Craft ny klesleverandør til Norges Skiforbund Langrenn

Craft Sportswear har signert en 5-årig avtale med Norges Skiforbund Langrenn, som innebærer at skiløperne i verdens mest suksessrike langrennslag vil konkurrere og trene i klær fra Craft.

"Craft har lenge hatt en verdensledende posisjon innen design og utvikling av langrennsklær. Avtalen med Norges Skiforbund langrenn er en av våre største investeringer noensinne i denne kategorien, og gir oss store muligheter til å styrke vår markedsposisjon både i Norge og internasjonalt," sier Crafts CEO Stefan Persson. "Utøverne på det norske landslaget vil bruke helt nyutviklede plagg fra vår nyeste kolleksjon, produkter som også i stor grad vil være laget av bærekraftige materialer."

"Langrenn er en av våre største og viktigste kategorier, og vi ser et stort potensial i å øke nærheten til det norske markedet", sier administrerende direktør Tom Henriksen i New Wave Norway. "Nå som vi har muligheten til å samarbeide med verdens ledende skinasjon - og kombinere dette med vår internasjonale erfaring - gir det oss perfekte forhold for å utvikle oss i Norge. Vi har flere spennende planer for den kommende femårsperioden, planer som også inkluderer områdene B2B, klubbmarkedet og D2C," sier Henriksen.

Samarbeidet innebærer at Craft vil gi de norske landslagsløperne langrennsklær til trening og konkurranse, samt løpesko og klær for trening i sommersesongen.

"Norsk langrenn er privilegert som allerede har sikret seg en ny, sterk partner innen klær etter OL-sesongen 2022. Vårt nye, langsiktige samarbeid er en bærekraftig og viktig avtale for norsk langrenn. Crafts utvikling de siste årene er solid, og de vil også sørge for at løperne bruker klær som i størst mulig grad er laget av bærekraftige og miljøvennlige materialer", sier Norges landslagssjef Espen Bjervig.

Avtalen mellom Craft og Norges Skiforbund langrenn strekker seg fra sesongen 2022 til 2027, med mulighet for forlengelse.

Om Craft
Craft Sportswear ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige og spesialiserer seg på klær og produkter for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør - for både verdensmestere og hverdagshelter.

Kontaktpersoner:

• Langrennssjef Espen Bjervig, Skiforbundet langrenn,