Coop er Årets digitaliseringsleder
Coop er eid av nesten 1,8 millioner medeiere – og nå har folket kåret Coop til Årets digitaliseringsleder i teknologiselskapet Ateas kåring under Community Tech.
Gjennom digitale løsninger gir Coop bedre kontroll til kunder og medlemmer – og er et godt eksempel på hvordan god databruk kan gi merverdi til deres kunder. Coop bruker også teknologi for å effektivisere interne prosesser og lagerhold.
- Coop er i en bransje preget av sterk konkurranse og vi jobber hver dag for å møte kundenes, som også er våre eiere, behov, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke.
Atea lot folket stemme frem vinneren, men kandidatene ble først plukket ut av en jury.
Stemt frem av folket og fagjury
I begrunnelsen fra juryen heter det blant annet at «Vi heier på aktører som går foran og utfordrer resten av bransjen. Coop tar kundenes forventninger på alvor og tilbyr løsninger som passer i tiden. Dette gir konkurransefordel. Vi gleder oss allerede til fremtidens handleopplevelse».
–God teknologi er teknologi folk flest elsker å bruke. Coopay og Norges første ubemannede butikk er kundevennlige og modige løsninger som svarer på kundenes forventninger. Akkurat derfor kårer vi Coop til «Årets digitaliseringsleder» på Community Tech på Clarion The Hub i Oslo, sier adm. dir. i Atea, Michael Jacobs.
Kontakter
Lise Mette KjellbergKommunikasjonssjef
lise.mette.kjellberg@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom