Coop snur pølsebrødet – toppsnitt er historie
Hvorvidt pølsebrødet skal snittes fra siden eller toppen, engasjerer pølsespisende nordmenn. Coop lytter til kundene og innser at flertallet foretrekker snittet fra siden av brødet.
Coop lanserte toppskåret pølsebrød i 2019. Det som den gangen var en nyvinning, var basert på tester blant forbrukere og erfaringer fra profesjonelle pølsemakere.
– Nordmenn spiser en halv milliard pølser årlig, og det har blitt en god variasjon i hyllene i både type og smak på pølsene. Når det kommer til brød eller lompe, er vi mer tradisjonelle. Tanken med nyvinningen var likevel å sørge for en stødigere servering av pølser med topping. Derfor lanserte vi toppskåret brød, i tillegg til at tradisjonelt sideskåret også var tilgjengelig. Nå innser vi at den førstnevnte varianten ikke har slått tilstrekkelig an hos flertallet av pølse-folket, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, og legger til:
– Coop er eid av kundene og vi lytter til tilbakemeldinger fra dem. Og når det gjelder snitting av pølsebrød har det vært engasjerte kunder, som har gitt tydelig tilbakemelding om at sidesnitt er å foretrekke.
Toppsnittet pølsebrød fra Coop vil dermed snart være mathistorie. De siste posene selges ut i løpet av få uker, trolig enda raskere nå som grillværet treffer store deler av landet,
– Alt har en ende, men pølsa har to, sier Kristiansen.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop tilbakekaller pizzabolle solgt på Østlandet27.11.2024 12:25:13 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake pizzabolle (100 g) solgt i småbakstavdelingen fordi det er en risiko for at produktet kan inneholde metallbiter. Produktet er levert til 105 butikker, alle på Østlandet, og er nå fjernet fra butikkene.
Stor handlekurvanalyse etter 100 dager med nye kostråd: Frukt og grønt tar større plass i handlekurven23.11.2024 09:00:00 CET | Pressemelding
Hundre dager etter at helsemyndighetene lanserte nye nasjonale kostråd, viser en analyse av over fem millioner handlekurver at nordmenn har tatt anbefalingene til seg. Fire av ti handlekurver inneholder nå mer enn to enheter frukt eller grønt – en betydelig økning fra året før.
Coops kunder støtter Rosa sløyfe med rekordbeløp på 16 millioner15.11.2024 07:30:00 CET | Pressemelding
Økt salg av designsløyfen, frukt og grønnsaker og hygieneprodukter bidrar til en rekordhøy donasjon på 16 millioner kroner fra Coop til Rosa sløyfe-aksjonen.
Reddiker tilbakekalles etter feilmerking11.11.2024 14:06:31 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake reddiker som er feilmerket med Nyt Norge. Produktet er fjernet fra butikkene.
Extra kutter prisene på over 100 julevarer4.11.2024 07:07:17 CET | Pressemelding
Lavpriskjeden Extra markerer starten på julesesongen med å kutte prisene på over 100 julevarer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom