Coop sponser ski-VM helt til 2025!

Den nye avtalen med FIS er en betydelig utvidelse av den eksisterende samarbeidsavtalen mellom Coop og verdenscupen i langrenn. Dette betyr at Coop blir hovedsponsor for Ski-VM i Oberstdorf i 2021 og Planica i 2023. Avtalen omfatter også Ski-VM i 2025 hvor Coop går inn som mesterskapets aller største sponsor. Det omfattende sponsoratet er et samarbeid mellom Coop Norge og Coop Midt-Norge.
- Avtalen skal bidra til økt stolthet og medlemsnytte ved at våre 1,7 millioner medeiere skal få muligheten til å oppleve VM på nært hold. Vi vil også bruke samarbeidsavtalen til å fremme fysisk aktivitet og sunt kosthold gjennom en rekke kampanjer og aktiviteter frem mot 2025. Dette er en god avtale for våre medeiere, for den norske skisporten og for oss i Coop, sier Geir Inge Stokke, Konsernsjef i Coop Norge.
Målet for alle Coops samarbeidsavtaler er å gi medeierne gode opplevelser, sikre at mangfoldet ivaretas, samt bidra til at barn og unge velger fysisk aktivitet. Fra før har Coop samarbeidsavtaler med bl.a. Norges Friidrettsforbund, Norsk Toppfotball og Team Coop (sykkel).
Felles krafttak
At Trondheim er søkerby til VM i 2025 var avgjørende for at Coop Midt-Norge, sammen med Coop Norge, har valgt å gå tungt inn i denne satsningen.
- VM i 2025 er foreløpig ikke tildelt, men med kun Trondheim som søker har vi vært offensive og sikret oss betydelige rettigheter til arrangementet. Det er ingen tvil om at dette er vårt største lokale sponsorengasjement noensinne. Vi har også som mål å få til et samarbeid med lokal VM-arrangør. Vi i Coop Midt-Norge skal bidra til at Ski-VM i Trondheim blir en folkefest, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge.
Coop har tidligere tatt med sine medeiere, altså kundene, på råd ved å spørre om hvilke idretter de setter høyest. Ikke overraskende kom langrenn høyt på listen. Dette var avgjørende for at Coop nå har valgt å bli samarbeidspartner for de kommende tre Ski-VM.
- Valget av bredde og folkesport er naturlig for Coop ettersom vi representerer 1,7 millioner medeiere over hele landet. Og det er ingen tvil om at våre medeiere er veldig glade i skisporten! Nå gleder vi oss veldig til flotte opplevelser i Oberstdorf, Planica og forhåpentligvis Trondheim, sier Stokke.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop har dagligvarebransjens beste omdømme16.10.2025 16:00:00 CEST | Pressemelding
Analyseselskapet Ipsos peker på at samvirkemodellen og et tydelig samfunnsoppdrag er en viktig forklaring på Coops sterke omdømme.
Coop setter brystkreft på agendaen: Sikter på rekordbeløp til Rosa sløyfe1.10.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
For 19. år på rad støtter Coop Rosa sløyfe-aksjonen. Gjennom årene har Coops kunder og medlemmer bidratt med over 100 millioner kroner til kreftsaken. Dette er midler som har gått til livsviktig forskning og støtte til brystkreftrammede og deres familier.
Rekordbra eplehøst i vente6.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå fylles butikkene endelig med norsk frukt. Det varsles om rekordproduksjon av norske epler, samt solide volumer av norske pærer.
Tilbakekaller Lakseloin5.9.2025 21:26:36 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Lakseloin 300g etter funn av listeria. Siden listeria kan medføre helsefare, særlig når produktet spises rått, kaller vi tilbake varen. Produktet er fjernet fra butikk. Kunder som har kjøpt produktet bes om å kaste det eller levere det tilbake til butikk og få pengene tilbake.
Extra lanserer nytt middagskonsept – vil utfordre takeaway-aktørene1.9.2025 12:30:34 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Extra sitt nye konsept Middagsdisken, som rulles ut i samtlige butikker over hele landet. Konseptet skal gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet: «Hva skal vi ha til middag?» – med ferdige oppskrifter, råvarer og gode tilbud samlet på ett sted i butikken.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
