Cortus Energy har driftstopp på grund av problem vid matning av biomassa

Efter återstart av MS3 avbröts körningen på grund av problem med två transportskruvar i biomassfickan. Modifiering pågår och återstart av MS3 är planerad till de närmaste dagarna.

MS3 innebär integrerad drift i 7 dygn (168 h) utan avbrott och att producera trycksatt syngas. Vi kommer att informera med separata PM när vi passerat 72h och 168h samt vid eventuella längre avbrott.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Sigfridsson, VD
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs med planerad uppstart 2022.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Incap Corporation: Incap’s schedule for financial reporting in the year 20222.12.2021 08:30:00 CET | Press release

Incap Corporation: Incap’s schedule for financial reporting in the year 2022 Incap Corporation will publish the following financial reports in 2022: financial statements release for 2021 on Thursday, 24 February 2022 annual report for 2021 during week 13/2022 (week commencing on 28 March 2022) business review for January-March 2022 on Wednesday, 27 April 2022 half-year report for January-June 2022 on Thursday, 28 July 2022 business review for January-September 2022 on Thursday, 27 October 2022. The annual report includes the report of the Board of the Directors, the financial statements of the Group and the parent company as well as the auditor’s report for the financial period 1 January–31 December 2021. At the same time, the company will also publish the corporate responsibility report, the report on Corporate Governance as well as the report on remuneration. Incap’s Annual General Meeting is scheduled to be held on Friday, 29 April 2022 in Helsinki. A shareholder has the right to ha

Strategic Business Update - Acquisition of Precise-ITC and completion of major milestones for China Product Partnership2.12.2021 08:00:00 CET | Press release

LONDON and TORONTO, Dec. 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Alphawave IP (LN:AWE), a global leader in high-speed connectivity for the world’s technology infrastructure, is pleased to announce the acquisition of Precise-ITC and the completion of significant milestones for the China Product Partnership (“CPP”). Key highlights Alphawave IP has agreed to acquire Precise-ITC, Inc., an emerging leader in the Ethernet and Optical Transport Network (OTN) communications connectivity IP space. Alphawave IP has also completed all CPP implementation milestones and CPP, now incorporated as WiseWave Technology Co., Ltd (“WiseWave”), has been funded and will receive its first IP delivery from Alphawave IP in December 2021, as planned. WiseWave was founded as a Chinese semiconductor device company focused on the mainland Chinese market. In addition, Alphawave IP has completed the consolidation of its VeriSilicon reseller relationship with WiseWave to provide one interface to customers in China, in line with