sine kunder med å optimalisere avkastningen på investeringer i programvareteknologi. Crayon har lang erfaring med optimalisering av programvarelisensiering, digital nyskapning og prediktiv analyse. Selskapet følger kunden steg for steg gjennom deres digitale endringsprosess. Hovedkvarteret ligger i Oslo, og selskapet har mer enn 1300 ansatte ved 43 kontorer verden over.

Følg pressemeldinger fra Crayon Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Crayon Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Crayon Group

Microsoft kåret Crayon til årets partner innen AI og maskinlæring7.6.2019 10:28:18 CEST | Pressemelding

(Oslo, NORGE) — 7. juni 2019 — Crayon Group kunngjorde i dag at de har vunnet Microsofts årlige pris for AI og maskinlæring, The 2019 AI & Machine Learning Partner of the Year Award. Selskapet ble tildelt prisen i skarp konkurranse med viktige Microsoft-samarbeidspartnere fra hele verden etter å ha vist fremragende evne til innovasjon og implementering av kundeløsninger basert på Microsoft-teknologi.