Clean Motion tecknar distributionsavtal för Italien med X-Raam Srl.

Clean Motion har tecknat ett 4-årigt distributionsavtal med X-Raam Srl. för den italienska marknaden. Avtalet avser EVIG, Clean Motions nya elektriska leveransfordon. Det innebär att X-Raam ansvarar för försäljning, distribution och eftermarknad i Italien. Distributörens försäljningsprognos för nästa år är 200 fordon, men man förbinder sig endast till en volym på 50 fordon. För hela avtalsperioden, 2023-2026, förbinder man sig till 650 fordon.

Elfordonsdistributören X-Raam, med återförsäljarnätverk i Italien, har nu även EVIG i portföljen. X-Raam har en prognos på 200 fordon redan under 2023, och har därför tecknat ett 4-årigt distributionsavtal för EVIG. Som en del av detta har X-Raam åtagit sig att köpa minst 50st EVIG under 2023 och 600st EVIG 2024–2026.

Alberto Fiorini, General Manager på X-Raam, ”Tillväxtförväntningar för stadsmobilitet under de kommande åren är stora, särskilt när det gäller kommersiella elfordon för sista milen-leveranser. EVIG har med sin prestanda, sin teknik och unika design redan funnit intresse hos våra kunder. Den representerar en viktig strategisk investering för X-Raam och vi förväntar oss att den kommer att bli mycket framgångsrik på den italienska marknaden”.

”Med en partner som X-Raam kommer vi kunna accelerera försäljningen i Italien. Vi kommer att utvärdera utfallet av detta distributionsavtal och det kan vara aktuellt att göra motsvarande upplägg i andra länder i södra Europa för att effektivare komma upp i volymer på dessa marknader. Solcellstaket på EVIG kommer att bli en viktig faktor i Italien där man under stora delar av året inte kommer att behöva laddning.”, säger Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion.

Mer om X-Raam: https://www.xraam-emobility.com

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Email: christoffer@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: https://www.cleanmotion.se/.

Bogdan Viher of HYCU® Receives Prominent 2023 CRN Channel Chief Recognition6.2.2023 18:00:00 CET | Press release

Channel Industry Veteran Driving Value of Purpose-Built Data Protection and DR Solutions for Multi-Cloud and SaaS Environments with Partners Highlight Industry Recognition Boston, Massachusetts, Feb. 06, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- HYCU, Inc., the world’s fastest-growing multi-cloud data protection as a service company, announced today that CRN, a brand of The Channel Company, has named Bogdan Viher, Head of Global Channels, at HYCU, Inc. to its 2023 Channel Chiefs list. CRN’s annual Channel Chiefs project identifies top IT channel vendor executives who continually demonstrate expertise, influence, and innovation in channel leadership. A panel of CRN editors selected the honorees for their channel dedication, industry stature, and accomplishments as channel advocates. The 2023 Channel Chiefs are influential leaders who continue to shape the IT channel with innovative strategies, programs, and partnerships. “To be a visionary, working with like-minded and forward-thinking partners, require

Mendus AB: Mendus tillkännager begäran från Negma Group om konvertering av konvertibla skuldebrev6.2.2023 18:00:00 CET | Pressemelding

Mendus AB (“Mendus” publ; IMMU.ST), ett bioläkemedelsföretag fokuserat på immunterapier mot tumöråterfall, tillkännager idag att Negma Group (”Negma”) genom meddelande till Mendus har begärt konvertering av konvertibla skuldebrev som utfärdats till Negma i enlighet med det finansieringsavtal som Mendus tillkännagivit genom pressmeddelanden den 26 augusti och 26 oktober 2022. Negma har begärt konvertering av 22 konvertibla skuldebrev som emitterades den 3 januari 2023, motsvarande 550 000 kronor av det konvertibla lånet som uppgår till totalt 13 400 000 kronor, till 249 999 aktier. Efter registrering hos Bolagsverket kommer Mendus totala aktiekapital att uppgå till 9 988 627,45 kronor och det totala antalet aktier och röster kommer att uppgå till 199 772 549. Konverteringspriset per aktie är 2,20 kronor, motsvarande 92% av det lägsta dagliga volymvägda genomsnittliga aktiekursen (VWAP) under de 10 på varandra följande handelsdagarna före konverteringsbegäran från Negma. För ytterligare