Coop-kundene samlet inn rekordsum til Rosa sløyfe
– Vi er stolte over å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen og en såpass stor bidragsyter i kampen mot kreft. Igjen ser vi at Rosa sløyfe-aksjonen engasjerer ansatte, kunder og medeiere, som alle bidrar på flere ulike måter, sier konstituert administrerende direktør Bent Aamotsmo i Coop Norge.
De to siste årene har Coops kunder samlet inn over 10 millioner kroner. I år endte donasjonen på rekordhøye 12,7 millioner kroner. Dette er den største donasjonen en enkelt samarbeidspartner noen gang har samlet inn i løpet av den rosa måneden.
– Vi hadde et håp om at vi skulle klare tosifret millionbeløp i år også, men at vi skulle passere 12 millioner kroner er over all forventning. Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medlemmer som har vært med å samle inn penger til livsviktig forskning på brystkreft, sier Aamotsmo.
Sunt kosthold er et av de viktigste tiltakene for å forebygge kreft, og derfor gir Coop én prosent av alt salg av fersk frukt, bær og grønnsaker i oktober til Rosa sløyfe-aksjonen. Blant annet har over 1400 tonn med bananer forlatt Coops butikker i løpet av oktober. Coops kunder har også støttet aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer, og ved å bruke donasjonsknappen i de selvbetjente kassene.
– Årets designsløyfe har vært veldig populær, og har flydd ut av butikkene. I tillegg har kundene støttet aksjonen med over 200 000 kroner ved å gi et valgfritt beløp når de har handlet i de selvbetjente kassene.
– Jeg vil også takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken. I tillegg har 1200 ansatte vært med i årets Rosa sløyfe-løp og løpt for en god sak, sier Aamotsmo.
Rosa sløyfe-aksjonen har i år satt søkelys på tidlig oppdagelse av brystkreft. Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.
– Vi er utrolig takknemlige for alle som har støttet Rosa sløyfe-aksjonen. At Coop har bidratt med 12,7 millioner til årets aksjon, og til sammen over 72 millioner siden samarbeidet vårt startet i 2006, er helt fantastisk. Pengene som samles inn, har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden, sier aksjonsleder Marit Sophie Egge.
Kontakter
Simen Kjønnås ThorsenKommunikasjonsrådgiverCoop Norge SA
Tel:91797995skt@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom