Coop med dobbelt sølv for sunnhet

- To sølv er nesten godt som gull, og vi er veldig stolt av dette resultatet i en viktig konkurranse, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Gjennom den strategiske satsingen "En sunnere handlekurv", skal Coop gjøre det enklere for alle kunder og medeiere å spise sunt og bærekraftig. Dette arbeidet vil ha positive konsekvenser for nordmenns helse, samfunnsøkonomien og for miljøet. Videreutvikling av samarbeidet med helsemyndighetene og oppfølging av forpliktelsene i Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold er sentralt.
Sølv for både fisk…
I kategorien "Sunnere produkter", fikk Coop fra havet andreplass. Satsingen på et utvalg fiskeprodukter som er enkle å tilberede, smakfulle, sunne og spennende er et resultat av langvarig, systematisk arbeid, basert på kundeinnsikt og tilbakemeldinger fra våre 1,9 millioner medeiere.
- Produkter fra "Coop fra havet"-serien vant også to medaljer i NM for sjømat 2021, noe som borger for smak og kvalitet. Dagens kåring er selvsagt en finfin bekreftelse på at vi har lykkes med produktuviklingen, fortsetter Brudvik.
… og frukt og grønt mot kreft
For annet år på rad donerte Coop 1 % av alt salg av fersk frukt, grønnsaker og bær i oktober til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Kampanjen var godt synlig i mange kanaler. Sammen med andre donasjoner fra Coop, bidro dette med over 10 millioner kroner til Rosa Sløyfe. Dette tiltaket fikk andreplass i kategorien "Sunnere markedsføring".
- Vi vet at sunnere kosthold med mye frukt og grønt virker forebyggende mot blant annet kreft – og da synes vi det er en veldig god kombinasjon å bidra til Kreftforeningens aksjon samtidig som vi inspirerer til at kundene våre spiser mer frukt og grønt, sier Brudvik.
Vi skal fortsette arbeidet
- Vi er stolte av utmerkelsene vi fikk i dag, og vi gratulerer vinnerne av dagens kåring. Samtidig er effekten vi ser i kundenes handlekurver viktigst, sier Dorthe Gill Brudvik.
- Med Coop fra havet fikk vi nærmere 30 000 nye kunder til å velge fisk til middag. Salget av frukt og grønt fortsetter å øke i Coop. Det er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter og presentere nye kampanjetiltak for at enda flere skal velge en litt sunnere handlekurv, avslutter en offensiv Brudvik.
Kontakter
Dorthe Gill BrudvikDirektør Egne merkevarer - EMVCoop Norge SA
Tel:916 24 182dorthe.brudvik@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Tidenes laveste plastposesalg i Coop!1.7.2025 13:53:27 CEST | Pressemelding
Coops kunder og medlemmer har aldri kjøpt færre plastposer enn i juni i år. Forbruket er mer enn halvert på tre år. Det betyr at tiltakene virker og at EUs mål om maksimalt 40 poser pr. år pr. innbygger kommer stadig nærmere.
Coop Norge og Zeta Display inngår avtale om Retail Media-løsning19.6.2025 12:00:00 CEST | Pressemelding
Coop Norge og ZetaDisplay Norway AS kunngjør i dag et nytt og strategisk samarbeid for leveranse av en fremtidsrettet Retail Media-løsning i butikk. Avtalen markerer en viktig milepæl for begge selskaper, har som mål å styrke kundeopplevelsen og tilby annonsører en moderne, datadrevet kommunikasjonsplattform i dagligvarehandelen.
Salgsboom på jordbær denne våren – nå kommer de norske bærene17.6.2025 09:59:10 CEST | Pressemelding
Nordmenn har spist rekordmye jordbær denne våren. I løpet av mai og så langt i juni har Coops dagligvarekjeder solgt over tre millioner jordbærkurver, en økning på over 400 000 kurver fra samme tid i fjor. Dette har nesten utelukkende vært importerte bær, men når butikkene nå fylles med norske jordbær forventes rekordsalg.
Tilbakekaller Coop Prinsessestang i Midt-Norge3.6.2025 12:13:48 CEST | Pressemelding
Coop kaller tilbake «Coop Prinsessestang 350g» i Midt-Norge etter at produktet er levert med feil etikett. Bakverket inneholder mandler og hasselnøtter, men dette fremkommer ikke på etiketten.
Ny avtale skal sikre flere barn plass i idretten: Norges idrettsforbund blir ny partner i Coop-dugnaden30.5.2025 09:59:06 CEST | Pressemelding
Norges idrettsforbund og Coop Norge har inngått et viktig samarbeid med mål om å bidra til at flere barn får muligheten til å delta i idrett uavhengig av familiens økonomi.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom