Corline Biomedical AB: Erhåller godkännande att starta fas 2 i Storbritannien

Corline Biomedical AB (”Corline” eller ”Bolaget”) meddelar att Storbritanniens hälsovårdsmyndighet MHRA godkänner start av fas 2-studien RENAPAIR 02 i enlighet med den ansökan som Bolaget inlämnat. RENAPAIR 02 avser utvärdera effekten av Renaparin®-behandling av njurar inför transplantation och kommer att utföras på 12 kliniker i Storbritannien, Tyskland och Österrike.

Renaparin® är under utveckling för att förbättra utfallet av njurtransplantation och har tidigare testats i en fas 1-studie på tre transplantationskliniker i Sverige. RENAPAIR 02 avser utvärdera substansens effekt utifrån den primära effektvariabeln glomerulär filtreringshastighet (eGFR) tre månader efter transplantation. Totalt ingår 80 patienter i studien, varav 40 kommer att få aktiv substans och övriga utgör kontrollgrupp. 12 transplantationskliniker i Tyskland, Österrike och Storbritannien deltar.

Inför studiestart i Tyskland och Österrike har Corline inlämnat en ansökan om start av RENAPAIR 02 till den europeiska läkemedelsmyndigheten EMA.

Henrik Nittmar, VD i Corline Biomedical AB, kommenterar
”Det är en fantastisk framgång för Corline att vi nu får möjlighet att starta vår fas 2-studie i Storbritannien. Målet med Renaparin® är att förbättra utfallet av njurtransplantation och om vi lyckas kan detta leda till ett bättre liv för väldigt många patienter.”

Vid frågor, vänligen kontakta
Henrik Nittmar, VD
E-post: henrik.nittmar@corline.se

Redeye AB är Corlines Certified Adviser.

Corline Biomedical AB, noterat på First North Growth Market (CLBIO), arbetar med den kroppsegna substansen heparin och har utvecklat en portfölj med läkemedelskandidater för användning i anslutning till organ- och celltransplantation. Bolaget är i färd med att inleda fas 2-studier för Renaparin®, en kandidat för vilken Corline har erhållit särläkemedelsdesignering (”Orphan Drug”) i Europa och USA och som är under utveckling för att förbättra utfallet av njurtransplantation. Sedan tidigare ytbelägger bolaget medicintekniska produkter och har bland annat behandlat över 100 000 hjärtstentar som implanterats i patienter. Bolaget har tecknat avtal om samarbete med ett antal nya medicinteknikbolag i USA och Kanada. Läkemedelskandidaterna och de medicintekniska produkterna är baserade på samma grundteknologi.

Rovio Entertainment Corporation: Repurchase of own shares on 7 December 20227.12.2022 17:45:00 CET | Press release

Rovio Entertainment Oyj STOCK EXCHANGE RELEASE 7.12.2022 at 18.45 EETRovio Entertainment Corporation - Repurchase of own shares on 7.12.2022Rovio Entertainment CorporationIn the Nasdaq HelsinkiDate7.12.2022Exchange transactionBUYShare trading codeROVIOAmount, shares32063Average price/share, EUR6,023788Total cost, EUR193140,71Rovio now holds a total of 6 548 427 shares including the shares repurchased on 7.12.2022On behalf of Rovio Entertainment CorporationOP Corporate Bank PLC Further information: Timo Rahkonen, VP Investor Relations & Corporate Strategy +358 40 730 3442 RovioIR@rovio.com Distribution: Nasdaq Helsinki Ltd Key media www.rovio.com About Rovio: Rovio Entertainment Corporation is a global mobile-first games company that creates, develops and publishes mobile games, which have been downloaded over 5 billion times. Rovio is best known for the global Angry Birds brand, which started as a popular mobile game in 2009, and has since evolved from games to various entertainment, a

Park Street A/S – New share buyback program7.12.2022 17:34:07 CET | Press release

Park Street A/S – New share buyback program Transactions during 01 December 2022 – 07 December 2022 On 14th September 2022, Park Street A/S announced a share buy-back programme, as described in Company Announcement dated 14-09-2022. The programme is carried out in compliance with the provisions of Regulation No 596/2014 of the European Parliament and of the Council on market abuse (the Market Abuse Regulation – MAR) and delegated legislation under MAR; except for the limitation of implementing the authorized buy-back of the Company’s shares within the 25% daily trading volume, due to the low levels of market liquidity in the Company’s shares. According to the programme, Park Street A/S will repurchase Class A and Class B shares for up to DKK 50 million. The programme is taking place during the period from 06 September 2022 – 30 December 2022. The following transactions were made under the share buy-back programme during 01 December 2022 – 07 December 2022: Number of shares boughtAverag