Craft sin CTM Carbon Race Rebel er vinner av Runner’s World 2022 Shoe Award

Crafts aller første karbonbelagte konkurransesko er valgt ut som en av de tre beste i kategorien ‘fastest shoes’.
CTM Carbon Race Rebel

Craft er stolte av å kunngjøre at CTM Carbon Race Rebel ble valgt ut som en av de raskeste løpeskoene av Runner’s World Shoe Awards 2022.

Race Rebel er utviklet sammen med ultradistanseløperen Tommy "Rivs" Puzey. Karbonskoen er den første i sitt slag for merkevaren – en løpesko med Crafts ekstremt lette og responsive UD Foam Pro™ mellomsåle, og en finjustert karbonfiberplate.

– Vi er henrykte over å ha Race Rebel anerkjent av Runner's World-teamet, spesielt med tanke på bredden i kategorien konkurransesko. Vårt sko-team fortsetter å flytte grenser når det kommer til innovativ design og konstruksjon, og jobber tett sammen med våre eliteidrettsutøvere, sier Daniel Högling, produkt- og markedsdirektør hos Craft.

Runner's World-testprogrammet for sko er uten tvil det strengeste i bransjen. Ekspertteamet skrøt av skoens stabilitet. En fra ekspertteamet utdyper:

– Av skoene jeg har konkurrert i – Metaracer, Vaporfly, Endorphin Pro – føles Race Rebel som den mest stabile. Den er støttende i svinger, som Hyperion Elite. Passformen er perfekt, med en hælkappe som griper godt om hælen, og tunge (klaff under skolissene) som holder seg på plass gjennom hele løpet.

Race Rebel (Veil.pris kr 2.599) kan kjøpes online på craft.no.

Damemodell

Herremodell

Om Craft

Craft ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige, og spesialiserer seg på klær og sko for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør - for både verdensmestere og hverdagshelter.

CTM Carbon Race Rebel

Craft kler opp hele vinterstudioet til Viaplay - et viktig strategisk samarbeid13.12.2021 13:07:57 CET | Pressemelding

Craft har signert en ettårig sponsoravtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group), eier av blant annet Viaplay. NENT har skaffet seg rettighetene til flere av de mest populære vinteridrettene de neste fem årene. Craft er en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay denne sesongen. Alle i vinterstudioet til Viaplay er ikledd gode og varme vinterklær fra Craft. Dette vil bidra til å styrke og posisjonere merkevaren Craft innen vintersport-kategorien i det norske markedet.