Citroën med ny logo og merkeidentitet.
Logoen vises for første gang på en konseptbilen «oli» og vil pryde de kommende modellene fra midten av 2023.
Med den nye logoen tar Citroën et steg mot en ny æra for merkevaren, hvis misjon er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for alle basert på kjerneverdiene: Mot, rimelighet og velvære for kundene.
Fortid møter fremtid
Det nye utseendet tolker den originale logoen som først ble introdusert av grunnlegger André Citroën, inspirert av suksessen til hans første selskap som produserte vinklede "fiskebein" (chevron) girsystemer. De to vinklene har vært kjernen i Citroëns identitet siden.
Sentralt i den nye merkeidentiteten er videreutviklingen av Citroëns verdenskjente «chevrons»-symbol. Logoen består nå av bredere og mer fremtredende vinkler, omgitt av en oval ramme. Det vertikale og mer fremtredende ovale merket vil bli et gjenkjennelig signaturelement på fremtidige Citroën-modeller og samtidig varsle en ny designretning for Citroën.
Det nye emblemet markerer Citroëns utvikling og debuterer i slutten av september på en konseptversjon av en Citroën familiebil. Etter dette vil den nye logoen gradvis pryde fremtidige Citroën-produksjons- og konseptbiler fra midten av 2023.
Ny font og nye farger
Logoen er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font basert på den velkjente Citroën-fonten. Som en hyllest til historien betyr den nye merkeidentiteten også et gledelig gjensyn med fargen Monte Carlo blå, som har blitt brukt på ikoniske modeller som 2CV og DS, og den vil bli å se både på fremtidige modeller og oppleves i utstillingslokaler mv. hos forhandlerne.
I tillegg til den nye logoen introduseres et nytt merkeslogan som gir kundene dette løftet: «Nothing Moves Us Like Citroën»
- Når vi tar fatt på et av de mest spennende kapitlene i vår berømte 103-årige historie, er tiden inne for Citroën å få et moderne og moderne nytt utseende. Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang. Vi tilbyr våre kunder fremtidsrettede kjøretøyer som utfordrer de tradisjonelle normene i bransjen. Hele kundeopplevelsen – spesielt å kjøre elektrisk – må være rimeligere, komfortabel og fornøyelig. Vår arv og løfte om å inspirere forbrukere med vågale kjøretøy gir oss motet å ta en annen, mer inkluderende tilnærming til fremtidig familiemobilitet, og vi er sikre på at kunder fortid, nåtid og fremtid vil være enige om at ingenting beveger oss som Citroën, sier Citroën-sjef Vincent Cobée.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef Stellantis Norge - Opel, Citroën og Jeep
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Større plass, syv seter og 4x4. Elektriske Peugeot E-5008 er her20.3.2024 08:48:38 CET | Pressemelding
Den nye Peugeot E-5008 tilbyr opptil 660 kilometer rekkevidde, syv seter, 748 liter bagasjerom og tilhengerfeste.
Modelloffensiv fra Fiat14.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Den første bilen i rekken vises i juli 2024. Deretter kommer en ny modell i 2025, 2026 og 2027.
Fiat 600e blir en elektrisk utstyrsbombe27.2.2024 09:52:14 CET | Pressemelding
- Dette er helt nytt i Fiat-sammenheng. Fiat 600e har alt utstyr, god pris og garanterer det gode liv, eller La Dolce Vita som Fiat kaller det. Denne pakken ser jeg frem til å tilby norske kunder, og den leveres selvsagt ikke i grått! sier Lise Prydz Aarstrand, direktør for Fiat hos Bertel O. Steen.
Peugeot E-5008: Sniktitt på stor elektrisk syvseter26.2.2024 09:43:03 CET | Pressemelding
En størrelse opp fra E-3008, finner vi volumesteren og syvseteren E-5008.
Fiat Professional priser nye Doblò og E-Doblò13.2.2024 10:49:03 CET | Pressemelding
Når Fiat Professional i dag starter salget av en kraftig oppgradert Doblò, starter prisen på 284.900 kroner pluss moms for dieselversjonen og 406.900 kroner for E-Doblò.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom