Coop Norge

Coop fortsetter samarbeid med Eliteserien, Toppserien og OBOS-Ligaen – jobber for å sikre like muligheter i fotballen

Del

Etter to lange år med korona-utfordringer for idretten, er Coop glad for å kunne fortsette sin støtte til folkesporten. I en ny avtale forlenges Coops betydelige sponsorengasjement rettet mot Toppfotball Kvinner (TFK) og Norsk Toppfotball (NTF).

Vegard Hansen, Sponsorsjef Coop Norge (t.v.), Hege Jørgensen, Daglig leder Toppfotball Kvinner (TFK) og Pål Breen, kommersiell leder Norsk Toppfotball (NTF). Foto: Silje Meese/TKF
Vegard Hansen, Sponsorsjef Coop Norge (t.v.), Hege Jørgensen, Daglig leder Toppfotball Kvinner (TFK) og Pål Breen, kommersiell leder Norsk Toppfotball (NTF). Foto: Silje Meese/TKF

– Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Og i sponsorstrategien vår for 2022–2025 er overskriften nettopp Like muligheter. Det handler om kampen for like muligheter uansett kjønn, uansett kulturell bakgrunn, uansett økonomi og uansett funksjonsevne. Målet for Coop er like muligheter for alle. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet også svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge over hele landet, sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.

Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de tre neste årene.

– At Coop fortsetter satsingen på Toppserien er fantastisk. Det skjer en revolusjon i kvinnefotballen om dagen, og Coop har vært med oss hele veien. Det å ha samarbeidspartnere som står side om side med oss på denne reisen er uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.

Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.

– Det er utrolig viktig med slike støttespillere som Coop. Coop er en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp. Som selskap viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen.

Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.

– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent de siste årene, avslutter Coops sponsorsjef.

Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige Draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien, Eliteserien og OBOS-Ligaen håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere. 

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver Coop Norge, telefon 917 97 995

Hege Jørgensen, daglig leder Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835

Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460

Kontakter

Bilder

Vegard Hansen, Sponsorsjef Coop Norge (t.v.), Hege Jørgensen, Daglig leder Toppfotball Kvinner (TFK) og Pål Breen, kommersiell leder Norsk Toppfotball (NTF). Foto: Silje Meese/TKF
Vegard Hansen, Sponsorsjef Coop Norge (t.v.), Hege Jørgensen, Daglig leder Toppfotball Kvinner (TFK) og Pål Breen, kommersiell leder Norsk Toppfotball (NTF). Foto: Silje Meese/TKF
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,9 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

Norges Friidrettsforbund og Extra forlenger samarbeidsavtalen med fire nye år9.8.2022 15:30:00 CEST | Pressemelding

Extra har vært generalsponsor for Norges Friidrettsforbund siden 2018, og begge parter er svært fornøyd med at dette samarbeidet nå forlenges med fire nye år. Som generalsponsor går samarbeidet langt utover logoprofilering og tilgang på noen av Norges mest populære idrettsutøvere. For Extra og Coop vil nemlig være en aktiv samarbeidspartner for alle deler av norsk friidrett. Avtalen vil bety mye for breddeidretten, og partene vil fortsette arbeidet med å inspirere barn og unge til en sunn og aktiv livsstil samt arbeide for like muligheter uansett kjønn, religion, etnisitet og bakgrunn. - Det er veldig hyggelig at Extra og NFIF forlenger generalsponsoravtalen. Extra ser verdien av både bredden og toppen, og det er viktig for å bygge norsk friidrett videre. Vi har hatt et veldig godt samarbeid så langt, og jeg ser fram til fortsettelsen sier Karsten Warholm. - Samarbeidet har vært svært positivt så langt, og vi ser frem til flere gode år fremover. For Coop, som er eid av kundene våre, er

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom