Coop sponser gratis fotballskole med Joshua King
TINE Joshua King Football Academy (JFKA) er et initiativ for å gi flere barn en arena for selvutvikling og mestringsfølelse, uten at høye deltakeravgifter og utstyrspress står i veien for idrettsgleden.
Åpent for barn mellom 11-14 år
Fotballskolen arrangeres 18.-20. juni på Stovner sportsklubb sitt flotte anlegg i Stovner bydel i Oslo, og er helt gratis for deltakerne.
Påmelding skjer via fotballakademiets nettsider, etter førstemann-til-mølla-prinsippet, og åpner kl. 12:00 fredag 7. mai. Det er totalt 200 plasser på fotballskolen, som er åpent for barn født fra og med 2007 og til og med 2010.
Målet er å utjevne forskjellene og jobbe mot at foreldrenes lommebok avgjør hvem som får utvikle seg på fotballbanen.
– Det har lenge vært en drøm for meg å kunne gi tilbake til fotballen på denne måten. Jeg vil at flere skal få muligheten til å realisere sine drømmer. Derfor håper jeg nå at mange fotballglade barn melder seg på. Jeg gleder meg skikkelig til å treffe alle sammen, og er sikker på at deltagerne vil få et minne for livet, sier Joshua King, som også har vokst opp i nærheten.
Dugnad for å få det til
King har selv tatt initiativet til fotballskolen, som er støttet av en rekke sponsorer med høyt samfunnsengasjement, deriblant Coop, TINE, Usbl og Stovner senter.
I tillegg til å delta på treninger og turneringer, ledet av dyktige trenere og instruktører fra blant annet Norges Fotballforbund, vil deltakerne få utdelt både fotballdrakt og sunn og næringsrik mat underveis. Alt de må stille med selv er fotballsko, vannflaske og gode holdninger.
– Coop er en av Norges største støttespillere til breddeidretten over hele landet. En trygg og meningsfull fritid for barn er veldig viktig, og noe vi i Coop jobber med hver dag gjennom Coop-dugnaden, som vi har i samarbeid med Røde Kors. Joshua King er en helt for mange små stjerner og når han stiller med en gratis fotballskole vet vi at det vil gi opplevelser for livet. Det har vært tunge tider for mange alt for lenge nå, så vi er veldig glade for å bidra til noe så positivt som dette, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke.
Daglig leder Karl Henrik Felde understreker hvor viktige sponsorene har vært for å få alt på plass.
– Det er takket være sponsorene at vi har muligheten til å lage et såpass godt og profesjonelt opplegg, og vi er utrolig glade for den dugnadsånden som har gjort at vi får dette til. Nå gleder vi oss bare til å få realisert dette fantastiske prosjektet, sier han.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom