Citroën med ny logo og merkeidentitet.

Logoen vises for første gang på en konseptbilen «oli» og vil pryde de kommende modellene fra midten av 2023.
Med den nye logoen tar Citroën et steg mot en ny æra for merkevaren, hvis misjon er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for alle basert på kjerneverdiene: Mot, rimelighet og velvære for kundene.
Fortid møter fremtid
Det nye utseendet tolker den originale logoen som først ble introdusert av grunnlegger André Citroën, inspirert av suksessen til hans første selskap som produserte vinklede "fiskebein" (chevron) girsystemer. De to vinklene har vært kjernen i Citroëns identitet siden.
Sentralt i den nye merkeidentiteten er videreutviklingen av Citroëns verdenskjente «chevrons»-symbol. Logoen består nå av bredere og mer fremtredende vinkler, omgitt av en oval ramme. Det vertikale og mer fremtredende ovale merket vil bli et gjenkjennelig signaturelement på fremtidige Citroën-modeller og samtidig varsle en ny designretning for Citroën.
Det nye emblemet markerer Citroëns utvikling og debuterer i slutten av september på en konseptversjon av en Citroën familiebil. Etter dette vil den nye logoen gradvis pryde fremtidige Citroën-produksjons- og konseptbiler fra midten av 2023.
Ny font og nye farger
Logoen er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font basert på den velkjente Citroën-fonten. Som en hyllest til historien betyr den nye merkeidentiteten også et gledelig gjensyn med fargen Monte Carlo blå, som har blitt brukt på ikoniske modeller som 2CV og DS, og den vil bli å se både på fremtidige modeller og oppleves i utstillingslokaler mv. hos forhandlerne.
I tillegg til den nye logoen introduseres et nytt merkeslogan som gir kundene dette løftet: «Nothing Moves Us Like Citroën»
- Når vi tar fatt på et av de mest spennende kapitlene i vår berømte 103-årige historie, er tiden inne for Citroën å få et moderne og moderne nytt utseende. Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang. Vi tilbyr våre kunder fremtidsrettede kjøretøyer som utfordrer de tradisjonelle normene i bransjen. Hele kundeopplevelsen – spesielt å kjøre elektrisk – må være rimeligere, komfortabel og fornøyelig. Vår arv og løfte om å inspirere forbrukere med vågale kjøretøy gir oss motet å ta en annen, mer inkluderende tilnærming til fremtidig familiemobilitet, og vi er sikre på at kunder fortid, nåtid og fremtid vil være enige om at ingenting beveger oss som Citroën, sier Citroën-sjef Vincent Cobée.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef Stellantis Norge - Opel, Citroën og Jeep
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Nye Citroën Ë-C5 Aircross: Komfortkonge fra 358.900 kroner11.12.2025 12:06:52 CET | Pressemelding
Citroën slipper nå prisene på den helt nye, helelektriske Ë-C5 Aircross. Med en startpris på 358.900 kroner pluss levering, posisjonerer modellen seg som en av de mest komfortorienterte og familievennlige SUV-ene i det norske markedet.
Citroën ELO: Smart, fleksibel og lekende mobilitet10.12.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
ELO er konseptbilen som åpner et nytt kapittel for Citroën. Etter OLI i 2022 fortsetter Citroën å utfordre konvensjoner gjennom et rullende idéverksted fylt av kreative løsninger for fremtidens mobilitet. ELO er dristig, smart, lekent og sterkt fokusert på komfort – selve essensen av Citroëns verdier.
Peugeot gir kundene valgfrihet19.11.2025 10:01:16 CET | Pressemelding
Peugeot lanserer nå en ordning som gir norske bilkjøpere økt forutsigbarhet i en tid med politiske endringer rundt elbilavgifter. For alle nye personbiler som bestilles i 2025 med levering etter nyttår, kan kundene velge mellom en gunstig kampanjepris eller en egen momsgaranti på inntil 50 000 kroner.
Jeep Recon – en ny generasjon eventyrlyst19.11.2025 08:53:52 CET | Pressemelding
Jeep tar et kraftfullt steg inn i fremtiden med lanseringen av 2026 Jeep Recon, merkets første helelektriske modell som er Trail Rated. Nye Recon er bygget fra grunnen av for ekte eventyr, og kombinerer elektrifiseringens fordeler med de rå egenskapene som Jeep er kjent for. Resultatet er en elektrisk SUV som leverer umiddelbart moment, presis kontroll og imponerende rekkevidde.
Peugeot Polygon Concept – et glimt av fremtidens kjøreopplevelse12.11.2025 13:36:14 CET | Pressemelding
Peugeot presenterer Polygon Concept, en kompakt og dristig konseptbil som viser merkets visjon for fremtidens mobilitet, og setter en ny standard for kjøreglede, design og ansvarlig innovasjon.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom



