Coop går inn på eiersiden i Norsk Kvalitetsmat AS
- Oppkjøpet i Norsk Kvalitetsmat er en del av Coops strategi for å bli enda bedre på sjømat, og sammen med Norsk Kvalitetsmat har vi lagt store planer for videreutvikling av selskapet, sier Hege Berg-Knutsen, administrerende direktør i Coop Norge Industri AS.
Helt siden lanseringen av høykvalitetsserien Coop Smak* i 2009 har Norsk Kvalitetsmat vært en av leverandørene til serien, og både bacalao og bestemors fiskekaker er solgt i store mengder til Coops kunder.
- Vi er veldig glade for å ha fått på plass et utvidet samarbeid med Norsk Kvalitetsmat, fordi vi vet at Ivar og hans medarbeidere er dyktige folk med store ambisjoner for fremtiden. Tilgang til en moderne og svært effektiv maskinpark, i kombinasjon med våre egne ressurser innenfor produktutvikling og merkevarebygging, vil gi oss en unik mulighet for å utvikle bærekraftige og moderne sjømatprodukter til glede for kundene og medeierne våre, sier Tor Helge Gundersen, direktør for Innkjøp og Sortiment i Coop Norge SA.
Norsk Kvalitetsmat AS er en familiebedrift med produksjon i Surnadal på Indre Nordmøre. De ble grunnlagt i 1997, og har siden den gang flyttet inn i moderne lokaler og vokst til en solid industriell produsent.
- Avtalen med Coop Norge Industri er viktig, og dette er en kjempegod dag for oss. Avtalen gjør at vi kan jobbe mer langsiktig, det gir oss en trygghet og den sikrer mange lokale arbeidsplasser. Coop og Norsk Kvalitetsmat passer godt sammen, og vi har mange av de samme verdiene, sier Ivar Næss, daglig leder i Norsk Kvalitetsmat AS.
Både Coop Norge Industri og Norsk Kvalitetsmat ønsker å utvikle sunne produkter innen sjømatkategorien.
- Coop Norge har signert en intensjonsavtale for sunnere mat. Vi har forpliktet oss til å arbeide mot bransjemessige felles mål, blant annet at inntaket av sunne matvarer som fisk og sjømat skal øke. For å nå dette målet må vi tilby kundene våre sjømatprodukter som smaker godt og som er enkle å tilberede. Det er klart at et tett samarbeid med Norsk Kvalitetsmat gir oss bedre muligheter til dette, avslutter Gundersen.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,1 millioner medlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom