CLMD vender tilbake til sine musikalske røtter!

Produsent og DJ CLMD, også kjent som Martin Danielle, teamer opp med Skinny Days og Easy Giant på låten «Feel It Coming In».

Martin Danielle vender tilbake til sine røtter og utforsker den klassiske klubbsounden fra et nytt perspektiv. Etter ti år som CLMD markerer han med denne utgivelsen starten på et nytt, regelfritt og kompromissløst prosjekt. Han gir seg selv frie tøyler til å eksperimentere videre med det lydbildet som har formet han til den anerkjente musikeren han er i dag.

Om de kommende utgivelsene sier han selv dette; “Feel It Coming In er begynnelsen på et nytt kapittel og prosjekt for meg. Låten representer en retning jeg har lenge ønsket å utfolde meg mer i. Det føles nostalgisk ved å ta CLMD for fullt tilbake inn i klubbens verden, kompromissløst og rått, uten regler og struktur for hvordan låter “skal” høres ut. Det føles ekstremt naturlig å legge ut på denne veien fremover med tanke på at vi er inne i prosjektets (CLMD) tiende år!  “Feel It Coming In” blir startskuddet på en serie av låter i dette landskapet. Håper dere liker hvor det begynner, for jeg er hvertfall sikker på jeg elsker hvor dette ender”.

Med flere hundre millioner streams på Spotify og visninger på YouTube har CLMD opparbeidet seg et stort repertoar og en lang liste med meritter bak seg. CLMD kickstartet karrieren med 6x platina-singelen «Stockholm Syndrome» som kom ut i 2013. Han har siden da sett mye suksess de siste årene med blant annet topp 5 radiohiten «Trouble» og samarbeidet hans med Tungevaag, «DANCE.» Sistnevnte har over 110 millioner streams og kan skilte med mer enn 200 dager på topp 50 i Norge. CLMD har opp gjennom årene samarbeidet med artister som Justine Skye, Astrid S og Ingrid Helene Håvik (Highasakite), han har også gjort offisielle remixer for blant annet Bruno Mars, Estelle og Arty. Ikke bare har CLMD markert seg med låtene sine, men han har også gjort inntrykk på TV, hvor han var første DJ og produsent til å stille som mentor på The Voice. Med et mål om å styrke artister og bane vei for enkel tilgang til musikk NFTs og WEB3-løsninger har CLMD også startet opp Centaurify. En unik markedsplass for musikk NFTs med egne billettløsninger og et fullskala NFT-byrå.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo