Coop og Storebrand inngår partnerskap

Coop har valgt Storebrand som ny leverandør av forsikringstjenester til sine medeiere. Samarbeidet vil gi Coops 1,85 millioner medeiere svært gode betingelser på forsikringsprodukter.
Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand og Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge. Foto: Stian Falk/Storebrand.

– Coop og Storebrand er begge solide organisasjoner med en lang og stolt tradisjon for å ivareta sine medeiere og kunder på best mulig måte. Medeierne i Coop er aktive og lojale, og vi er svært glade for å kunne bidra til at de nå også oppnår trygghet og frihet gjennom gode forsikringsprodukter til svært konkurransedyktige vilkår og priser, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.

Avtalen innebærer at medeierne får tilgang til Storebrands skade- og personforsikringer med ekstra gode betingelser gjennom Coops kanaler, under navnet Coop Forsikring – i samarbeid med Storebrand.

Medeierne får godskrevet både en velkomstbonus, løpende bonus til sin medlemskonto og på sikt også en bonus dersom kunden er skadefri.

– Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medeiere medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Forsikring er noe alle behøver. Etter en grundig gjennomgang av markedet fant vi at et samarbeid med Storebrand om å lansere Coop Forsikring vil gi Coop sine medeiere et konkurransedyktig tilbud på pris og vilkår.  Vi synes det også er spesielt hyggelig å kunne få tilby Coop sine medeiere en skadefribonus som gjør at man vil få mer i bonus hvis man unngår skade i løpet av året, sier Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge.

Partnerskapet vil bidra til å styrke Storebrands markedsandel innen forsikring.

– Vi har opplevd god vekst innen forsikring den siste tiden, og har blant annet gjort det enklere for kundene ved å utvikle en god digital oppgjørsprosess. Nå gleder vi oss til å kunne skape gode kundeopplevelser til enda flere, sier Skaaret.

Samarbeidet trer i kraft fra 17. november 2020.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag 1 250 dagligvarebutikker og 120 byggevarehus over hele landet. Storebrand er en ledende aktør i det nordiske markedet for langsiktig sparing og forsikring.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge

Synnøve Hjelle Halkjelsvik, presseansvarlig Storebrand

Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge og Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand. Foto: Stian Falk/Storebrand.