Coops kunder samlet inn 10 millioner kroner til kreftsaken
Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.
- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
I oktober i fjor samlet Coops kunder inn 5,2 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år økte Coop innsatsen ved at også 1 prosent av salget av frukt og grønt gikk til Rosa sløyfe-aksjonen.
- Sunt kosthold er en av de viktigste faktorene for å forebygge kreft og vi ønsket derfor å inspirere folk til å spise mer frukt og grønt. Vi hadde også et sterkt ønske om å øke bidraget til Rosa sløyfe og den viktige jobben Kreftforeningen gjør, sier Stokke.
Resultatet av årets aksjon er en nesten dobling fra fjoråret, og Coops kunder og medeiere har sammen samlet inn 9 909 985 kroner.
- Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.
- Vi i Kreftforeningen har nesten ikke ord for hvor glad og takknemlig vi er for dette enorme bidraget fra Coop til brystkreftsaken. Det er helt utrolig hvordan de har klart å doble støtten fra i fjor! Takket være deres fantastiske engasjement og pågangsmot vil norske brystkreftforskere få livsviktig støtte på veien mot å finne en mer skånsom og treffsikker brystkreftbehandling. Årets Rosa sløyfe ble annerledes på grunn av koronapandemien. For oss betyr denne støtten mer enn noen gang, sier Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Rekordbra eplehøst i vente6.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå fylles butikkene endelig med norsk frukt. Det varsles om rekordproduksjon av norske epler, samt solide volumer av norske pærer.
Tilbakekaller Lakseloin5.9.2025 21:26:36 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Lakseloin 300g etter funn av listeria. Siden listeria kan medføre helsefare, særlig når produktet spises rått, kaller vi tilbake varen. Produktet er fjernet fra butikk. Kunder som har kjøpt produktet bes om å kaste det eller levere det tilbake til butikk og få pengene tilbake.
Extra lanserer nytt middagskonsept – vil utfordre takeaway-aktørene1.9.2025 12:30:34 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Extra sitt nye konsept Middagsdisken, som rulles ut i samtlige butikker over hele landet. Konseptet skal gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet: «Hva skal vi ha til middag?» – med ferdige oppskrifter, råvarer og gode tilbud samlet på ett sted i butikken.
Coop skuffet over Konkurranseklagenemndas vedtak21.8.2025 09:10:56 CEST | Pressemelding
Coop Norge SA er skuffet over at Konkurranseklagenemnda fatter vedtak om brudd på konkurranseloven i prisjegersaken.
Kraftig vekst i salg av beredskapsprodukter hos Obs12.8.2025 08:31:34 CEST | Pressemelding
Stadig flere nordmenn har tatt grep for å sikre seg i en uforutsigbar tid. Salget av produkter anbefalt av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) har skutt i været hos Obs så langt i år.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom