Coop beskytter kunder og ansatte med pleksiglass

Coop setter opp pleksiglass i kasseområdet i butikkene for å beskytte kunder og ansatte mot smittespredning.

Coop setter opp pleksiglass i butikker. - Det skal være trygt å jobbe og handle i Coops butikker, sier kommunikasjonssjef i Coop Norge, Harald Kristiansen.

- Det skal være trygt å jobbe og handle i våre butikker. Derfor har vi innført en rekke tiltak for å begrense smittespredningen. Dette innebærer blant annet ekstraordinært renhold, fjerning av enkeltprodukter og deling av råd til våre kunder om å opprettholde god håndhygiene og å holde god avstand til andre. I kasseområdet kommer kunder og ansatte tett på hverandre, og vi installerer nå pleksiglass i butikkene for å begrense smitterisikoen i dette området av butikken, sier kommunikasjonssjef Harald Kristiansen i Coop Norge.

Pleksiglasset vil fungere som en naturlig barriere mellom kunde og ansatt i kassen.

- Enkelte butikker har allerede fått det opp og vi har nå gjort en større bestilling og vil rulle ut i flere butikker fortløpende fra mandag av. De butikkansatte gjør en uvurderlig jobb i å gi kundene våre tilgang på dagligvarer i en svært krevende situasjon. Vi får mange tilbakemeldinger fra takknemlige kunder, noe vi setter enormt stor pris på, sier Kristiansen.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,8 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.