Coop og Storebrand inngår partnerskap
– Coop og Storebrand er begge solide organisasjoner med en lang og stolt tradisjon for å ivareta sine medeiere og kunder på best mulig måte. Medeierne i Coop er aktive og lojale, og vi er svært glade for å kunne bidra til at de nå også oppnår trygghet og frihet gjennom gode forsikringsprodukter til svært konkurransedyktige vilkår og priser, sier Heidi Skaaret, konserndirektør for personmarked i Storebrand.
Avtalen innebærer at medeierne får tilgang til Storebrands skade- og personforsikringer med ekstra gode betingelser gjennom Coops kanaler, under navnet Coop Forsikring – i samarbeid med Storebrand.
Medeierne får godskrevet både en velkomstbonus, løpende bonus til sin medlemskonto og på sikt også en bonus dersom kunden er skadefri.
– Vi jobber kontinuerlig med å tilby våre medeiere medlemsnytte både internt i Coop og gjennom samarbeidsavtaler med eksterne aktører. Forsikring er noe alle behøver. Etter en grundig gjennomgang av markedet fant vi at et samarbeid med Storebrand om å lansere Coop Forsikring vil gi Coop sine medeiere et konkurransedyktig tilbud på pris og vilkår. Vi synes det også er spesielt hyggelig å kunne få tilby Coop sine medeiere en skadefribonus som gjør at man vil få mer i bonus hvis man unngår skade i løpet av året, sier Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge.
Partnerskapet vil bidra til å styrke Storebrands markedsandel innen forsikring.
– Vi har opplevd god vekst innen forsikring den siste tiden, og har blant annet gjort det enklere for kundene ved å utvikle en god digital oppgjørsprosess. Nå gleder vi oss til å kunne skape gode kundeopplevelser til enda flere, sier Skaaret.
Samarbeidet trer i kraft fra 17. november 2020.
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag 1 250 dagligvarebutikker og 120 byggevarehus over hele landet. Storebrand er en ledende aktør i det nordiske markedet for langsiktig sparing og forsikring.
Kontakter
For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge
Telefon: 905 99 726
Synnøve Hjelle Halkjelsvik, presseansvarlig Storebrand
Telefon: 957 45 105
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom