Coop lanserer egen vegetarserie
Coop ønsker å gjøre det enklere for kundene å spise vegetarisk og har derfor lansert to vegetarburgere denne sommeren. Begge er å finne hos dagligvarekjeden Extra som har over 340 butikker fordelt over hele landet. Til høsten lanseres det enda flere vegetarprodukter som gode alternativer til kjøtt eller fisk.
– Én av fire nordmenn vil kutte ned på kjøttforbruket og nå gjør vi det enda enklere å velge vegetarisk i grillsesongen, sier Hoel.
Coop ønsker ikke bare å fri til vegetarianere med de nye vegetarproduktene, men også friste den vanlige forbruker til å velge et kjøttfritt alternativ. «Fleksitarianer» er et nyord som stadig oftere blir brukt og beskriver en person som ønsker å kutte ned på kjøttmengden. I 2003 ble «flexitarian» kåret til årets mest nyttige ord av The American Dialect Society.
– Serien heter «Coop Vegetardag» og svarer på fleksitarianer-trenden som ser ut til å bli større og større, sier Hoel. – Hos Extra skal det være enkelt å finne det du vil ha og vi er stolt av å være første norske dagligvarekjede med en egen vegetarserie.
Mens de fleste andre vegetarprodukter på markedet er basert på soyaprotein er Coops vegetarburgere laget av henholdsvis rødbeter og aspargesbønner og erter. De er en kilde til protein og kostfiber.
Nøkkelord
Kontakter
Lise Mette KjellbergSenior kommunikasjonsrådgiver
lise.mette.kjellberg@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom