Craft kler opp hele vinterstudioet til Viaplay - et viktig strategisk samarbeid

Craft har signert en ettårig sponsoravtale med Nordic Entertainment Group (NENT Group), eier av blant annet Viaplay. NENT har skaffet seg rettighetene til flere av de mest populære vinteridrettene de neste fem årene. Craft er en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay denne sesongen. Alle i vinterstudioet til Viaplay er ikledd gode og varme vinterklær fra Craft. Dette vil bidra til å styrke og posisjonere merkevaren Craft innen vintersport-kategorien i det norske markedet.

Strategisk samarbeidspartner

Craft har signert en ettårig kontrakt med Nordic Entertainment Group (NENT Group). Dette innebærer at Craft vil være en av hovedsponsorene av alle langrennssendingene på Viaplay. Alle i produksjonen vil være ikledd klær fra Craft.

- Det er viktig for NENT å ivareta alle som jobber med produksjonen, både inne og ute, og da var det helt naturlig å gå inn i et samarbeid rundt bekledning for alle reportere og eksperter som er plassert rundt om i verden for å skape bra innhold, sier Cathrine Zaborowkski Head of Creative -and sports sales, NENT Norway.

Craft har stolte tradisjoner med å produsere teknisk sportstøy til hverdagsatleten og profesjonelle utøvere verden over, så dette er et viktig og riktig samarbeid for Craft.

- Vi har valgt å inngå et samarbeid med Viaplay for å bygge merkevarekjennskap blant det norske folk gjennom vinteren 21/22. Dette er en naturlig del av vår satsning innen langrenn da vi tar over som utstyrsleverandør for Norges Skiforbund Langrenn fra 1. mai 2022. Langrenn er en av våre hovedkategorier, derfor fant vi det svært spennende å inngå et samarbeid med Viaplays nye satsning på vintersport, sier administrerende direktør Tom Henriksen i New Wave Norway.

Magnus Moan i Viaplay vinterstudio

Treffer flere seere

Vintersport har svært sterke tradisjoner i de nordiske landene, med stor publikumsappell og høye seertall år etter år. Flere av Nordens aller mest kjente sportshendelser og idrettsøyeblikk kommer fra de store vinteridrettene. NENT Group ønsker å bygge videre på disse øyeblikkene og skape store seeropplevelser, både for svorne tilhengere av vinteridrett og nye generasjoner seere, skriver NENT Group i en pressemelding.

- Kombinasjonen av å treffe store deler av vår målgruppe og samtidig være med å fremme at vintersport vises på flere kanaler ser vi som svært positivt. Vi håper og tror at Viaplay vil treffe en yngre seergruppe enn hva vi har sett til nå. Med det treffer vi bredere og gir vår merkevare større synlighet, forklarer Tom Henriksen.

Craft Sportswear ble grunnlagt i 1977 i Borås, Sverige, og spesialiserer seg på klær og produkter for sport der ytelse og komfort er avgjørende for optimale prestasjoner. Ved å samarbeide med eliteidrettsutøvere over hele verden og stadig utvikle nye materialer og tekniske løsninger, kan Craft tilby innovative funksjonelle klær, løpesko og tilbehør - for både verdensmestere og hverdagshelter.