CLMD kickstarter 2020 med den nye låten «Be Happy» og musikkvideo!

Snart et tiår har gått siden «The Stockholm Syndrome» gjorde CLMD til et navn å virkelig se opp for. I takt med suksessen har Martin også blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet.

Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra ham verken musikalsk driv eller sult på suksess –snarere tvert imot! Der en rekke andre DJs, produsenter og enkeltstående klubbhits har kommet og gått det siste tiåret står CLMD stødigere enn noen gang. Den legendariske DJ-personligheten Pete Tong har kalt ham “Norges Beste”, og det er lett å skjønne hvorfor.

De siste to årene har virkelig vist hva som bor i CLMD. Låtene er større og tallene mer imponerende enn noen gang tidligere. «Trouble», som ble sluppet høsten 2018, har mer enn respektable 13 millioner streams på Spotify alene, peaket som nummer 4 på norske radiolister og gjorde furore på dansegulv over hele landet som P3s mest spilte låt i hele januar 2019.

«Be Happy» slippes 27.mars og følger opp etter den enorme suksessen med låten «DANCE» som samlet inn over 25 millioner streams på bare litt over fire måneder. Låten toppet topp 10 i Norge, topp 30 i Sverige og topp 100 i Danmark og Finland.

Med en drivende 4x4-kick, fengende synthlinjer og en bittersøt vokal er «Be Happy» et anthem for gladtristhet. En låt som sentrerer rundt å finne lykke i de vanskelige øyeblikkene og som står igjen som en hyllest til de tøffe valgene som likevel gjør en godt på sikt. Ikke minst er det blitt en låt som kommer til å være et like selvsagt soundtrack til fest som til hjertesorg.

CLMD aka. Martin Danielle sier følgende:

«Be Happy er den ultimate Gladtriste låta. En låt som handler om å finne lykke i det triste og vonde. Dette er en hyllest til å ta de vanskelige valgene og gjøre det som er trist for å bli glad»

Hør låten HER

Med låten kommer også en unik musikkvideo, basert på 10 europeiske regissørers tolkning av «Be Happy».

Denne slippes klokken 18:00 samme dag og kan ses HER

For more information on CLMD, visit:

Facebook IInstagram ITwitter | YouTube

Ny musikk fra Mari Bølla, Ylva, Sam Fender, Kuselofte med flere!27.11.2020 11:17:23 CETPressemelding

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass" Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt - "Christmas Time (is nothing without you)" Sam Fender slapp i dag låten "Winter Song". Låten er et cover av Alan Hull og Lindisfarne sin låt med samme navn. Låten ble også sluppet sammen med en lyric-video som inneholder bilder tatt av en rekke hjemmløse. Se den HER. Sam Fender skulle egentlig ha spilt på årets Øyafestival. I dag slipper Lil Yachty Lil Boat 3.5, som er en deluxe versjon av albumet Lil Boat 3, som kom ut I mai I år. Det er hele seks nye spor på denne utgivelsen, med gjesteartister som Lil baby, Future, Playboi Carti og Vince Staples. Taylor Swift slapp denne uken dokumentaren/konsertfilmen "folklore: the long pond studio sessions" på Disney +. I dokumentaren fremfører Swift låtene fra hennes nyeste album "folklore" sammen med produsentene Aaron Dessner og Jack Antonoff, og dokumentaren inneholder også samtaler mellom skaperne om hvordan albumet ble til. Nyinns

Ylva slipper Disney-samarbeidet "Kjærlighet er et kompass"27.11.2020 08:30:00 CETPressemelding

Stjerneskuddet Ylva følger opp sin aller første julelåt "This Christmas" med "Kjærlighet er et kompass". Låten fra Disneys julekampanje er tilgjengelig på strømmetjenester i dag. Hør låten HER! Ylva er aktuell i Disneys julekampanje, som stemmen i den hjertevarmende historien #FraAlleOssTilAlleDere. Ylva synger den norske versjonen av originalen som ledsages av vokalen til den britiske artisten Griff - "Love Is A Compass". Fortellingen om Lola er en 3 min kortfilm som handler om nostalgi, familietradisjoner og kjærlighet. Den handler om båndet mellom Lola og hennes barnebarn og den kjærligheten de deler for juletradisjoner. Samarbeidet ligger nærme Ylvas hjerte som alltid har elsket Disney og det å kunne drømme seg bort i verden til Hannah Montana. - "Jeg har sett på Disney helt siden jeg var liten og alltid vært en stor fan. Føler meg så heldig som har fått muligheten til å jobbe med de på denne sangen. «Kjærlighet er et kompass» er en utrolig fin og viktig sang som handler om å vite

Idolvinner Mari Bølla er ute med sin første julelåt – “Christmas Time (is nothing without you)”27.11.2020 08:00:00 CETPressemelding

Mari Bølla fra Bryne tok hele Norge med storm da hun – som tidenes yngste – vant Idol 2020, kun 15 år gammel. Nå er det klart for mer musikk fra Mari, nemlig "Christmas Time (is nothing without you)". Selv er hun veldig glad i julen, og synes det passer fint å gi ut en julesang. Samtidig er det skummelt å skulle begi seg ut på en så bred retning. Hør låten HER. I tillegg til denne julelåten ser Mari frem til å slippe nytt materiale på nyåret, og gleder seg til å kunne vise frem både låtskriveren og artisten Mari Bølla i året som kommer. Men først er det jul, juleturné – og “Christmas Time (is nothing without you)”, som star for tur. Datoer for turné i Rogaland: Desembertoner •14. desember: Sola Konserthus •15. desember: Stavanger konserthus kl. 18:00 og kl. 20:30 •16. desember: Sandnes Kulturhus kl. 18:00 og kl. 20:30 •17. desember: Stavanger Konserthus kl. 18:00 og kl 20:30 •18. desember: Frøyland og Orstad Kyrkjelyd Datoer for turné i Hedmark: Vår jul •19. desember: Grue Kirke •20. d

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding