Coop har Norges beste omdømme!
Coop går til topps på Ipsos omdømmeundersøkelse av de største selskapene i Norge.
Aldri før har befolkningen hatt et bedre inntrykk av Coop. 84 prosent av de spurte i Ipsos store omdømmeundersøkelse for 2018 oppgir at de har et meget eller ganske godt inntrykk av Coop. Det er en økning på syv prosentpoeng sammenlignet med fjorårets undersøkelse. Kraftig fremgang på flere områder gjør at Coop Norge går forbi NRK, TINE og Vinmonopolet og helt til topps på listen over Norges best likte selskap.
- Dette er en helt fantastisk tilbakemelding å få. Våre ansatte står på hver eneste dag for at kundene, som også er våre medeiere, skal ha gode handleopplevelser. Våre egne målinger den siste tiden har også vist rekordhøy kundetilfredshet for flere av våre kjeder. Ingen ting er bedre og gir en større giv i organisasjonen enn å få dette bekreftet i en omfattende undersøkelse der vi måles opp store, dyktige og svært godt likte aktører, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
Undersøkelsen til Ipsos har vært gjennomført i 27 år på rad, og 96 av de største norske virksomhetene er målt i årets undersøkelse. Coop har kraftig fremgang i befolkningens totalinntrykk og i underkategoriene som måles. Særlig er fremgangen god i kategoriene «reklame og informasjon» og «samfunnsansvar og moral».
- Vi er eid av kundene og derfor svært bevisst vårt ansvar i samfunnet. Vi har en stolt historie og ambisiøse tiltak innen samfunnsansvar og bærekraft, som er godt befestet i våre verdier. Fremgangen innen denne kategorien er spesielt gledelig, sier Stokke.
Uansett alder, kjønn eller bosted scorer Coop høyt på totalinntrykk. Inntrykket av Coop er spesielt godt blant de under 25 år. Dette gleder også Coop-sjefen.
- Vi passerer 1,7 millioner medeiere i år, og yngre kunder utgjør den største andelen av våre nye medeiere. Vi opplever at de tiltrekkes av Coop som en annerledes aktør. Coop er delingsøkonomi i praksis, sier Stokke.
Om undersøkelsen
- Undersøkelsen gjøres av Ipsos, avdeling for forskning, politikk og samfunn.
- Fem profilfaktorer måles:
o Totalinntrykk
o Samfunnsansvar og moral
o Økonomi og lønnsomhet
o Miljøbevissthet
o Reklame og informasjon
- Undersøkelsen er gjennomført 27 år på rad
- 96 bedrifter er målt i årets undersøkelse
Kontakter
Bjørn Takle FriisKommunikasjonsdirektør
901 64 138bjorn.takle.friis@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg saker fra Coop Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Coop Norge
Coop tilbakekaller appelsinmarmelade og appelsinsaft6.12.2019 12:35:13 CET | Pressemelding
Coop stopper inntil videre salg av Coop appelsinmarmelade, Coop appelsinsaft og Xtra appelsinsaft.
Obs BYGG har solgt 100.000 røykvarslere i år29.11.2019 13:26:03 CET | Pressemelding
Og snart kan du få røykvarsleren på mobilapp!
Coop sponser ski-VM helt til 2025!18.11.2019 16:15:00 CET | Pressemelding
Coop har inngått et større samarbeid med FIS om Ski-VM (nordiske grener) over de neste fem årene, og befester dermed sin posisjon som en av Norges største sponsorer og samarbeidspartnere innenfor både topp- og breddeidrett. Den nye avtalen starter med VM i Oberstdorf 2021 og inkluderer Ski-VM i 2025, som trolig blir i Trondheim.
Rosa rekord for Coop15.11.2019 12:04:51 CET | Pressemelding
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe utvalgte hygieneprodukter, rosa sløyfer og reflekser. Resultatet er ny rekord med over 5 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.
Coop går inn på eiersiden i Norsk Kvalitetsmat AS15.11.2019 10:02:53 CET | Pressemelding
Norsk Kvalitetsmat har levert fiskemat til Coops butikker siden 2008. De to aktørene inngår et enda tettere samarbeid nå når Coop Norge Industri kjøper 45 prosent av aksjene i selskapet.
Tre av fire single er åpne for butikkromantikk11.11.2019 13:24:06 CET | Pressemelding
Det store flertallet av landets single er åpen for å finne kjærligheten i matbutikken.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom