Corline Biomedical AB offentliggör halvårsrapport för det första halvåret 2020

Corline Biomedical AB (”Corline”) publicerar härmed halvårsrapporten för det första halvåret och andra kvartalet 2020. Nedan följer en kort sammanfattning av halvårsrapporten. Fullständig halvårsrapport finns tillgänglig på Corlines hemsida samt som bifogad fil.

VD Henrik Nittmar kommenterar
Vi har under årets andra kvartal, trots Covid-19, lyckats gå i mål med vårt huvudprojekt inom läkemedelsutvecklingen – RENAPAIR 01 – och samtidigt fortsatt att stödja våra kunder inom medicinteknik med utvärderingsstudier och tekniköverföring.

Ekonomisk översikt över det andra kvartalet 2020

• Nettoomsättningen under det andra kvartalet 2020 uppgick till 601 KSEK (369).
  • Resultatet efter finansiella poster under det andra kvartalet 2020 uppgick till -2 575 KSEK (-2 525).
  • Resultatet per aktie uppgick under det andra kvartalet 2020 till cirka -0,15 SEK (-0,16).

Ekonomisk översikt över första halvåret 2020

• Nettoomsättningen uppgick till 792 KSEK (509).
  • Resultatet efter finansiella poster uppgick till -5 082 KSEK (-5 492).
  • Resultatet per aktie uppgick till cirka -0,30 SEK (-0,35).
  • Likvida medel uppgick per den 30 juni 2020 till 12,4 MSEK (32,8).
  • Soliditeten uppgick per den 30 juni 2020 till 89 % (91).

Väsentliga händelser under det andra kvartalet 2020

• Corline meddelar den 8 april 2020 att de mottagit officiella mötesanteckningar från rådgivningsmötet (Protocol Assistance) med den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA som ägde rum i mars 2020 för att diskutera bolagets planerade fas 2-studie för Renaprin®. I protokollet framkommer att EMA är positiva till bolagets prekliniska data samt planerna framåt, utan krav på kompletteringar.
  • Den 26 maj 2020 presenterar Corline sin verksamhet på Redeyes temaevent Orphan Drugs. Presentationen finns tillgänglig på Redeyes hemsida.
  • Den 2 juni 2020 presenterar Corlines VD Henrik Nittmar den senaste utvecklingen i bolaget på Redeyes Growth Day 2020. Presentationen finns tillgänglig på Redeyes hemsida.
  • Corline meddelar den 10 juni 2020 top-line-resultat från RENAPAIR 01 där bolagets läkemedelskandidat Renaparin® utvärderats med avseende på säkerhet och tolerabilitet i samband med njurtransplantation. I studien uppvisar Renaparin® god säkerhetsprofil.

Väsentliga händelser efter periodens utgång
Ø  Den 7 juli 2020 meddelar Corline att bolaget erhållit ett så kallat Intent to Grant–brev från European Patent Office, där de blivit informerade om att den europeiska patentmyndigheten avser bevilja bolagets patentansökan P9345EO00. Ansökan avser Corlines teknik att behandla och skydda blodkärl i organ för transplantation.

Definitioner

• Resultat per aktie: Periodens resultat dividerat med genomsnittligt antal aktier under perioden.
  • I parentes ovan beskrivs motsvarande period föregående år.

För fullständig halvårsrapport, sehttp://www.corline.se/calendar-and-reports

För mer information om Corline, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB
Telefon: +46 (0)8-121 576 90
E-post: certifiedadviser@redeye.se

Denna information är sådan information som Corline Biomedical AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 augusti 2020.

Corline Biomedical AB arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Bolaget planerar och driver kliniska studier inom bland annat diabetes typ 1 och njur- och lungtransplantation, för vilket Corline även har erhållit särläkemedelsstatus (”Orphan Drug”). Inom ramen för helägda dotterbolaget Corline Pharma AB utvärderas in vivo-administration av Corlines heparinsubstans och sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. De nya läkemedelskandidaterna är baserade på samma grundteknologi som de medicintekniska produkterna.

Leasinvest Real Estate SCA: Important lease in the building Mercator in Luxembourg30.9.2020 17:40:00 CESTPress release

New lease for a floor in the building Mercator Leasinvest Real Estate has just concluded a new lease for 1,560 m² with CHL – ‘Centre Hospitalier de Luxembourg’, in the building Mercator located Route d'Arlon 110-112 in the Grand Duchy of Luxembourg. This new lease concretises the in-principle agreement already announced in the half-year financial report published on 19 August 2020. The rent price amounts to € 22/m²/month and the contract starts tomorrow, 1 October 2020. The building Mercator has a total surface area of 8,641 m² of offices, spread across 5 floors and comprises 104 parking spaces, and benefits from an exceptional location in the capital of the Grand Duchy along the Route d’Arlon, one of the main axes to the City of Luxembourg. Moreover, the building Mercator is located nearby Luxembourg’s main hospital, around which an important number of (para)medical businesses are located. This transaction was realised with the intervention of Cushman & Wakefield. Michel Van Geyte, CE

Ress Life Investments A/S: Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV)30.9.2020 17:05:00 CESTPress release

Ress Life Investments Holbergsgade 14, 2 tv DK-1057 Copenhagen K Denmark CVR nr. 33593163 www.resslifeinvestments.com To: Nasdaq Copenhagen Date: 30 September 2020 Corporate Announcement 36/2020 Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV). Ress Life Investments A/S publishes the Net Asset Value (NAV) per share and performance data as of 15 September 2020. NAV per share in USD: 2064.01 NAV per share in EUR: 1735.63 The performance during the first half of September was -0.49% in USD. The year-to-date net performance is 5.37% in USD. Assets under management (AUM) was 215.0 million US dollars. Questions related to this announcement can be made to the company's AIF-manager, Resscapital AB. Contact person: Gustaf Hagerud gustaf.hagerud@resscapital.com Tel + 46 8 545 282 27 Note: The terms for subscription of shares, minimum subscription amount and redemption of shares are provided in the Articles of Association, Information Brochure and in the Key Investment Information Docume