Coop kaller tilbake biff stroganoff

Coop kaller tilbake Coop Dagens Biff Stroganoff med potetmos.

Coop tilbakekaller Coop Dagens Biff Stroganoff med potetmos grunnet feilmerking. Foto: Coop.

- Vi tilbakekaller produktet på grunn av feilmerking. Coop Dagens Storferagu med potetmos er blitt merket som Coop Dagens Biff Stroganoff med potetmos. Storeferagu inneholder allergenet selleri, noe stroganoffen ikke gjør. For dem som ikke er allergisk mot selleri, er produktet helt trygt å spise, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Kunder som har kjøpt det aktuelle produktet og er allergisk mot selleri, bes levere produktet tilbake til butikk, slik at de kan få refundert pengene.

Tilbakekallingen gjelder følgende produkt:

Coop Dagens Biff Stroganoff med potetmos med best før-dato 20.02.2020.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.