Coop med dobbel finaleplass for sunnere kosthold
- Vi er veldig stolt av å være én av tre finalister i begge kategoriene i Intensjonsavtalens konkurranse, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.
Coop er i en nøkkelposisjon for å gjøre det enklere for alle kunder og medeiere som ønsker å spise sunt og bærekraftig. Dette arbeidet, definert som «En sunnere handlekurv», vil ha positive konsekvenser for hver enkeltes helse, vår felles økonomi og miljøet. Videreutvikling av samarbeidet med helsemyndighetene og følge opp forpliktelsene i Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold er sentralt.
Sunn satsing som spreller
- Coop fra havet som er i finalen i kategorien «Sunnere produkter» er et resultat av langvarig, systematisk arbeid, basert på kundeinnsikt. Vi har brukt medeiernes tilbakemeldinger for å utvikle et utvalg fiskeprodukter som er enkle å tilberede, smakfulle, sunne og spennende og synes det er veldig kjekt å få denne anerkjennelsen. Produktene vant også to medaljer i NM for sjømat 2021, noe som borger for smak og kvalitet, fortsetter Brudvik
Sunnhet og helse med rosa sløyfe
I kategorien «Sunnere markedsføring» er Coop én av tre finalister med Rosa sløyfe-kampanjen. For annet år på rad donerte Coop 1 % av alt salg av fersk frukt, grønnsaker og bær i oktober til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.
- Kombinasjonen av å inspirere til et sunt kosthold med mye frukt og grønt som forebyggende tiltak mot kreft, samtidig som vi støtter Kreftforeningens aksjon, er tydeligvis noe også juryen har sans for, sier Brudvik.
Kampanjen var godt synlig i mange kanaler og bidro, sammen med andre donasjoner i Coop, totalt med over 10 millioner kroner til Rosa Sløyfe.
Inspirerer til innsats
- En utmerkelse i Helse og omsorgsdepartementets konkurranse vil selvsagt være morsomt, men langt viktigere er effektene vi ser i våre medeieres handlekurver, sier Dorthe Gill Brudvik. – Vi mener vi har løst noen floker når det gjelder å utvikle sunnere produkter. Med Coop fra havet fikk vi nærmere 30 000 nye kunder til å velge fisk til middag. Det er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter og presentere nye kampanjetiltak for at enda flere skal velge en litt sunnere handlekurv, avslutter Brudvik stolt.
Kontakter
Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge
Mob.nr.: 916 24 182
E-post: dorthe.brudvik@coop.no
Bilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom