Coop tilbakekaller appelsinmarmelade og appelsinsaft

Coop stopper inntil videre salg av Coop appelsinmarmelade, Coop appelsinsaft og Xtra appelsinsaft.

Coop tilbakekaller appelsinsaft og appelsinmarmelade.

- Vi tilbakekaller produktene etter at det er funnet innhold av melkeprotein uten at dette er oppgitt i ingredienslisten. For de som har allergi mot melk kan dette gi allergiske reaksjoner. For dem som ikke er allergisk mot melkeprotein, er produktene trygge å spise og drikke, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Coop stopper inntil videre salg av produktene. Kunder som har kjøpt de aktuelle produktene og har melkeallergi, bes levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene.

Tilbakekallingen gjelder følgende produkter:

Coop appelsinmarmelade 500 g

Coop appelsinsaft uten tilsatt sukker 0,9 L

Xtra appelsinsaft 2,0 L

Coop tilbakekaller appelsinsaft og appelsinmarmelade.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.