CLMD vender tilbake til sine musikalske røtter!

Produsent og DJ CLMD, også kjent som Martin Danielle, teamer opp med Skinny Days og Easy Giant på låten «Feel It Coming In».

Martin Danielle vender tilbake til sine røtter og utforsker den klassiske klubbsounden fra et nytt perspektiv. Etter ti år som CLMD markerer han med denne utgivelsen starten på et nytt, regelfritt og kompromissløst prosjekt. Han gir seg selv frie tøyler til å eksperimentere videre med det lydbildet som har formet han til den anerkjente musikeren han er i dag.

Om de kommende utgivelsene sier han selv dette; “Feel It Coming In er begynnelsen på et nytt kapittel og prosjekt for meg. Låten representer en retning jeg har lenge ønsket å utfolde meg mer i. Det føles nostalgisk ved å ta CLMD for fullt tilbake inn i klubbens verden, kompromissløst og rått, uten regler og struktur for hvordan låter “skal” høres ut. Det føles ekstremt naturlig å legge ut på denne veien fremover med tanke på at vi er inne i prosjektets (CLMD) tiende år!  “Feel It Coming In” blir startskuddet på en serie av låter i dette landskapet. Håper dere liker hvor det begynner, for jeg er hvertfall sikker på jeg elsker hvor dette ender”.

Med flere hundre millioner streams på Spotify og visninger på YouTube har CLMD opparbeidet seg et stort repertoar og en lang liste med meritter bak seg. CLMD kickstartet karrieren med 6x platina-singelen «Stockholm Syndrome» som kom ut i 2013. Han har siden da sett mye suksess de siste årene med blant annet topp 5 radiohiten «Trouble» og samarbeidet hans med Tungevaag, «DANCE.» Sistnevnte har over 110 millioner streams og kan skilte med mer enn 200 dager på topp 50 i Norge. CLMD har opp gjennom årene samarbeidet med artister som Justine Skye, Astrid S og Ingrid Helene Håvik (Highasakite), han har også gjort offisielle remixer for blant annet Bruno Mars, Estelle og Arty. Ikke bare har CLMD markert seg med låtene sine, men han har også gjort inntrykk på TV, hvor han var første DJ og produsent til å stille som mentor på The Voice. Med et mål om å styrke artister og bane vei for enkel tilgang til musikk NFTs og WEB3-løsninger har CLMD også startet opp Centaurify. En unik markedsplass for musikk NFTs med egne billettløsninger og et fullskala NFT-byrå.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Sam Fender & Bree Runway + KISS sin siste Norgeskonsert!9.12.2022 09:47:21 CET | Pressemelding

Onsdag 7. desember slapp Lana Del Rey singelen “Did You Know That There’s A Tunnel Under Ocean Blvd”. Låten er skrevet i samarbeid med Mike Hermosa, og produsert av Jack Antonoff, Drew Erickson og Zach Dawes. Sammen med utgivelsen av singelen annonserte også Lana sitt niende album med samme navn. Albumet slippes 10. mars 2023, og følger opp Blue Banisters og Chemtrails Over The Country Club. Alt har sin ende - det gjelder også et av verdens største rockeband! KISS feirer til neste år sitt 50-årsjubileum og det markeres med en aller siste konsert i Norge. Det legendariske rockebandet inntar Slottsfjell sitt festivalområde, Kaldnes Vest, i Tønsberg lørdag 15. juli 2023. Sam Fender gir ut live-albumet Seventeen Going Under (Live Deluxe). Albumet er en innspilling av Sams helt utsolgte konsert for 45.000 fans i London i sommer. Som Sams største konsert til dags dato, og i kjølvannet av hans enorme opptreden på Glastonbury Festival, vitnet Finsbury Park til kulminasjonen av arbeidet til en

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q