Coop fortsetter samarbeid med Eliteserien, Toppserien og OBOS-Ligaen – jobber for å sikre like muligheter i fotballen

– Coop har kjempet for like muligheter i idretten i flere år. Og i sponsorstrategien vår for 2022–2025 er overskriften nettopp Like muligheter. Det handler om kampen for like muligheter uansett kjønn, uansett kulturell bakgrunn, uansett økonomi og uansett funksjonsevne. Målet for Coop er like muligheter for alle. For Coop, som er eid av sine kunder, er lokal tilhørighet også svært viktig. Derfor føles det helt riktig å fortsette å støtte norsk fotball, som gjør en kjempejobb med å engasjere lokalsamfunn og inkludere barn og unge over hele landet, sier Vegard Hansen, sponsorsjef i Coop Norge.
Coop er svært stolt over å få være med å hjelpe til med å utvikle norsk bredde- og toppfotball også de tre neste årene.
– At Coop fortsetter satsingen på Toppserien er fantastisk. Det skjer en revolusjon i kvinnefotballen om dagen, og Coop har vært med oss hele veien. Det å ha samarbeidspartnere som står side om side med oss på denne reisen er uvurderlig. Vi er stolte over å ha Coop med videre på laget, sier Hege Jørgensen, daglig leder i Toppfotball Kvinner.
Administrerende direktør i Norsk Toppfotball, Leif Øverland, er svært glad for å kunne fortsette samarbeidet med Coop.
– Det er utrolig viktig med slike støttespillere som Coop. Coop er en folkelig aktør som skaper et stort og bredt engasjement i alle deler av landet. Våre spillere kommer fra bredden, og gjennom avtalen knyttes enda tettere bånd mellom bredde og topp. Som selskap viser de tydelig lederskap og tar ansvar for fotballen.
Samarbeidsavtalen gjør at Coop kan tilby sine kunder og medeiere attraktive fordeler. For eksempel vil det tilbys rabatterte billettpriser og andre spesielle evenementer knyttet til fotballen.
– Vi ønsker å gjøre de gode fotballopplevelsene lett tilgjengelig for å våre kunder. Slik at når Toppserien og Eliteserien sparkes i gang igjen, kan medeierne våre få være med og dele gode opplevelser, noe mange har savnet nå som mye av idretten har vært satt på vent de siste årene, avslutter Coops sponsorsjef.
Coops samvirkelag er store sponsorer av fotball på lokalt nivå, i tillegg har Coop sin årlige Draktkampanje der tusenvis av fotballdrakter blir delt ut gratis til aldersbestemte idrettsklubber over hele landet. Med et forlenget samarbeid med Toppserien, Eliteserien og OBOS-Ligaen håper man å kunne være med på å inspirere enda flere fotballelskere.
For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Simen Kjønnås Thorsen, kommunikasjonsrådgiver Coop Norge, telefon 917 97 995
Hege Jørgensen, daglig leder Toppfotball kvinner, telefon 988 72 835
Leif Øverland, administrerende direktør Norsk Toppfotball, telefon 415 36 460
Kontakter
Simen Kjønnås ThorsenKommunikasjonsrådgiverCoop Norge SA
Tel:91797995skt@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Spinnvilt priskutt: Extra kutter prisene på ribbe og pinnekjøtt16.12.2025 13:05:00 CET | Pressemelding
Lavpriskjeden Extra setter ned prisene på julemat med opptil 30 kroner per kilo. Testvinneren Coop Tynnribbe kuttes til 69 kroner per kilo, mens Xtra tynnribbe selges til 59 kroner per kilo.
Flere gir mat i julegave: Coop rigger seg for økt etterspørsel etter lokalmat15.12.2025 14:50:58 CET | Pressemelding
Norske forbrukere får stadig større appetitt på lokalmat som julegave. En fersk undersøkelse gjennomført av Coop Norge og YouGov viser at over 4 av 10 (43 %) mener det er viktig at mat- eller drikkegaven er lokalprodusert. Et klart flertall sier de setter pris på å både gi og få mat som gave i julen.
Tilbakekaller X-tra Italiensk Salat 400 gram9.12.2025 14:24:28 CET | Pressemelding
Coop tilbakekaller X-tra Italiensk Salat 400 gram med best før dato 26.12.2025. Årsaken er at det er funnet metallbiter i produktet.
Tilbakekaller Coop Snurris 8 pk.4.12.2025 18:00:00 CET | Pressemelding
Coop tilbakekaller Coop Snurris 8 pk. med best før dato 19.09.2027, solgt i Coop sine butikker. Årsaken er at enkelte pakker kan inneholde større mengder melk enn det som er deklarert.
Coop gjør klart for fruktfest i butikk: – Over 2 500 tonn skal ut til norske husholdninger før jul26.11.2025 09:16:21 CET | Pressemelding
Julen nærmer seg, og med den kommer høysesongen for klementiner. Coop forventer å selge nærmere 2 500 tonn klementiner fram mot jul, noe som tilsvarer omtrent 62 000 fulle trillebårer. Butikkene forbereder seg nå på at de største volumene gjør inntog i frukt- og grøntavdelingen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom
