Clean Motion: Alla samarbetsprojekt pågår.

Clean Motion har nu startat upp samtliga planerade samarbetsprojekt med pilotkunder. Målet med samarbetena är att skapa versioner av nya fordonet Re:volt som är optimerade för kundernas verksamheter. Senast i raden av samarbetspartners är; Airmee, Malta Post och den italienska fordonsdistributören X-Raam i Italien.

Under våren har Clean Motion startat upp tio samarbetsprojekt med kunder, i syfte att optimera nya fordonet Re:volt för ett antal olika arbetsområden inom last mile-segmentet. Bolaget meddelar att alla tänkta partners nu är på plats och att jobbet pågår. Senast i raden av bolag är, Airmee, Malta Post och den italienska fordonsdistributören X-Raam e-mobility solutions.

KORT OM PILOTKUNDERNA:

• Airmee – E-handelsleveranser i städer. Projektet undersöker hur en omställning till elektrifiering av fordonsflottan bör göras på effektivast vis.
  • Malta Post p.l.c. – Post och paketleverans. Projektet har som mål att företagets paket- och brevleveranser ska göras till 100% på solel.
  • X-Raam Srl. – Tilltänkt distributör och samarbetspartner för den italienska marknaden men har verksamhet även i Spanien, Frankrike och Nederländerna. De gör prognosen att deras initiala behov i Italien är minst 500-600 fordon under 2023.

Samarbetsprojekten är en oerhört viktig del i vår arbetsprocess för att anpassa Re:volt för marknaden, då vi vill att fordonet ska få så stort genomslag som möjligt väljer vi att samarbeta med riktiga kunder, i verkliga arbetssituationer.”
-Säger Christoffer Sveder, kommersiellt ansvarig på Clean Motion.

Christoffer fortsätter; ”Officiell lansering planeras till tidig höst och då kommer vi också att börja taemot beställningar för leverans under 2023.”

BESTÄLLNING AV RE:VOLT
Clean Motion kommer att börja ta emot beställningar inom Europa vid lanseringen tidig höst. Produktion kommer initialt att ske i Trollhättan. Priset kommer ligga på mellan 9 000 och 19 000 EUR beroende på tillval och utförande.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN KONTAKTA:
Christoffer Sveder
Director Commercial Operations, Clean Motion AB
Tel: +46 70 611 26 98
Email: christoffer@cleanmotion.se

OM CLEAN MOTION AB
Clean Motion AB är ett svenskt bolag som tillverkar och säljer verkligt hållbara fordon för städer. Fordonen är närproducerade och baserade på energi- och resurseffektivitet, för att maximera införandet av elfordon globalt. Bolagets vision är att erbjuda stadsmobilitet-laddad med solenergi och erbjuder därför lätta elfordon med låg energiförbrukning för att möta 2000-talets urbana transportutmaningar.

Clean Motion AB är listat på First North vid Nasdaq Stockholm. CertifiedAdviser är G&W Fondkommission, e-post:ca@gwkapital.se, telefon: 08- 503 000 50.
För ytterligare information, vänligen besök:www.cleanmotion.se.

OM RE:VOLT
Re:volt – Är bolagets nästa generation elfordon, speciellt anpassat för godsdistribution i stadsmiljö och laddar sig själv med hjälp av solen. cleanmotion.se/revolt

Bilagor

Cool Company Ltd. – Formation Completed1.7.2022 18:46:54 CEST | Press release