Corline Biomedical AB publicerar delårsrapport för det första kvartalet 2021

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed delårsrapporten för perioden januari till mars 2021. Nedan följer en kort sammanfattning av delårsrapporten. Fullständig rapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil.

VD Henrik Nittmar kommenterar
Vi ser en ökad intäkt från utvecklingskontrakten relaterade till nya kunder för vår antitrombotiska CHS-yta och har under perioden säkrat finansiering för både Renaparin-projektet och fortsatt kundutveckling inom medicinteknik.”

Ekonomisk översikt över det första kvartalet 2021

• Nettoomsättningen under det första kvartalet 2021 uppgick till 1 534 KSEK (191).
  • Resultatet efter finansiella poster under det första kvartalet 2021 uppgick till -1 405 KSEK (-2 507).
  • Resultatet per aktie uppgick under det första kvartalet 2021 till cirka -0,08 SEK (-0,15).
  • Likvida medel uppgick per den 31 mars 2021 till 19,4 MSEK (16,8).
  • Soliditeten uppgick per den 31 mars 2021 till 93 % (92).

Väsentliga händelser under det första kvartalet 2021

• Corline meddelar i januari 2021 att den nyligen genomförda förträdesemissionen övertecknades med 342 procent, motsvarande 67 MSEK. Totalt tillförs Corline ca 15 MSEK före emissionskostnader.
  • Bolaget avtalar i februari om att förlänga det existerande distributionsavtalet med sin agent JNT Technologies Inc. gällande distribution av Corlines yta för medicintekniska applikationer, CHS™ på den amerikanska marknaden.
  • I slutet av mars meddelar Corline att man genomfört en riktad emission som tillför bolaget 35,5 MSEK före emissionskostnader. Emissionen tecknades bland annat av svenska institutionella investerare, däribland M2 Asset Management, samt den befintliga

Väsentliga händelser efter periodens utgång

• Corline kallar till årsstämma i april och publicerar sin årsredovisning den 22:e i samma månad.

Definitioner

• Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden.
  • I parentes ovan beskrivs motsvarande period föregående år.

För fullständig delårsrapport, sehttp://www.corline.se/calendar-and-reports

För mer information om Corline, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB
Telefon: +46 (0)8-121 576 90
E-post: certifiedadviser@redeye.se

Corline Biomedical AB, noterat på First North Growth Market (CLBIO), arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Bolaget är i färd med att inleda fas 2-studier för Renaparin®, en kandidat för vilken Corline har erhållit särläkemedelsstatus (”Orphan Drug”) i Europa och USA och som är under utveckling för att förbättra utfallet av njurtransplantation. Dessutom genomförs prekliniska studier inom lungtransplantation för Renaparin®. Sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Bolaget har nyligen tecknat avtal om samarbete med ett antal nya medicinteknikbolag. Läkemedelskandidaterna och de medicintekniska produkterna är baserade på samma grundteknologi.

Bavarian Nordic leverer vacciner til Englands beredskab i forbindelse med nye tilfælde af abekopper11.6.2021 19:12:35 CEST | pressemeddelelse

KØBENHAVN, Danmark, 11. juni 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) meddelte i dag, at selskabet for nylig er blevet anmodet af de engelske sundhedsmyndigheder, Public Health England (PHE) og Medicines and Health Products Regulatory Agency (MHRA), om at levere koppevaccinen IMVANEX® til vaccination i forbindelse med nye, udefrakommende tilfælde af abekopper i mennesker i England. To relaterede tilfælde er blevet bekræftet og er blevet indlagt på et hospital i Liverpool. Den ene er sandsynligvis blevet smittet i Afrika, hvorfra familien ankom et par dage inden sygdommen brød ud, mens den anden sandsynligvis er blevet smittet af det første tilfælde efter hjemkomsten. Abekopper er en sjælden, men alvorlig sygdom, der naturligt forekommer i det centrale og det vestlige Afrika. Sygdommen er beslægtet med den menneskelige koppesygdom, om end den er mindre alvorlig med en dødelighed, der er estimeret til at være fra 1-10% af tilfældene. IMVANEX (MVA-BN) er godkendt af Europa-Kommissionen til

Bavarian Nordic Assists Public Health England in Response to New Cases of Monkeypox11.6.2021 19:12:35 CEST | Press release

COPENHAGEN, Denmark, June 11, 2021 – Bavarian Nordic A/S (OMX: BAVA) announced today that the Company was recently engaged by Public Health England (PHE) and the Medicines and Health Products Regulatory Agency (MHRA) to supply its IMVANEX® smallpox vaccine in response to new cases of monkeypox in the UK. Two related cases were confirmed and admitted to a hospital in Liverpool. One was most likely infected in Africa, where the family arrived from a few days before onset of disease, and a sibling case most likely infected on UK soil by the first case. Monkeypox is a rare, but serious disease, which is endemic in Central and West Africa. The disease is quite similar to human smallpox, although it is less severe with an estimated fatality rate of 1-10%. IMVANEX (MVA-BN) is approved by the European Commission for active immunization against smallpox but has also received approval for monkeypox by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Health Canada, as the only vaccine approved for