Cortus AB överklagar Solna Tingsrätts dom avseende tvist med PE Teknik och Arkitektur AB

Cortus AB kommer att överklaga den dom som Solna tingsrätt meddelat angående Cortus tvist om obetalda fakturor från PE Teknik och Arkitektur AB. Cortus AB dömdes att betala de utestående fakturorna om 2 628 415 kr samt PEs rättegångskostnader om 3 354 903 kr, samt ränta. Fakturorna avsåg arbeten som inte utförts på ett fackmässigt sätt och som behövdes göras om av ABB. Ett överklagande ställt till Svea hovrätt kommer att ges in till Solna tingsrätt inom de närmsta dagarna. Överklagandefristen går ut den 11 april.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Sigfridsson, VD
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs med planerad uppstart 2022.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är bolagets Certified Adviser.

Game studio Omnigame picks Agillic to scale personalisation and international growth16.5.2022 10:30:00 CEST | Press release

Press release, Copenhagen, 16 May 2022 OmnigameApS is an independent Danish online game studio on an ambitious mission to deliver quality, highly entertaining games and boost player engagement through its new communication strategy. Uncompromising on quality in both their games and customer experience, Omnigame turned to Agillic for operational efficiency, empowering its team to turn its copious data into highly personalised and relevant communication, and to scale the business internationally without ballooning headcounts. With implementation by Agillic Gold Solution Partner NexusOne, Omnigame was up and running on Agillic in less than three months. Since April, it has been leveraging the platform to run automated customer journeys, using content, personalisation and language versions dynamically across three owned channels - with room to scale. Omnigame’s Head of CX, Pia Nørland, says: ‘We are really excited to have started with Agillic. With the first flows already in place and runn

Stockwik förvärvar Cordinator Medical Service16.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

Solna den 16 maj 2022 PRESSMEDDELANDE Stockwik Förvaltning AB (publ) har ingått avtal om förvärv av Cordinator Medical Service AB (”Cordinator”). Stockwik förvärvar samtliga aktier i Cordinator. Som ett av Östergötlands ledande företag inom sitt verksamhetsområde företagshälsovård och privat sjukvård kompletterar Cordinator på ett utmärkt sätt Stockwiks övriga företag inom segmentet; TEAM Hälsa, Hela Företagshälsovård, Tjugonde Friskvård och Hälsobolaget. Med Cordinators verksamhet i Linköping och Norrköping täcker vi nu en stor del av Sverige. På Cordinators kliniker finns idag ca 30 anställda och konsulter. Verksamheten har bedrivits av Gunilla Rundqvist sedan 2004 med fokus på kvalitet och kundnöjdhet. För den senaste tolvmånadersperioden, per den 30 april 2022, uppgick Cordinators nettoomsättning till 26 MSEK. EBITDA-resultatet uppgick för motsvarande period till knappa 4 MSEK. Transaktionen sker på skuldfri basis till en EBITDA-multipel 6x. BAKGRUND OCH MOTIV Förvärvet av Cordinat