Coops limited edition rosa gjenbruksnett blir revet ut av butikkhyllene

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre kunnskap og informasjon om brystkreft, samt støtte brystkreftforskning. I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv.
- Det er veldig gøy at disse unike rosa handlenettene ble en umiddelbar suksess blant våre kunder og medeiere. Vi var nå helt tomme på lager. Heldigvis er det fremdeles noen handlenett igjen ute i butikkene, men det går unna i og vi er snart helt utsolgte. Nettene selges i et begrenset opplag i oktober og hvert solgte nett øker donasjonsbidraget fra butikkene våre, sier Carina Hansen, prosjektleder i sponsoravdelingen i Coop Norge.
I år er det den kjente moteskaperen Fam Irvoll som har laget designet på nettene. Nettene koster ti kroner per stykk, der tre kroner går direkte til Rosa sløyfe. I tråd med Coops bærekraftstrategi er handlenettet 100 prosent materialgjenvinnbart. Dette gir nettene et lavere klimaavtrykk, og bidrar til at plasten beholder sin verdi. Gjenbruksnettet kan sorteres som plast når de er utslitt.
- Bruken av gjenbruksnett er allerede svært populært i Coops butikker. Høsten 2018 introduserte Coop gjenbruksbonus ved bruk av gjenbruksnettene våre. Det innebærer at Coops medeiere får en bonus på én krone hver gang handlenettet brukes og skannes i kassen. Dette gjelder selvsagt også for de rosa gjenbruksnettene solgt under årets Rosa sløyfe-aksjon, sier Per Løberg Eriksen, bærekraftsansvarlig i Coop Norge.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver i Coop Norge
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Rekordbra eplehøst i vente6.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå fylles butikkene endelig med norsk frukt. Det varsles om rekordproduksjon av norske epler, samt solide volumer av norske pærer.
Tilbakekaller Lakseloin5.9.2025 21:26:36 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Lakseloin 300g etter funn av listeria. Siden listeria kan medføre helsefare, særlig når produktet spises rått, kaller vi tilbake varen. Produktet er fjernet fra butikk. Kunder som har kjøpt produktet bes om å kaste det eller levere det tilbake til butikk og få pengene tilbake.
Extra lanserer nytt middagskonsept – vil utfordre takeaway-aktørene1.9.2025 12:30:34 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Extra sitt nye konsept Middagsdisken, som rulles ut i samtlige butikker over hele landet. Konseptet skal gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet: «Hva skal vi ha til middag?» – med ferdige oppskrifter, råvarer og gode tilbud samlet på ett sted i butikken.
Coop skuffet over Konkurranseklagenemndas vedtak21.8.2025 09:10:56 CEST | Pressemelding
Coop Norge SA er skuffet over at Konkurranseklagenemnda fatter vedtak om brudd på konkurranseloven i prisjegersaken.
Kraftig vekst i salg av beredskapsprodukter hos Obs12.8.2025 08:31:34 CEST | Pressemelding
Stadig flere nordmenn har tatt grep for å sikre seg i en uforutsigbar tid. Salget av produkter anbefalt av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) har skutt i været hos Obs så langt i år.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom