Coop styrker sin posisjon på sykkel
Coop, som er eid av folket og er en av landets største sponsorer, ønsker å ta et ytterligere steg i kampen for like muligheter i idretten, og styrke sin posisjon på sykkel. Dette for å sikre jentene like gode rammebetingelser som guttene i idretten.
Det har vært naturlig for Coop å henvende seg til det eneste profesjonelle damelaget i Norge, Team Hitec Products.
-Vi er svært stolte av vår nye satsing. Laget blir viktig i vår kamp for like muligheter i idretten, og vi er sikre på laget vil bidra til mange stolte øyeblikk for Coops ansatte og medeiere fremover, sier Gøril Joys Johnsen, viseadministrerende direktør i Coop Norge.
Ettersom Coop allerede satser på sykkel med kontinentallaget Team Coop, var det naturlig å samkjøre kreftene mellom lagene som begge har base i Stavanger/Sandnes-området hvor Norges første velodrom snart står klar.
Samarbeidet vil styrke miljøet i regionen både når det kommer til kompetanse, samtrytternes utvikling.
-Begge lagene har mye å hente på å samkjøre ressursene og samle kompetansene sine på tvers av kjønn, med målsetning om å bedre prestasjonen til alle rytterne, sier Stein Ørn fra Team Coop.
Team Hitec Products er veldig glade for Coops satsning på like muligheter. For dem betyr dette bedre forutsetninger for å fortsette satsningen på rytternes utvikling, og ikke minst, utvekslingen av ressurser og kompetanse.
-Vi er veldig glade for å ha fått en solid partner som Coop med oss på laget. Sykkellaget Team Coop har vist en kontinuitet og entusiasme for sykkelsporten over mangfoldige år som er beundringsverdig. Coop tenker langsiktig og stort, og sammen kan vi bygge en sterk konstellasjon. Vi skal fortsatt være plattformen for de beste norske kvinnelige syklistene, kombinert med internasjonale stjerner, sier Karl Lima, Team Manager i Team Hitec Products.
Lagene inngår et samarbeid med umiddelbar virkning, og Team Hitec Products skifter navn til Team Coop - Hitec Products.
Kommende rittkalender for Team Coop-Hitec Products
Driedaagse De Panne, 25. mars
Gent Wevelgem, 28. mars
Dwars Door Vlaanderen, 31. mars
Ronde van Vlaanderen, 04. april
Kontakter
Kontaktpersoner:
Vegard Hansen, Coop Norge, +47 917 69 657
Stein Ørn, Team Coop, +47 452 19 653
Karl Lima, Team Coop-Hitec Products, +47 908 26 481
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom