Coop Norge

Coops kunder samlet inn 10 millioner kroner til kreftsaken

Del

I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer. Resultatet er ny rekord med nesten 10 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.

Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker kunder og medeiere for rekordstor donasjon til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Andreas Fadum.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker kunder og medeiere for rekordstor donasjon til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Andreas Fadum.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år var tema for aksjonen persontilpasset brystkreftbehandling.

- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Kreftforeningen og Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

I oktober i fjor samlet Coops kunder inn 5,2 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år økte Coop innsatsen ved at også 1 prosent av salget av frukt og grønt gikk til Rosa sløyfe-aksjonen.

- Sunt kosthold er en av de viktigste faktorene for å forebygge kreft og vi ønsket derfor å inspirere folk til å spise mer frukt og grønt. Vi hadde også et sterkt ønske om å øke bidraget til Rosa sløyfe og den viktige jobben Kreftforeningen gjør, sier Stokke.

Resultatet av årets aksjon er en nesten dobling fra fjoråret, og Coops kunder og medeiere har sammen samlet inn 9 909 985 kroner.

- Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken, sier Stokke.

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.

- Vi i Kreftforeningen har nesten ikke ord for hvor glad og takknemlig vi er for dette enorme bidraget fra Coop til brystkreftsaken. Det er helt utrolig hvordan de har klart å doble støtten fra i fjor! Takket være deres fantastiske engasjement og pågangsmot vil norske brystkreftforskere få livsviktig støtte på veien mot å finne en mer skånsom og treffsikker brystkreftbehandling. Årets Rosa sløyfe ble annerledes på grunn av koronapandemien. For oss betyr denne støtten mer enn noen gang, sier Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen.

Kontakter

Bilder

Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker kunder og medeiere for rekordstor donasjon til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Andreas Fadum.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke, takker kunder og medeiere for rekordstor donasjon til Rosa sløyfe-aksjonen. Foto: Andreas Fadum.
Last ned bilde
Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen.
Ingrid Stenstadvold Ross, generalsekretær i Kreftforeningen.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg saker fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom