CLMD kickstarter 2020 med den nye låten «Be Happy» og musikkvideo!

Snart et tiår har gått siden «The Stockholm Syndrome» gjorde CLMD til et navn å virkelig se opp for. I takt med suksessen har Martin også blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet.

Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra ham verken musikalsk driv eller sult på suksess –snarere tvert imot! Der en rekke andre DJs, produsenter og enkeltstående klubbhits har kommet og gått det siste tiåret står CLMD stødigere enn noen gang. Den legendariske DJ-personligheten Pete Tong har kalt ham “Norges Beste”, og det er lett å skjønne hvorfor.

De siste to årene har virkelig vist hva som bor i CLMD. Låtene er større og tallene mer imponerende enn noen gang tidligere. «Trouble», som ble sluppet høsten 2018, har mer enn respektable 13 millioner streams på Spotify alene, peaket som nummer 4 på norske radiolister og gjorde furore på dansegulv over hele landet som P3s mest spilte låt i hele januar 2019.

«Be Happy» slippes 27.mars og følger opp etter den enorme suksessen med låten «DANCE» som samlet inn over 25 millioner streams på bare litt over fire måneder. Låten toppet topp 10 i Norge, topp 30 i Sverige og topp 100 i Danmark og Finland.

Med en drivende 4x4-kick, fengende synthlinjer og en bittersøt vokal er «Be Happy» et anthem for gladtristhet. En låt som sentrerer rundt å finne lykke i de vanskelige øyeblikkene og som står igjen som en hyllest til de tøffe valgene som likevel gjør en godt på sikt. Ikke minst er det blitt en låt som kommer til å være et like selvsagt soundtrack til fest som til hjertesorg.

CLMD aka. Martin Danielle sier følgende:

«Be Happy er den ultimate Gladtriste låta. En låt som handler om å finne lykke i det triste og vonde. Dette er en hyllest til å ta de vanskelige valgene og gjøre det som er trist for å bli glad»

Hør låten HER

Med låten kommer også en unik musikkvideo, basert på 10 europeiske regissørers tolkning av «Be Happy».

Denne slippes klokken 18:00 samme dag og kan ses HER

For more information on CLMD, visit:

Facebook IInstagram ITwitter | YouTube

Ny musikk fra Sandra Lyng, Lady Gaga, Emelie Hollow & Ruben, Juice WRLD, Celeste med flere29.5.2020 13:50:35 CESTPressemelding

Emelie Hollow x Ruben: Hjerteskjærende og emosjonelt i den nye singelen «Break It Right» Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk Yusuf / Cat Stevens nyinnspilte Tea for the Tillerman² slippes 18. september Lady Gaga slipper etterlengtet album I dag annonserer den globale superstjernen Ellie Goulding at hun slipper sitt svært etterlengtede fjerde studioalbum "Brightest Blue" med en utgivelsesdato 17. Juli. Albumet vil inneholde en rekke nylige utgivelser sammen med en mengde nye sanger. Singlen «Power» er ute allerede nå. Vinneren av BBC Sound of 2020, Celeste er ute med sin nye singel «I Can See The Change» gjennom Polydor Records. Låten handler om å finne håp i kjølvannet av motgang og det å innse at en lysere fremtid ligger foran oss. «I Can See Change» er produsert av Grammy vinnende produsent FINNEAS. Baby Queen slipper sin debutsingle «Internet Religion», en skarp pop-satire fylt med psykedeliske synther, og tekster som skjærer rett til hjertet av

Lady Gaga slipper etterlengtet album29.5.2020 13:42:43 CESTPressemelding

Lady Gaga er i dag ute med sitt etterlengtede album Chromatica. Albumet blir Gagas sjette i rekken, og har allerede debutert på topplisten på iTunes i 58 land. Hør her! Albumet inneholder gjestebidrag fra Ariana Grande, Elton John og Blackpink og er produsert av Bloodpop med Lady Gaga. Singelen «Rain On Me» med Ariana Grande gikk rett til topps på den globale Spotify-listen og på Spotify i USA.Førstesingelen «Stupid Love» har sanket inn over 235 millioner lyttestreams globalt og er Lady Gagas sekstende Topp 10-låt på Billboard. Musikkvideoen ble i sin helhet filmet med en iPhone 11 Pro. Det svært suksessrike albumet A Star Is Born fra 2018 tok førsteplassen på albumlisten i Norge, har solgt til fem ganger Platina og har sanket inn i underkant av 110 millioner lyttestreams her i Norge. Lady Gaga mottok også sin første Oscar for låten «Shallow» som beste originallåt i 2019. Tracklist: 1. "Chromatica I" 2. "Alice" 3. Stupid Love" 4. "Rain On Me" (with Ariana Grande) 5. "Free Woman" 6. "Fu

Sandra Lyng debuterer som barnebokforfatter og slipper tilhørende musikk29.5.2020 10:06:01 CESTPressemelding

3. juni lanseres de to første bøkene i en ny serie om enhjørningen Corny. Artist Sandra Lyng debuterer som forfatter med denne bildebokserien, som handler om en liten enhjørning med følelsene utenpå kroppen. Førstkommende fredag, fire dager før bøkene lanseres, slipper hun tre barnelåter med Corny som tema. «Her kommer Corny», «Gratulerer med dagen, Corny» og «God natt, Corny». «Jeg er vokst opp i et samfunn der jenter går i rosa, gutter i blått. Jenter skal like dukker, gutter skal like biler. Jenter burde ikke være sinte og rampete, gutter bør ikke gråte eller vise svakhet. Det er en helt annen mentalitet enn jeg vil lære min sønn. Etter mange år i terapi har jeg lært at det er sunt å snakke om følelser, og at det kan få store konsekvenser om man holder sinne og tristhet inni seg. Så kom jeg på idéen, hva med å skrive en barnebok om en enhjørning som viser det helt motsatte av det vi er vant til, og faktisk tørre å snakke om følelser. Sånn ble Corny til. Gyldendal hadde troa, Univers

Ny musikk fra The 1975, Dagny, Kuselofte & Postgirobygget, Lady Gaga & Ariana Grande, Ellie Goulding med flere22.5.2020 13:28:07 CESTPressemelding

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/dagny-med-forste-del-av-etterlengtet-debutalbum?publisherId=6987388&releaseId=17885850 Dagny med første del av etterlengtet debutalbum https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/nytt-album-fra-the-1975?publisherId=6987388&releaseId=17885914 Nytt album fra The 1975 https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/kuselofte-og-postgirobygget-gir-deg-arets-sommerlat-vi-tar-det-igjen-neste-ar?publisherId=6987388&releaseId=17885889 Kuselofte og Postgirobygget gir deg årets sommerlåt "Vi Tar Det Igjen Neste År"! https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/the-voice-vinner-maria-engas-halsne-slipper-debutsingelen-down-to-the-water?publisherId=6987388&releaseId=17885736 The Voice-vinner Maria Engås Halsne slipper debutsingelen "Down To The Water"! Taylor Swift slapp åtte liveversjoner av låter fra hennes nyeste album, Lover, denne uka. Opptakene er fra intimkonserten https://open.spotify.com/playlist/37i9dQZF1DWThgNheFWFyv?si=sq5m4czxTUWyqHyY-7WWRw City Of L