CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE»!

Produsentene CLMD og Tungevaag har teamet opp på deres nye singel «DANCE», som slippes 18. oktober via Universal Music Norway.

Med en høy-energisk, feel-good dose av dansete pop, kombinerer «DANCE» drivende piano og store blåseinstrumenter. Teksten som oppfordrer til å droppe den kjedelige A4-hverdagen og hive seg ut på dansegulvet.

CLMD har oppnådd internasjonal suksess med flere av hans tidligere låter, inkludert den siste singelen «Trouble» som i dag har over 11,5 millioner streams på Spotify og blitt listet på store globale radiokanaler som BBC Radio One, Sirius XM, Kiss FM og Capital FM.
Martin Danielle Bjercke, som er hans egentlig navn, har opparbeidet flere platinatroféer i Norge og bygd opp en utrolig katalog av både originale produksjoner, «re-works» og remikser for fans av blant annet Bruno Mars, Estelle, Nervo og Arty.

Tungevaag som har oppnådd samme suksess i sitt hjemmeland, slapp debutsingelen «Samsara», som var et samarbeid med svenske Raaban. Låten toppet listene i Finland og nådde #2 på Spotify. Tungevaag og Raaban ble i fjor nominert i kategorien «Best Norwegian Act».

«DANCE» er allerede blitt spillelistet på både NRK mP3 og NRK P3.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Tom Jones, Selena Gomez, Jeremy Zucker og TIX til MGP!15.1.2021 10:03:56 CETPressemelding

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 2020 "Chemtrails Over The Country Club" fra Lana Del Rey Ariana Grande slipper i dag en remix av "34+35", hvor hun har fått med seg Doja Cat og Megan Thee Stallion. Låten er fra albumet positions som gikk #1 i Norge og i USA. Ariana Grande er for øyeblikket den mest strømmede artisten på Spotify globalt. I en alder av 80 år er Tom Jones klar med sitt nye album Surrounded By Time 23. april. Albumet er co-produsert av Ethan Johns og Mark Woodward og gjenspeiler musikken som personlig har påvirket Jones gjennom en lang, uforutsigbar, men unektelig imponerende karriere. Første smakebit ut er "Talking Reality Television Blues", en låt som skildrer effekten av fjernsynets skiftende rolle fra begynnelsen til dagens tid. Som Tom selv forklarer: ”I was there when TV started -- didn’t know I’d become a part of it -- but it could be that its power is to remind us how wonderful, crazy and inventive we are, but also how scary the reality it reflects can

TIX slipper sitt bidrag til Melodi Grand Prix 202015.1.2021 08:22:28 CETPressemelding

Mange sperret øynene opp da TIX ble annonsert som en av deltakerne i årets Melodi Grand Prix. I dag slippes hans bidrag til konkurransen, som han fremfører i første delfinale i morgen kveld. Samtidig er han klart for å gjeste NRK Lindmo i kveld, hvor han gjør en personlig og spesiallaget opptreden. Andreas Haukeland beskriver "Ut Av Mørket” som tredje låt i en triologi – og som oppfølgeren til “Jeg Vil Ikke Leve” og “Tusen Tårer”. I motsetning til de andre deltakerne som ble annonsert denne uken, har Haukeland ansvaret for sin egen låt, og er alene låtskriver for “Ut Av Mørket”. Haukeland er signert som låtskriver til det Amerikanske selskapet APG, og har blant annet vunnet Musikkforleggerprisen for “Årets mest spilte låt” med Ava Max sin “Sweet but Psycho”. Samtidig er han for de aller fleste best kjent som TIX – artisten som ble kåret til Norges mest spilte artist på Spotify for 2020. Haukeland mener at det er på tide at han stiller med et bidrag i låtskriverkonkurransen: – Det har v