Citroën med ny logo og merkeidentitet.

Logoen vises for første gang på en konseptbilen «oli» og vil pryde de kommende modellene fra midten av 2023.
Med den nye logoen tar Citroën et steg mot en ny æra for merkevaren, hvis misjon er å gjøre elektrisk mobilitet tilgjengelig for alle basert på kjerneverdiene: Mot, rimelighet og velvære for kundene.
Fortid møter fremtid
Det nye utseendet tolker den originale logoen som først ble introdusert av grunnlegger André Citroën, inspirert av suksessen til hans første selskap som produserte vinklede "fiskebein" (chevron) girsystemer. De to vinklene har vært kjernen i Citroëns identitet siden.
Sentralt i den nye merkeidentiteten er videreutviklingen av Citroëns verdenskjente «chevrons»-symbol. Logoen består nå av bredere og mer fremtredende vinkler, omgitt av en oval ramme. Det vertikale og mer fremtredende ovale merket vil bli et gjenkjennelig signaturelement på fremtidige Citroën-modeller og samtidig varsle en ny designretning for Citroën.
Det nye emblemet markerer Citroëns utvikling og debuterer i slutten av september på en konseptversjon av en Citroën familiebil. Etter dette vil den nye logoen gradvis pryde fremtidige Citroën-produksjons- og konseptbiler fra midten av 2023.
Ny font og nye farger
Logoen er supplert med en ny fargepalett med to nye signaturfarger og en ny font basert på den velkjente Citroën-fonten. Som en hyllest til historien betyr den nye merkeidentiteten også et gledelig gjensyn med fargen Monte Carlo blå, som har blitt brukt på ikoniske modeller som 2CV og DS, og den vil bli å se både på fremtidige modeller og oppleves i utstillingslokaler mv. hos forhandlerne.
I tillegg til den nye logoen introduseres et nytt merkeslogan som gir kundene dette løftet: «Nothing Moves Us Like Citroën»
- Når vi tar fatt på et av de mest spennende kapitlene i vår berømte 103-årige historie, er tiden inne for Citroën å få et moderne og moderne nytt utseende. Vår nye identitet er et elegant symbol på fremgang. Vi tilbyr våre kunder fremtidsrettede kjøretøyer som utfordrer de tradisjonelle normene i bransjen. Hele kundeopplevelsen – spesielt å kjøre elektrisk – må være rimeligere, komfortabel og fornøyelig. Vår arv og løfte om å inspirere forbrukere med vågale kjøretøy gir oss motet å ta en annen, mer inkluderende tilnærming til fremtidig familiemobilitet, og vi er sikre på at kunder fortid, nåtid og fremtid vil være enige om at ingenting beveger oss som Citroën, sier Citroën-sjef Vincent Cobée.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef Stellantis Norge - Opel, Citroën og Jeep
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Fiat Grande Panda – Norges kuleste elbil til en fornuftig pris!19.6.2025 12:57:00 CEST | Pressemelding
Fiat lanserer nå den elektriske Grande Panda i Norge. Den ikoniske modellen, som ble vist frem i 2024, kommer i to ulike versjoner og en veiledende pris fra 238.900 kroner.
Peugeot E-3008 og E-5008: Fullutstyrt 4x4 fra 488.400 kroner19.6.2025 11:55:28 CEST | Pressemelding
Peugeot slipper prisene på sine to største familiebiler med firehjulsdrift og 325 hestekrefter. 4x4-modellene introduseres som fullutstyrte versjoner med en utstyrspakke verdt inntil 52.000 kroner inkludert i prisen.
NYE E-208 GTi – 100 % ELEKTRISK, 100 % KJØREGLEDE17.6.2025 09:26:11 CEST | Pressemelding
PEUGEOT GJENSKAPER EN LEGENDE: Førti år etter lanseringen av 205 GTi vender den legendariske GTi-modellen tilbake – denne gang i helelektrisk form.
Klar for nye eventyr: Opel Grandland Electric AWD11.6.2025 10:19:05 CEST | Pressemelding
Opel tar et nytt grep i den viktigste delen av markedet med lanseringen av nye Opel Grandland Electric AWD – den første helelektriske Opel-modellen med firehjulstrekk. Med en kombinasjon av krefter, høy komfort og kjøreglede, er dette SUV-en for norske forhold og kjøreforhold året rundt.
Peugeot E-208 får klasseledende rekkevidde13.5.2025 08:44:11 CEST | Pressemelding
Europas mest solgte elbil i B-segmentet, Peugeot E-208, får økt rekkevidde og nye funksjoner, som integrert reiseplanlegger og Vehicle to Load (V2L)-funksjonalitet.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom