Coop styrker sin posisjon på sykkel

Coop fortsetter satsningen for like muligheter i idretten, ved å styrke sin posisjon på sykling.
Bilde av: f.v. Mari Mohr og Pernille Feldmann i Team Coop - Hitec Products.

Coop, som er eid av folket og er en av landets største sponsorer, ønsker å ta et ytterligere steg i kampen for like muligheter i idretten, og styrke sin posisjon på sykkel. Dette for å sikre jentene like gode rammebetingelser som guttene i idretten.

Det har vært naturlig for Coop å henvende seg til det eneste profesjonelle damelaget i Norge, Team Hitec Products.

-Vi er svært stolte av vår nye satsing. Laget blir viktig i vår kamp for like muligheter i idretten, og vi er sikre på laget vil bidra til mange stolte øyeblikk for Coops ansatte og medeiere fremover, sier Gøril Joys Johnsen, viseadministrerende direktør i Coop Norge.

Ettersom Coop allerede satser på sykkel med kontinentallaget Team Coop, var det naturlig å samkjøre kreftene mellom lagene som begge har base i Stavanger/Sandnes-området hvor Norges første velodrom snart står klar.

Samarbeidet vil styrke miljøet i regionen både når det kommer til kompetanse, samtrytternes utvikling.

-Begge lagene har mye å hente på å samkjøre ressursene og samle kompetansene sine på tvers av kjønn, med målsetning om å bedre prestasjonen til alle rytterne, sier Stein Ørn fra Team Coop.

Team Hitec Products er veldig glade for Coops satsning på like muligheter. For dem betyr dette bedre forutsetninger for å fortsette satsningen på rytternes utvikling, og ikke minst, utvekslingen av ressurser og kompetanse.

-Vi er veldig glade for å ha fått en solid partner som Coop med oss på laget. Sykkellaget Team Coop har vist en kontinuitet og entusiasme for sykkelsporten over mangfoldige år som er beundringsverdig. Coop tenker langsiktig og stort, og sammen kan vi bygge en sterk konstellasjon. Vi skal fortsatt være plattformen for de beste norske kvinnelige syklistene, kombinert med internasjonale stjerner, sier Karl Lima, Team Manager i Team Hitec Products.

Lagene inngår et samarbeid med umiddelbar virkning, og Team Hitec Products skifter navn til Team Coop - Hitec Products.

Kommende rittkalender for Team Coop-Hitec Products

Driedaagse De Panne, 25. mars

Gent Wevelgem, 28. mars

Dwars Door Vlaanderen, 31. mars

Ronde van Vlaanderen, 04. april

Kontaktpersoner:

Vegard Hansen, Coop Norge, +47 917 69 657

Stein Ørn, Team Coop, +47 452 19 653

Karl Lima, Team Coop-Hitec Products, +47 908 26 481

Bilde av: f.v. Mari Mohr og Pernille Feldmann i Team Coop - Hitec Products.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.