Coop er Årets digitaliseringsleder
Coop har gjort seg bemerket på digitaliseringsfronten i 2019 med løsninger som Coopay og døgnåpen selvbetjent butikk i Bogstadveien. Dette har også det norske folk fått med seg, som har kåret Coop til Årets digitaliseringsleder sammen med en fagjury fra Atea.

Coop er eid av nesten 1,8 millioner medeiere – og nå har folket kåret Coop til Årets digitaliseringsleder i teknologiselskapet Ateas kåring under Community Tech.
Gjennom digitale løsninger gir Coop bedre kontroll til kunder og medlemmer – og er et godt eksempel på hvordan god databruk kan gi merverdi til deres kunder. Coop bruker også teknologi for å effektivisere interne prosesser og lagerhold.
- Coop er i en bransje preget av sterk konkurranse og vi jobber hver dag for å møte kundenes, som også er våre eiere, behov, sier konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke.
Atea lot folket stemme frem vinneren, men kandidatene ble først plukket ut av en jury.
Stemt frem av folket og fagjury
I begrunnelsen fra juryen heter det blant annet at «Vi heier på aktører som går foran og utfordrer resten av bransjen. Coop tar kundenes forventninger på alvor og tilbyr løsninger som passer i tiden. Dette gir konkurransefordel. Vi gleder oss allerede til fremtidens handleopplevelse».
–God teknologi er teknologi folk flest elsker å bruke. Coopay og Norges første ubemannede butikk er kundevennlige og modige løsninger som svarer på kundenes forventninger. Akkurat derfor kårer vi Coop til «Årets digitaliseringsleder» på Community Tech på Clarion The Hub i Oslo, sier adm. dir. i Atea, Michael Jacobs.
Kontakter
Lise Mette KjellbergKommunikasjonssjef
lise.mette.kjellberg@coop.noBilder

Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg saker fra Coop Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste saker fra Coop Norge
Dobbel merkedag gir dobbelt blomstersalg13.2.2021 07:30:00 CET | Pressemelding
I år faller morsdag og Valentinsdagen på samme dag, og Coops butikker forventer å selge blomster for 20 millioner kroner i løpet av uken. Dette er mer enn dobbelt så mye som på en vanlig uke.
Coop utbetaler rekordstort kjøpeutbytte for 20202.2.2021 09:00:00 CET | Pressemelding
Fordelene for de nær 1,9 millioner medeierne i Coop beløp seg til 2,4 milliarder kroner i 2020, hvorav rekordhøye 1,3 milliarder kroner utbetales som kjøpeutbytte i disse dager.
Tilbakekaller knekkebrød med sesamfrø20.11.2020 17:47:59 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Änglamark Økologiske Knekkebrød med sesam 230g etter at det er påvist for store doser av etylenoksid i sesamfrø fra India.
Coop og Storebrand inngår partnerskap17.11.2020 08:00:00 CET | Pressemelding
Coop har valgt Storebrand som ny leverandør av forsikringstjenester til sine medeiere. Samarbeidet vil gi Coops 1,85 millioner medeiere svært gode betingelser på forsikringsprodukter.
Coops kunder samlet inn 10 millioner kroner til kreftsaken4.11.2020 07:00:00 CET | Pressemelding
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer. Resultatet er ny rekord med nesten 10 millioner kroner innsamlet til kampen mot kreft.
Tilbakekaller knekkebrød med sesamfrø23.10.2020 15:54:32 CEST | Pressemelding
Coop trekker tilbake fire varianter av knekkebrød, brød og pølsebrød med sesam etter at det er påvist for store doser av etylenoksid i sesamfrø fra India. Frøene representerer ifølge Mattilsynet ingen akutt helsefare, men kan være skadelig over tid.
Coop lanserer rosa gjenbruksnett for kreftsaken6.10.2020 09:22:44 CEST | Pressemelding
Med en donasjon på 5,2 millioner kroner, var Coop den samarbeidspartneren som ga mest til Rosa sløyfe-aksjonen i 2019. I år kommer det også en rekke nye donasjonsvarer i butikkene, inkludert et limited edition gjenbruksnett, hvor overskuddet går rett til Rosa sløyfe-aksjonen.
I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom