CLMD markerer 10-års jubileum med ny låt!

Torsdag 31 mars kickstarter CLMD jubileumsåret med ny låt, 10 år etter debutsingelen «Black Eyes and Blue» kom ut i 2012. Produsent og DJ CLMD, også kjent som Martin Danielle, teamer opp med artisten Sofiloud på låta «Losing My Breath.»

Låta er skrevet av Martin i samarbeid med Skinny Days og Sofiloud, og med sangens EDM/House sound tar CLMD deg tilbake til røttene hvor det hele startet.

Hør låten HER

CLMD beskriver selv låten som «et frieri til klubbkultur og danse-glede. Den følelsen av å stå tett inntil dine nærmeste og slippe deg fri til musikken, lysene, menneskene og energien på et svett dansegulv. En følelse jeg tror vi alle trenger og fortjener å kjenne på nå.»

«Losing My Breath» er CLMD´s første samarbeid med Sofiloud, en forholdsvis ny og veldig spennende pop artist med en edgy stemme.

«Sofiloud er et av de råeste talentene til å entre musikk scenen de senere årene. Hun har en veldig kul personlighet, sterk stemme, og en forfriskende tilnærming til å skrive musikk! Jeg er veldig glad for å ha fått muligheten til å jobbe med henne på denne låta. Merk dere navnet! Hun kommer til å nå langt.» sier CLMD om Sofiloud.

Med 800 millioner streams på Spotify og mer enn 350 millioner visninger på youtube har CLMD opparbeidet seg et stort repertoar og en lang liste med meritter bak seg. CLMD kickstartet karrieren med 6x platinasingelen «Stockholm Syndrome» som kom ut i 2013. Han har siden da sett mye suksess de siste årene med blant annet topp 5 radiohiten «Trouble» og samarbeidet hans med Tungevaag, «DANCE.» Sistnevnte har over 100 millioner streams og kan skilte med mer enn 200 dager på topp 50 i Norge. I tillegg har låta «Samsara» over 150 millioner visninger på YouTube. CLMD har opp gjennom årene samarbeidet med artister som Justine Skye, Astrid S og Ingrid Helene Håvik (fra Highasakite), han har også gjort offisielle remixer for blant annet Bruno Mars, Estelle og Arty. Ikke bare har CLMD markert seg med låtene sine, men han har også gjort inntrykk på TV, hvor han var første DJ og produsent til å stille som mentor på The Voice.

Etter ti år som CLMD har Martin planer om å markere ti års jubileet gjennom året med slipp av flere låter og mye andre spennende prosjekter.

«10 års jubileum?! Sier noe om hvor gammel jeg har blitt! Jeg føler meg veldig heldig som har fått muligheten til å leve av musikken i så lang tid, og ikke minst ha muligheten til å gi fansen min ny musikk! CLMD er et varemerke som fortsetter å vokse og jeg føler fortsatt at jeg er i startfasen av karrieren min. 10 år er stort, selvfølgelig! Så vi må virkelig markere dette ti års jubileet! «Losing My Breath» er den første av mange bursdagsgaver i år!» - CLMD

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»19.5.2022 15:30:42 CEST | Pressemelding

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down». Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn. I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn. Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner: «Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!»– Cherie Mwangi Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester et

Veronica Maggios album Och som vanligt händer det något hemskt er komplett!19.5.2022 14:47:39 CEST | Pressemelding

I høst slapp Veronica Maggio første kapittel av Och som vanligt händer det något hemskt. Del 1 inneholdt seks låter inkuldert ”SE MIG” og ”Varsomhelst/närsomhelst”. I morgen følger hun opp med del 2, som gjør albumet komplett. Totalt inneholder det nye albumet 12 låter. Albumet er i stor grad produsert av Simon Hassle, Elias Kapari, Litens og Agrin Rahmani, med god hjelp fra Louise fra Estraden og Markus Krunegård. Om det nye albumet sier Veronica: Om det här albumet hade haft en doft hade det för mig varit ungefär en varm stenstrand, fyrverkerirök, bussavgaser, ett fuktigt gammalt vindsförråd och nattluft. Jag har skrivit om att vara en osäker narcissist som gör vad som helst för att bli sedd, om att be om allt men ändå få mer än jag kunnat drömma om, om tomhet, om att leva på saliv och kokain, om att spela tuff, om kärlek där allt slutar lyckligt, om vagnhallar och väntan på dunder och om att ta ansvar för sig själv. Jag önskar att jag var lika hård som jag ser ut på omslagen men i v