Copperstone uppdaterar kring miljötillståndsansökan för Viscaria-gruvan

Kiruna 5 juli 2022

Den 30 mars 2022 lämnade Copperstone Resources AB (publ) in ansökan om miljötillstånd till Mark- och miljödomstolen vid Umeå Tingsrätt inför återöppnandet av Viscariagruvan i Kiruna. Enligt tidplan och förväntan har bolaget nu fått återkoppling från mark- och miljödomstolen och en rad remissinstanser avseende kompletteringar av ansökan. Copperstone kommer under de närmaste månaderna att arbeta igenom och lämna in dessa kompletteringar till domstolen iseptember 2022.

Det känns väldigt bra att processen löper på som förväntat och att domstolens begäran om kompletteringskrav från dessa remissinstanser nått fram och inkommit till oss. Begäran om kompletteringar är ett helt normalt steg i en process som denna och möjliggör att vi får en så komplett ansökan som möjligt. SGU (Sveriges geologiska undersökning) och Länsstyrelsen i Norrbottens län har varit tydliga i sin återkoppling och MSB (Myndigheten för samhällsskydd och beredskap)avser att inkomma med kompletteringar före den 7 juli. Havs- och Vattenmyndigheten och Naturvårdsverket har kommunicerat att de inte avser komma med några krav på kompletteringar i det här skedet”, säger Copperstones Miljö- och Hållbarhetschef Anders Lundkvist.

När Copperstone har lämnat in kompletteringarna till ansökan i september bedömer mark- och miljödomstolen om ansökan kan anses som komplett. När ansökan uppfyller kraven kommer den att kungöras. Copperstone arbetar för att en kungörelse ska kunna ske under hösten 2022.

Copperstones miljötillståndsansökan, inklusive bilagor och kompletteringar finns tillgänglig i sin helhet på Copperstones hemsida https://copperstone.se/sv/miljotillstand/

Anders Lundkvist (Miljö- och Hållbarhetschef) anders.lundkvist@copperstone.se

Anna Tyni (VD) anna.tyni@copperstone.se eller info@copperstone.se

OM COPPERSTONE RESOURCES
Copperstone Resources AB är ett bolag som nu skalar upp till att bli ett modernt och ansvarsfullt producerande gruvbolag genom återöppnandet av Viscaria-gruvan i Kiruna. Fyndighetens höga kopparhalt, bedömda mineraltillgångar, geografiska placering samt ett växande team av expert ger goda förutsättningar för Copperstone att bli en viktig leverantör av kvalitativ och ansvarsfullt producerad koppar - en metall som har en helt central roll i Sveriges och Europas klimatomställning mot ett elektrifierat samhälle. Utöver Viscaria-gruvan innehar Copperstone ett antal andra bearbetningskoncessioner och undersökningstillstånd i Arvidsjaur (Eva, Svartliden, Granliden) och Smedjebacken (Tvistbogruvan) - samtliga i Sverige. Bolagets aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market (ticker COPP B). Augment Partners är bolagets Certified Adviser, info@augment.se, +46 8 604 22 55.

Graduate Management Admission Council Appoints Joy Jones as Incoming CEO8.8.2022 18:00:00 CEST | Press release

Jones to succeed Sangeet Chowfla as head of the global association representing leading graduate business schools RESTON, Va., Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- The Graduate Management Admission Council (GMAC), a global association of leading graduate business schools, today announced the appointment of Joy Jones as the organization’s CEO-Elect. Jones currently serves as GMAC’s chief product officer and general manager of assessments, a role she has held since July 2017. The announcement came after current CEO Sangeet Chowfla announced his intention to step down from the position earlier this year, and an extensive search executed by a global executive recruiting firm. The GMAC board of directors unanimously voted to elect Jones, who will become GMAC’s fourth CEO as of October 1, 2022. “With more than a hundred interested candidates from around the world, the Board conducted extensive interviews and thorough evaluations over the past months and was thrilled to find the best person to l

GeoJunxion (GOJXN.AS) announces the booking of a series of Location Intelligence Service contracts with combined value of well over one Million Euro8.8.2022 18:00:00 CEST | Press release

Capelle aan den IJssel, The Netherlands – 8 August 2022 – GeoJunxion (GOJXN.AS) is pleased to announce the booking of a series of Location Intelligence Service contracts with combined value of well over one Million Euro. The first 40 days of the new Financial Year 2022/23 (1 July 2022 - 30 June 2023) have been particularly busy and exciting for the various teams in GeoJunxion. As result of this, GeoJunxion is pleased to announce the booking of a series of Location Intelligence Services for one of its major global IT customers, with a combined value well over one Million Euro. In response to an increasing demand for hyper local content, GeoJunxion has closed a series of extensions to existing service contracts and successfully completed the negotiations on a large new tailor-made Location Intelligence Service contract. These new contracts will convert into revenue over the next 3 to 6 months and will contribute substantially to the continued growth of the company’s top- and bottom-line.

INVITATION TO CONFERENCE CALL FOR DFDS' REPORT FOR Q2 20228.8.2022 17:48:27 CEST | Press release

INVESTOR NEWS no. 22 - 8 August 2022 DFDS expects to publish the report for Q2 2022 on 16 August 2022 at around 07:30 CET. Torben Carlsen, CEO, and Karina Deacon, CFO, will present the report on a live conference call. The presentation in English will be followed by a Q&A session. Investors, analysts and other interested parties are invited to take part. Date: 16 August 2022 Time: 10:00 CET Telephone: DK +45 35445577 UK +44 33 33000804 US +1 631 913 1422 Other international numbers: https://events-ftp.arkadin.com/ev/docs/NE_W2_TF_Events_International_Access_List.pdf Access code: 69612122# If you wish to take part in the audio conference, please dial up at least five minutes before the conference begins. It will start on time, and participants will be asked to register name and company name beforehand. The conference will be broadcast live on https://www.dfds.com/en/about and published there for future reference. Contact Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59 About DFDS DFDS provid

INVITATION TIL TELE-KONFERENCE OM DFDS' RAPPORT FOR 2. KVT. 20228.8.2022 17:48:27 CEST | pressemeddelelse

INVESTOR NEWS nr. 22 - 8. august 2022 DFDS’ kvartalsrapport for 2. kvt. 2022 forventes offentliggjort 16. august 2022 omkring kl. 07.30. Rapporten præsenteres på en tele-konference af Torben Carlsen, CEO og Karina Deacon, CFO. Efter præsentationen, der foregår på engelsk, vil der være mulighed for at stille spørgsmål. Investorer, analytikere og andre er velkommen til at deltage. Dato: 16. august 2022 Tidspunkt: Kl. 10.00 Telefonnumre: DK +45 35445577 UK +44 33 33000804 US +1 631 913 1422 Øvrige internationale telefonnumre: https://events-ftp.arkadin.com/ev/docs/NE_W2_TF_Events_International_Access_List.pdf Adgangskode: 69612122# Deltagere i tele-konferencen bedes ringe mindst fem minutter før starttidspunktet, da konferencen begynder rettidigt, og deltagere forinden skal registreres med navn og firmanavn. Tele-konferencen kan følges live på https://www.dfds.com/en/about og vil efterfølgende være tilgængelig på samme sted. Kontakt Søren Brøndholt Nielsen, IR +45 33 42 33 59 Om DFDS DFDS