Citroën med ny logo og merkeidentitet.

Logoen vises for første gang på en konseptbilen «oli» og vil pryde de kommende modellene fra midten av 2023.
Med den nye logoen tar Citroën et steg mot en ny æra for merkevaren, hvis misjon er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for alle basert på kjerneverdiene: Mot, rimelighet og velvære for kundene.
Fortid møter fremtid
Det nye utseendet tolker den originale logoen som først ble introdusert av grunnlegger André Citroën, inspirert av suksessen til hans første selskap som produserte vinklede "fiskebein" (chevron) girsystemer. De to vinklene har vært kjernen i Citroëns identitet siden.
Sentralt i den nye merkeidentiteten er videreutviklingen av Citroëns verdenskjente «chevrons»-symbol. Logoen består nå av bredere og mer fremtredende vinkler, omgitt av en oval ramme. Det vertikale og mer fremtredende ovale merket vil bli et gjenkjennelig signaturelement på fremtidige Citroën-modeller og samtidig varsle en ny designretning for Citroën.
Det nye emblemet markerer Citroëns utvikling og debuterer i slutten av september på en konseptversjon av en Citroën familiebil. Etter dette vil den nye logoen gradvis pryde fremtidige Citroën-produksjons- og konseptbiler fra midten av 2023.
Ny font og nye farger
Logoen er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font basert på den velkjente Citroën-fonten. Som en hyllest til historien betyr den nye merkeidentiteten også et gledelig gjensyn med fargen Monte Carlo blå, som har blitt brukt på ikoniske modeller som 2CV og DS, og den vil bli å se både på fremtidige modeller og oppleves i utstillingslokaler mv. hos forhandlerne.
I tillegg til den nye logoen introduseres et nytt merkeslogan som gir kundene dette løftet: «Nothing Moves Us Like Citroën»
- Når vi tar fatt på et av de mest spennende kapitlene i vår berømte 103-årige historie, er tiden inne for Citroën å få et moderne og moderne nytt utseende. Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang. Vi tilbyr våre kunder fremtidsrettede kjøretøyer som utfordrer de tradisjonelle normene i bransjen. Hele kundeopplevelsen – spesielt å kjøre elektrisk – må være rimeligere, komfortabel og fornøyelig. Vår arv og løfte om å inspirere forbrukere med vågale kjøretøy gir oss motet å ta en annen, mer inkluderende tilnærming til fremtidig familiemobilitet, og vi er sikre på at kunder fortid, nåtid og fremtid vil være enige om at ingenting beveger oss som Citroën, sier Citroën-sjef Vincent Cobée.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef Stellantis Norge - Opel, Citroën og Jeep
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Nye Opel Grandland AWD – elektrisk firehjulsdrift fra 438.900 kroner9.10.2025 11:32:10 CEST | Pressemelding
Opel lanserer nå nye Grandland med firehjulsdrift – en perfekt kombinasjon av kjøreglede, komfort og fremkommelighet tilpasset norske forhold.
Citroën lanserer fabrikkteam i Formel E17.9.2025 07:53:41 CEST | Pressemelding
Citroën gjør comeback i internasjonal motorsport med fabrikkteam i FIA Formel E fra neste sesong. Satsingen kombinerer merkets rike racing-historie med en tydelig elektrisk fremtidsvisjon.
Citroen Berlingo Work: Norges rimeligste og mest komfortable varebil3.9.2025 11:02:17 CEST | Pressemelding
Citroën lanserer Berlingo Work – varebilen som viser at du ikke trenger å betale for ekstrautstyr du aldri bruker. Med priser fra 279.000 kroner er dette Norges rimeligste og mest komfortable varebil.
Opel avduker Corsa GSE Vision Gran Turismo20.8.2025 08:26:29 CEST | Pressemelding
Når den store IAA-bilutstillingen i München åpner andre uken i september, dras også duken av Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo, et helelektrisk konsept som kombinerer ekstrem ytelse, dristig design og digital tilgjengelighet.
Opel Mokka GSE: Tar elektrisk motorsport til veien23.7.2025 10:05:23 CEST | Pressemelding
Basert på erfaringene fra elektrisk motorsport henter nye Opel Mokka GSE inspirasjon og teknologi fra konseptbilen Mokka GSE Rally. Dermed kombinerer den nye serieproduserte modellen det beste fra rallysporten med hverdagslig kjøreglede og praktisk rekkevidde.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom