Coop sponser gratis fotballskole med Joshua King
TINE Joshua King Football Academy (JFKA) er et initiativ for å gi flere barn en arena for selvutvikling og mestringsfølelse, uten at høye deltakeravgifter og utstyrspress står i veien for idrettsgleden.
Åpent for barn mellom 11-14 år
Fotballskolen arrangeres 18.-20. juni på Stovner sportsklubb sitt flotte anlegg i Stovner bydel i Oslo, og er helt gratis for deltakerne.
Påmelding skjer via fotballakademiets nettsider, etter førstemann-til-mølla-prinsippet, og åpner kl. 12:00 fredag 7. mai. Det er totalt 200 plasser på fotballskolen, som er åpent for barn født fra og med 2007 og til og med 2010.
Målet er å utjevne forskjellene og jobbe mot at foreldrenes lommebok avgjør hvem som får utvikle seg på fotballbanen.
– Det har lenge vært en drøm for meg å kunne gi tilbake til fotballen på denne måten. Jeg vil at flere skal få muligheten til å realisere sine drømmer. Derfor håper jeg nå at mange fotballglade barn melder seg på. Jeg gleder meg skikkelig til å treffe alle sammen, og er sikker på at deltagerne vil få et minne for livet, sier Joshua King, som også har vokst opp i nærheten.
Dugnad for å få det til
King har selv tatt initiativet til fotballskolen, som er støttet av en rekke sponsorer med høyt samfunnsengasjement, deriblant Coop, TINE, Usbl og Stovner senter.
I tillegg til å delta på treninger og turneringer, ledet av dyktige trenere og instruktører fra blant annet Norges Fotballforbund, vil deltakerne få utdelt både fotballdrakt og sunn og næringsrik mat underveis. Alt de må stille med selv er fotballsko, vannflaske og gode holdninger.
– Coop er en av Norges største støttespillere til breddeidretten over hele landet. En trygg og meningsfull fritid for barn er veldig viktig, og noe vi i Coop jobber med hver dag gjennom Coop-dugnaden, som vi har i samarbeid med Røde Kors. Joshua King er en helt for mange små stjerner og når han stiller med en gratis fotballskole vet vi at det vil gi opplevelser for livet. Det har vært tunge tider for mange alt for lenge nå, så vi er veldig glade for å bidra til noe så positivt som dette, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke.
Daglig leder Karl Henrik Felde understreker hvor viktige sponsorene har vært for å få alt på plass.
– Det er takket være sponsorene at vi har muligheten til å lage et såpass godt og profesjonelt opplegg, og vi er utrolig glade for den dugnadsånden som har gjort at vi får dette til. Nå gleder vi oss bare til å få realisert dette fantastiske prosjektet, sier han.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom