Coop snur pølsebrødet – toppsnitt er historie
Hvorvidt pølsebrødet skal snittes fra siden eller toppen, engasjerer pølsespisende nordmenn. Coop lytter til kundene og innser at flertallet foretrekker snittet fra siden av brødet.

Coop lanserte toppskåret pølsebrød i 2019. Det som den gangen var en nyvinning, var basert på tester blant forbrukere og erfaringer fra profesjonelle pølsemakere.
– Nordmenn spiser en halv milliard pølser årlig, og det har blitt en god variasjon i hyllene i både type og smak på pølsene. Når det kommer til brød eller lompe, er vi mer tradisjonelle. Tanken med nyvinningen var likevel å sørge for en stødigere servering av pølser med topping. Derfor lanserte vi toppskåret brød, i tillegg til at tradisjonelt sideskåret også var tilgjengelig. Nå innser vi at den førstnevnte varianten ikke har slått tilstrekkelig an hos flertallet av pølse-folket, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge, og legger til:
– Coop er eid av kundene og vi lytter til tilbakemeldinger fra dem. Og når det gjelder snitting av pølsebrød har det vært engasjerte kunder, som har gitt tydelig tilbakemelding om at sidesnitt er å foretrekke.
Toppsnittet pølsebrød fra Coop vil dermed snart være mathistorie. De siste posene selges ut i løpet av få uker, trolig enda raskere nå som grillværet treffer store deler av landet,
– Alt har en ende, men pølsa har to, sier Kristiansen.
Kontakter
Harald KristiansenKommunikasjonssjef i Coop Norge
Tel:+47 905 99 726harald.kristiansen@coop.noBilder
Om Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
Extra forventer å selge over én million jordbærkurver før 17. mai: - Dette er jo helt spinnvilt!16.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Coop opplever rekordstor etterspørsel etter jordbær i forkant av 17. mai, og Extra forventer å selge over én million kurver før nasjonaldagen. Totalt regner Coop med å selge 750 tonn jordbær til en verdi på nærmere 50 millioner kroner i mai.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom