Corline Biomedical AB publicerar delårsrapport för det tredje kvartalet 2021

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed delårsrapporten för perioden januari till september och tredje kvartalet 2021. Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil.

VD Henrik Nittmar kommenterar
”Det nyss avslutade tredje kvartalet 2021 underbygger ytterligare att Corline Biomedicals kärnteknologi och strategi stödjer två kommersiellt mycket attraktiva verksamhetsgrenar.”

Ekonomisk översikt över det tredje kvartalet 2021

• Nettoomsättningen under det tredje kvartalet 2021 uppgick till 962 KSEK (368).
  • Resultatet efter finansiella poster under det tredje kvartalet 2021 uppgick till -2 075 KSEK
    (-2 150).
  • Resultatet per aktie uppgick under det tredje kvartalet 2021 till cirka -0,10 SEK (-0,13).

Ekonomisk översikt över perioden januari till september 2021

• Nettoomsättningen uppgick till 3 822 KSEK (1 160).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -5 621 KSEK (-7 232).
  • Resultatet per aktie uppgick till cirka -0,28 SEK (-0,43).
  • Likvida medel uppgick per den 30 september 2021 till 42,9 MSEK (7,8).
  • Soliditeten uppgick per den 30 september 2021 till 96 % (91 %).

Viktiga händelser under det tredje kvartalet 2021

• Den 7 juli meddelar Corline att bolaget ingått Term Sheet med ytterligare en kund i USA avseende en medicinteknisk produkt där huvudsakliga villkor för framtida royalties, priser och volymer för kommande leveranser av bolaget heparin CHS™, specificeras. Efter genomförd utvecklings- och uppskalningsperiod förväntas applikationen.

Viktiga händelser efter periodens utgång

• Den 15 oktober meddelar Corline att kunden Imperative Care förlänger sitt existerande leverans- och supportavtal och att Imperative samtidigt väljer att lägga en order omfattande 7,5 MSEK (870 000 USD) för att försäkra sig om produktleveranser under de närmaste 15 månaderna.

Definitioner

• Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden.
  • I parentes ovan beskrivs motsvarande period föregående år.

För fullständig delårsrapport, sehttp://www.corline.se/calendar-and-reports

För mer information om Corline, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB
Telefon: +46 (0)8-121 576 90
E-post: certifiedadviser@redeye.se

Corline Biomedical AB, noterat på First North Growth Market (CLBIO), arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Bolaget är i färd med att inleda fas 2-studier för Renaparin®, en kandidat för vilken Corline har erhållit särläkemedelsdesignering (”Orphan Drug”) i Europa och USA och som är under utveckling för att förbättra utfallet av njurtransplantation. Dessutom genomförs prekliniska studier inom lungtransplantation för Renaparin®. Sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Bolaget har nyligen tecknat avtal om samarbete med ett antal nya medicinteknikbolag i USA och Kanada. Läkemedelskandidaterna och de medicintekniska produkterna är baserade på samma grundteknologi.

Consolidated Unaudited Interim Report of AS PRFoods for the 1nd quarter and 3 months of 2021/2022 financial year28.11.2021 18:17:27 CET | Press release

MANAGEMENT COMMENTARY Q1 had many things we can be satisfied with- our sales grew by 11.5% and group net loss decreased by 50%. Unfortunately, there are many things, that unearthed massive management mistakes in Finnish unit. All PRFoods current problems stem from management mistakes made in 2020-2021. As of toda, we have completed 100% the change of management and key people in Finland, that we started in summer and decision to close lossmaking Kokkola factory. These steps build base for renewal of profitability in 2022. Corona crises speed up the unearthing of weaknesses in Finnish unit, and unfortunately the previous management did not want to acknowledge their mistakes or correct them. The proof that we are on right track with right people who joined us in fall this year, is the fact as of October we back to being profitable also in Finland: Heimon Kala Oy October EBITDA was 28 thousand euros and better by 270 thousand euros on YoY basis. Finnish unit caused liquidity crisis, which

Closure of Kokkola plant in Finland28.11.2021 15:58:00 CET | Press release

Heimon Kala Oy’s, a subsidiary of AS PRFoods, Kokkola fish processing plant in Finland will be closed and all 35 employees of the plant will be laid off. The one-off redundancy costs amount to approximately EUR 0.7 million and will be carried over 6 months. The closure of the plant will save the group around EUR 2.3 million a year. At the same the closure of Kokkola will decrease in Findland the wholesale and trading turnover of fresh salmon by around EUR 8-10 million. Wholesale has been a very low-profit business in Finland and has not been a significant part of the group's strategy and does not support our other activities in Finland. The fresh fish business of the group will in future rely mostly on own farmed fish. The wholesale of salmon in Baltics will be continued from our Saaremaa factory from the beginning of next year. The Kokkola plant has been deeply unprofitable in recent years and the main reason why the Finnish unit's financial results have been negative. The closure of