Craft Ambassadør Sebastian Aslaksrud (@Sebwii)

Skyhøye ambisjoner, høyt tempo og et stort talent. Sebastian Aslaksrud gjør seg klar for de store arenaene og jobber beinhardt for å nå sine mål. Craft har gleden av å kunne fortelle at vi er stolt samarbeidspartner med Sebastian på hans vei mot OL-drømmen!

Litt om Sebastian.

Sebastian Aslaksrud (24) er mannen bak Instagramkontoen "@Sebwii" som daglig imponerer sine følgerne med sitt BMX-talent!
Han er en energisk ung gutt fra Råde som driver med BMX Racing på fulltid.
BMX Racing er en ekstremsport der man sykler åtte stk. mot hverandre på en 350-450 meter lang bane med hopp og doserte svinger. Førstemann til mål vinner.

Sebastian var ikke mer enn fem år gammel da han startet med sykling og siden den gang har det gått slag i slag. Han er blant annet ubeseiret regions mester for åttende året på rad.

Det blir tilbrakt mange timer på BMX banen i nærområdet. I Råde ligger det en BMX-bane som ble ferdigstilt i 2016. På denne banen er det allerede arrangert alt fra NM til Nordisk mesterskap og E-Cuprunde.

Sebwii4Foto: @Sebwii sin egen instagram-konto.

De siste fem årene har Sebastian utmerket seg med følgende titler:

1. plass i Norges Cup 2016

Nordisk Mester i Elite Men 2017

1. plass i Succé Cup 2015/2016/2017/2019 (BMX cup med flest deltagere i Skandinavia)

8. plass i VM 2015 i klassen 17-24

2. plass i EM 2015 i klassen 17-24

Beste resultat per nå i World Cup er en 24. plass i Argentina 2017

Drømmen om OL.

Sebastian beskriver utmerkelsene han har oppnådd som «småtteri» i forhold til hva som venter rundt neste sving. Listen over mål han har satt seg har mange punkter, blant de er å vinne både EM og VM, men helt på toppen av listen ligger det tøffeste punktet: å få representere Norge under de Olympiske Leker i 2024.

Sebwii2
Foto: Sebastian i LT Down Jacket.

Sebastian vet at veien dit er både tøff og krevende. Det å prestere på et nivå som gjør ham kvalifisert til å representere Norge i OL krever et godt støtteapparat og trygge samarbeidspartnere.
I tillegg til støtten fra familie, venner, trenere og andre relasjoner, er han avhengig av leverandører som kan jobbe med ham på veien mot målet.
Vi er stolte av at Sebastian ønsket nettopp Craft som en av sine støttespillere.

Craft har sterk tro på Sebastian og det er en av grunnene til vi som klesleverandør satser på den energiske gladgutten fra Råde.
Sebastian påpeker at det er viktig at han og de han samarbeider med er på bølgelengde når det gjelder tempo og entusiasme for det man gjør.

Sebwii3

Foto: Sebastian i Active Extreme X.

Som Sebastian sier: "Ser man bra ut, føler man seg bra - føler man seg bra, så gjør man det bra!".

Vi i Craft Sportswear Norway gleder oss til fortsettelsen.