CLMD kickstarter 2020 med den nye låten «Be Happy» og musikkvideo!

Snart et tiår har gått siden «The Stockholm Syndrome» gjorde CLMD til et navn å virkelig se opp for. I takt med suksessen har Martin også blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet.

Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra ham verken musikalsk driv eller sult på suksess –snarere tvert imot! Der en rekke andre DJs, produsenter og enkeltstående klubbhits har kommet og gått det siste tiåret står CLMD stødigere enn noen gang. Den legendariske DJ-personligheten Pete Tong har kalt ham “Norges Beste”, og det er lett å skjønne hvorfor.

De siste to årene har virkelig vist hva som bor i CLMD. Låtene er større og tallene mer imponerende enn noen gang tidligere. «Trouble», som ble sluppet høsten 2018, har mer enn respektable 13 millioner streams på Spotify alene, peaket som nummer 4 på norske radiolister og gjorde furore på dansegulv over hele landet som P3s mest spilte låt i hele januar 2019.

«Be Happy» slippes 27.mars og følger opp etter den enorme suksessen med låten «DANCE» som samlet inn over 25 millioner streams på bare litt over fire måneder. Låten toppet topp 10 i Norge, topp 30 i Sverige og topp 100 i Danmark og Finland.

Med en drivende 4x4-kick, fengende synthlinjer og en bittersøt vokal er «Be Happy» et anthem for gladtristhet. En låt som sentrerer rundt å finne lykke i de vanskelige øyeblikkene og som står igjen som en hyllest til de tøffe valgene som likevel gjør en godt på sikt. Ikke minst er det blitt en låt som kommer til å være et like selvsagt soundtrack til fest som til hjertesorg.

CLMD aka. Martin Danielle sier følgende:

«Be Happy er den ultimate Gladtriste låta. En låt som handler om å finne lykke i det triste og vonde. Dette er en hyllest til å ta de vanskelige valgene og gjøre det som er trist for å bli glad»

Hør låten HER

Med låten kommer også en unik musikkvideo, basert på 10 europeiske regissørers tolkning av «Be Happy».

Denne slippes klokken 18:00 samme dag og kan ses HER

For more information on CLMD, visit:

Facebook IInstagram ITwitter | YouTube

Ny musikk fra CLMD, Pearl Jam, Jessie Reyez, Ylva med flere27.3.2020 11:45:13 CETPressemelding

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag CLMD kickstarter 2020 med den nye låten "Be Happy" og musikkvideo! Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame" Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger Kompisteamet MIO og Nick Strand har nok en gang gjort magi i studio, og er klare med den dansbare låta "With Somebody" - denne gang med Tungevaag og Christy McDonald på laget. Resultatet er en egenartet og leken feelgood-låt som mikser deilige synther og swingete rytmer. 5 Seconds Of Summer er ute med sitt nye album CALM. Albumet inneholder blant annet singlene "Easier", "Teeth", "No Shame" og "Wildflower". 5 Seconds Of Summer slo for alvor igjennom med sitt selvtitulerte debutalbum i 2014. Albumet gikk rett til #1 her hjemme og på Billboards albumliste. Både oppfølgeralbumet Sounds Good Feels Good (2015) og Youngblood (2018) gikk også rett til #1 på Billboard, noe som har gjort 5 Seconds Of Summer til det eneste bandet i Billboards historie som har hatt tre album direkte inne på #1. Red Moon er den nor

Gigaton fra Pearl Jam ute i dag27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Pearl Jam er i dag ute med det nye albumet Gigaton. Albumet, som er det ellevte studioalbumet i rekken og første studioalbum siden Grammy-prisbelønte Lightning Bolt, er produsert av Josh Evans og Pearl Jam. Gigaton har allerede fått flere gode anmeldelser, blant annet fra Rolling Stone, Kerrang og Spin som mener dette er Pearl Jams beste album siden 90-tallet! Coverbildet, "Ice Waterfall", er tatt på Svalbard og viser Nordaustlandets iskappe med store mengder smeltevann. Bildet er tatt av den canadiske fotografen, filmskaperen og marinbiologen Paul Nickens. Om det nye albumet sier gitarist Mike McCready: "Making this record was a long journey. It was emotionally dark and confusing at times, but also an exciting and experimental road map to musical redemption. Collaborating with my bandmates on Gigaton ultimately gave me greater love, awareness and knowledge of the need for human connection in these time".

Spellemann-nominerte Larsiveli slipper ny banger27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Etter et travelt år, er Spellemann-nominerte Larsiveli klar for å slippe musikk! I dag slipper han den første singelen, «Oisann» fra en kommende EP, hvor han har samarbeidet med produsenten Pluto, som står bak blant annet “Hallo” med Isah og Dutty Dior. På den kommende EPen har Larsiveli gått litt bort fra det seriøse, og er klar for å vise en mer leken og mer eksperimentell side av seg selv. Med på hele prosjektet, samarbeider Larsiveli med produsenten Pluto. “Oisann” er en smak på hva som kommer. - «Oisann er en låt produsert av Pluto. Vi har hatt noen regler i studio og det er å ikke tenke og bare ha det gøy. Det har vært mye fokus på veldig personlige og såre ting i livet mitt den siste tiden så nå føler jeg det er på tide at jeg skal få lov til å ha det gøy, smile og le. Pluto får som vanlig frem det beste i meg så jeg gleder meg til å vise folket resten av låtene vi har gjort sammen» - Larsiveli HØR LARSIVELI - "OISANN" HER I 2018 fikk et større publikum øynene opp for Larsiveli

Ylva og Jesper Jenset slipper "Flame"27.3.2020 08:00:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet med den kraftfulle stemmen er tilbake. I dag slipper Ylva "Flame" med Jesper Jenset. Sammen har de laget en flammende kjærlighetslåt med sine kraftfulle vokalprestasjoner av internasjonalt kaliber. Hør låten HER! “Jeg ble inspirert til å gjøre denne låta da ei venninne av meg trodde hun hadde gått videre etter et langt forhold og turte å ta steget inn i noe nytt og spennende. Det viste seg at flammen fremdeles var i fortiden.. Flame handler jo om det å være i et nytt forhold uten å ha klart å gi slipp på et gammelt et.”, sier Ylva om låten. Om å samarbeide med Jesper, sier Ylva: “Da Jesper takket ja til å bli med på prosjektet ble jeg utrolig glad. Stemmen hans ble med å løfte låta på en unik og spesiell måte. Det har vært en ære å samarbeide med han!” Jesper sier: “Jeg liker å samarbeide med andre norske artister. Ylva er rå. Kult å være med på prosjektet.” Mer om Ylva: Ylva Olaisen (19) har samarbeidet med en rekke produsenter og låtskrivere de siste årene, og kataloge