Clean Motion tecknar distributionsavtal för Italien med X-Raam Srl.

Clean Motion har tecknat ett 4-årigt distributionsavtal med X-Raam Srl. för den italienska marknaden. Avtalet avser EVIG, Clean Motions nya elektriska leveransfordon. Det innebär att X-Raam ansvarar för försäljning, distribution och eftermarknad i Italien. Distributörens försäljningsprognos för nästa år är 200 fordon, men man förbinder sig endast till en volym på 50 fordon. För hela avtalsperioden, 2023-2026, förbinder man sig till 650 fordon.

Elfordonsdistributören X-Raam, med återförsäljarnätverk i Italien, har nu även EVIG i portföljen. X-Raam har en prognos på 200 fordon redan under 2023, och har därför tecknat ett 4-årigt distributionsavtal för EVIG. Som en del av detta har X-Raam åtagit sig att köpa minst 50st EVIG under 2023 och 600st EVIG 2024–2026.

Alberto Fiorini, General Manager på X-Raam, ”Tillväxtförväntningar för stadsmobilitet under de kommande åren är stora, särskilt när det gäller kommersiella elfordon för sista milen-leveranser. EVIG har med sin prestanda, sin teknik och unika design redan funnit intresse hos våra kunder. Den representerar en viktig strategisk investering för X-Raam och vi förväntar oss att den kommer att bli mycket framgångsrik på den italienska marknaden”.

”Med en partner som X-Raam kommer vi kunna accelerera försäljningen i Italien. Vi kommer att utvärdera utfallet av detta distributionsavtal och det kan vara aktuellt att göra motsvarande upplägg i andra länder i södra Europa för att effektivare komma upp i volymer på dessa marknader. Solcellstaket på EVIG kommer att bli en viktig faktor i Italien där man under stora delar av året inte kommer att behöva laddning.”, säger Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion.

Mer om X-Raam: https://www.xraam-emobility.com

För mer information, vänligen kontakta:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Email: christoffer@cleanmotion.se

Om Clean Motion AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North Growth Market vid Nasdaq Stockholm. Certified Adviser är G&W Fondkommission, e-post: ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.

För ytterligare information, vänligen besök: https://www.cleanmotion.se/.

Fingerprint Cards AB (publ) publishes annual report for 202325.4.2024 17:35:00 CEST | Press release

Fingerprint Cards AB (publ) today published its annual report for the 2023 fiscal year on the company’s website www.fingerprints.com. This information is information Fingerprint Cards AB is obliged to make public pursuant to the Securities Markets Act. The information was submitted for publication at 5:35 pm CEST on April 25, 2024. Attachments FingerprintCardsAB-2023-12-31-svFingerprints Annual Report 2023

Fingerprint Cards AB (publ) publicerar årsredovisningen för 202325.4.2024 17:35:00 CEST | Pressemelding

Fingerprint Cards AB (publ) publicerade idag årsredovisningen för verksamhetsåret 2023 på sin webbplats www.fingerprints.com. Denna information är sådan information som Fingerprint Cards AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 april 2024 kl. 17:35 CEST. Bilagor FingerprintCardsAB-2023-12-31-svFingerprints Årsredovisning 2023