Coop sponser ski-VM helt til 2025!
Den nye avtalen med FIS er en betydelig utvidelse av den eksisterende samarbeidsavtalen mellom Coop og verdenscupen i langrenn. Dette betyr at Coop blir hovedsponsor for Ski-VM i Oberstdorf i 2021 og Planica i 2023. Avtalen omfatter også Ski-VM i 2025 hvor Coop går inn som mesterskapets aller største sponsor. Det omfattende sponsoratet er et samarbeid mellom Coop Norge og Coop Midt-Norge.
- Avtalen skal bidra til økt stolthet og medlemsnytte ved at våre 1,7 millioner medeiere skal få muligheten til å oppleve VM på nært hold. Vi vil også bruke samarbeidsavtalen til å fremme fysisk aktivitet og sunt kosthold gjennom en rekke kampanjer og aktiviteter frem mot 2025. Dette er en god avtale for våre medeiere, for den norske skisporten og for oss i Coop, sier Geir Inge Stokke, Konsernsjef i Coop Norge.
Målet for alle Coops samarbeidsavtaler er å gi medeierne gode opplevelser, sikre at mangfoldet ivaretas, samt bidra til at barn og unge velger fysisk aktivitet. Fra før har Coop samarbeidsavtaler med bl.a. Norges Friidrettsforbund, Norsk Toppfotball og Team Coop (sykkel).
Felles krafttak
At Trondheim er søkerby til VM i 2025 var avgjørende for at Coop Midt-Norge, sammen med Coop Norge, har valgt å gå tungt inn i denne satsningen.
- VM i 2025 er foreløpig ikke tildelt, men med kun Trondheim som søker har vi vært offensive og sikret oss betydelige rettigheter til arrangementet. Det er ingen tvil om at dette er vårt største lokale sponsorengasjement noensinne. Vi har også som mål å få til et samarbeid med lokal VM-arrangør. Vi i Coop Midt-Norge skal bidra til at Ski-VM i Trondheim blir en folkefest, sier Torbjørn Skei, administrerende direktør i Coop Midt-Norge.
Coop har tidligere tatt med sine medeiere, altså kundene, på råd ved å spørre om hvilke idretter de setter høyest. Ikke overraskende kom langrenn høyt på listen. Dette var avgjørende for at Coop nå har valgt å bli samarbeidspartner for de kommende tre Ski-VM.
- Valget av bredde og folkesport er naturlig for Coop ettersom vi representerer 1,7 millioner medeiere over hele landet. Og det er ingen tvil om at våre medeiere er veldig glade i skisporten! Nå gleder vi oss veldig til flotte opplevelser i Oberstdorf, Planica og forhåpentligvis Trondheim, sier Stokke.
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
Tel:901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom