Coop Norge

Coop med dobbel finaleplass for sunnere kosthold

Del

Som en del av Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold, har Helse- og omsorgsdepartementet etablert Intensjonsavtalens utmerkelser for produkter eller tiltak som bidrar til å oppfylle målene i avtalen. Coop er med i årets finale både i kategorien «Sunnere produkter» og «Sunnere markedsføring».

Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge. Foto: Espen Solli.
Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge. Foto: Espen Solli.

- Vi er veldig stolt av å være én av tre finalister i begge kategoriene i Intensjonsavtalens konkurranse, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.

Coop er i en nøkkelposisjon for å gjøre det enklere for alle kunder og medeiere som ønsker å spise sunt og bærekraftig. Dette arbeidet, definert som «En sunnere handlekurv», vil ha positive konsekvenser for hver enkeltes helse, vår felles økonomi og miljøet. Videreutvikling av samarbeidet med helsemyndighetene og følge opp forpliktelsene i Intensjonsavtalen for et sunnere kosthold er sentralt.

Sunn satsing som spreller

- Coop fra havet som er i finalen i kategorien «Sunnere produkter» er et resultat av langvarig, systematisk arbeid, basert på kundeinnsikt. Vi har brukt medeiernes tilbakemeldinger for å utvikle et utvalg fiskeprodukter som er enkle å tilberede, smakfulle, sunne og spennende og synes det er veldig kjekt å få denne anerkjennelsen. Produktene vant også to medaljer i NM for sjømat 2021, noe som borger for smak og kvalitet, fortsetter Brudvik

Sunnhet og helse med rosa sløyfe

I kategorien «Sunnere markedsføring» er Coop én av tre finalister med Rosa sløyfe-kampanjen. For annet år på rad donerte Coop 1 % av alt salg av fersk frukt, grønnsaker og bær i oktober til Kreftforeningens Rosa sløyfe-aksjon.

- Kombinasjonen av å inspirere til et sunt kosthold med mye frukt og grønt som forebyggende tiltak mot kreft, samtidig som vi støtter Kreftforeningens aksjon, er tydeligvis noe også juryen har sans for, sier Brudvik.

Kampanjen var godt synlig i mange kanaler og bidro, sammen med andre donasjoner i Coop, totalt med over 10 millioner kroner til Rosa Sløyfe.

Inspirerer til innsats

- En utmerkelse i Helse og omsorgsdepartementets konkurranse vil selvsagt være morsomt, men langt viktigere er effektene vi ser i våre medeieres handlekurver, sier Dorthe Gill Brudvik. – Vi mener vi har løst noen floker når det gjelder å utvikle sunnere produkter. Med Coop fra havet fikk vi nærmere 30 000 nye kunder til å velge fisk til middag. Det er veldig inspirerende, og vi gleder oss til å lansere flere spennende produkter og presentere nye kampanjetiltak for at enda flere skal velge en litt sunnere handlekurv, avslutter Brudvik stolt.  

 

Kontakter

Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge
Mob.nr.: 916 24 182
E-post: dorthe.brudvik@coop.no

Bilder

Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge. Foto: Espen Solli.
Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge. Foto: Espen Solli.
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,9 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år9.8.2022 15:30:00 CEST | Pressemelding

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år. Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av Norges mest populære idrettsutøvere. For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk friidrett. Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion, etnisitet og bakgrunn. - Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm. - Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For Coop, som er eid av kundene våre, er

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom