Coop med dobbelt sølv for sunnhet

- To sølv er nesten godt som gull, og vi er veldig stolt av dette resultatet i en viktig konkurranse, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Gjennom den strategiske satsingen "En sunnere handlekurv", skal Coop gjøre det enklere for alle kunder og medeiere å spise sunt og bærekraftig. Dette arbeidet vil ha positive konsekvenser for nordmenns helse, samfunnsøkonomien og for miljøet. Videreutvikling av samarbeidet med helsemyndighetene og oppfølging av forpliktelsene i Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold er sentralt.
Sølv for både fisk…
I kategorien "Sunnere produkter", fikk Coop fra havet andreplass. Satsingen på et utvalg fiskeprodukter som er enkle å tilberede, smakfulle, sunne og spennende er et resultat av langvarig, systematisk arbeid, basert på kundeinnsikt og tilbakemeldinger fra våre 1,9 millioner medeiere.
- Produkter fra "Coop fra havet"-serien vant også to medaljer i NM for sjømat 2021, noe som borger for smak og kvalitet. Dagens kåring er selvsagt en finfin bekreftelse på at vi har lykkes med produktuviklingen, fortsetter Brudvik.
… og frukt og grønt mot kreft
For annet år på rad donerte Coop 1 % av alt salg av fersk frukt, grønnsaker og bær i oktober til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon. Kampanjen var godt synlig i mange kanaler. Sammen med andre donasjoner fra Coop, bidro dette med over 10 millioner kroner til Rosa Sløyfe. Dette tiltaket fikk andreplass i kategorien "Sunnere markedsføring".
- Vi vet at sunnere kosthold med mye frukt og grønt virker forebyggende mot blant annet kreft – og da synes vi det er en veldig god kombinasjon å bidra til Kreftforeningens aksjon samtidig som vi inspirerer til at kundene våre spiser mer frukt og grønt, sier Brudvik.
Vi skal fortsette arbeidet
- Vi er stolte av utmerkelsene vi fikk i dag, og vi gratulerer vinnerne av dagens kåring. Samtidig er effekten vi ser i kundenes handlekurver viktigst, sier Dorthe Gill Brudvik.
- Med Coop fra havet fikk vi nærmere 30 000 nye kunder til å velge fisk til middag. Salget av frukt og grønt fortsetter å øke i Coop. Det er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter og presentere nye kampanjetiltak for at enda flere skal velge en litt sunnere handlekurv, avslutter en offensiv Brudvik.
Kontakter
Dorthe Gill BrudvikDirektør Egne merkevarer - EMVCoop Norge SA
Tel:916 24 182dorthe.brudvik@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Rekordbra eplehøst i vente6.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemelding
Nå fylles butikkene endelig med norsk frukt. Det varsles om rekordproduksjon av norske epler, samt solide volumer av norske pærer.
Tilbakekaller Lakseloin5.9.2025 21:26:36 CEST | Pressemelding
Coop Norge kaller tilbake Coop Lakseloin 300g etter funn av listeria. Siden listeria kan medføre helsefare, særlig når produktet spises rått, kaller vi tilbake varen. Produktet er fjernet fra butikk. Kunder som har kjøpt produktet bes om å kaste det eller levere det tilbake til butikk og få pengene tilbake.
Extra lanserer nytt middagskonsept – vil utfordre takeaway-aktørene1.9.2025 12:30:34 CEST | Pressemelding
I dag lanserer Extra sitt nye konsept Middagsdisken, som rulles ut i samtlige butikker over hele landet. Konseptet skal gjøre det enklere for nordmenn å svare på det evige spørsmålet: «Hva skal vi ha til middag?» – med ferdige oppskrifter, råvarer og gode tilbud samlet på ett sted i butikken.
Coop skuffet over Konkurranseklagenemndas vedtak21.8.2025 09:10:56 CEST | Pressemelding
Coop Norge SA er skuffet over at Konkurranseklagenemnda fatter vedtak om brudd på konkurranseloven i prisjegersaken.
Kraftig vekst i salg av beredskapsprodukter hos Obs12.8.2025 08:31:34 CEST | Pressemelding
Stadig flere nordmenn har tatt grep for å sikre seg i en uforutsigbar tid. Salget av produkter anbefalt av Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB) har skutt i været hos Obs så langt i år.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom