Citroën ë-C4: Prisvinner i kompaktklassen
Citroën ë-C4 er en ekte C-segmentbil, med en lengde på 436 centimeter, 180 cm bred og med en høyde på 152,5 cm. Akselavstanden på 267 cm sørger for god plass til fører og passasjerer, i tillegg til et bagasjerom på 380 liter.
Med en rekkevidde på 350 kilometer (WLTP), 100 kW hurtiglading og lastet med teknologi, er ë-C4 en kompakt og fullverdig elektrisk familiebil.
Citroën ë-C4 er femte bil ut i rekken av elektrifiserte Citroën-modeller, sammen med C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy og ë-SpaceTourer.
En ekte Citroën.
Komforten sikres av det patenterte dempersystemet Progressive Hydraulic Cushions. Kombinert med Advanced Comfort-setene vi kjenner fra C5 Aircross, gjenskaper ë-C4 den legendariske Citroën-komforten. Sammen med en helelektrisk drivlinje, blir ë-C4 stillegående, smidig og like godt egnet til bykjøring som til lengre turer.
Bygget på CMP-plattformen fra PSA leveres nye Citroën ë-C4 med et batteri på 50 kWh. Motoren yter 136 hestekrefter og har et dreiemoment på 260 newtonmeter.
- Vi gleder oss til å introdusere vår nye elektriske familiebil. ë-C4 har en kombinasjon av plass og pris som bør passe perfekt for det norske markedet, sier Ole S. Nedenes, merkesjef for Citroën hos Bertel O. Steen.
Fra 277.000 kroner
Nye Citroën ë-C4 kommer i tre utstyrsnivåer. Allerede fra startnivået Feel, som starter på 277.000 kroner pluss levering, er ë-C4 meget godt utstyrt, med ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiumsfelger, 10-tommers berøringsskjerm, aktiv nødbrems som registrer både fotgjengere og syklister, skiltgjenkjenning og automatisk styring av fjernlys og Progressive Hydraulic Cushions.
Neste nivå er Feel Pack som koster 292.000. Det nivået inkluderer head-up-display, navigasjon, ryggekamera med parkeringssensorer og proximity nøkkelfri adgang og start – noe som gjør at bilen åpnes og låses automatisk.
Toppnivået Shine, koster 312.000 og inkluderer også mørke ruter, blindsonevarsling, adaptiv cruisecontrol med full stopp/go – samt oppvarmet multifunksjonsratt.
Kombinasjonen av aktiv filholder og den adaptive fartsholderen med start/stopp gir Citroën ë-C4 selvkjøring på nivå 2.
Rikelig med plass
Bagasjerommet på 380 liter er enkelt å utnytte takket være et flatt gulv, rette sider og god innlastingsbredde. Med baksetene lagt ned kan du frakte 1.250 liter – fortsatt med helt flatt gulv. Ladekabler får plass under gulvet, og bagasjerommet er utstyrt med kroker til handleposer, mens en luke i bakseteryggen gjør transport av ski og andre lange gjenstander til en lek.
Nye Citroën ë-C4 kommer til Norge mot slutten av året.
TEKNISKE DATA:
Lengde: 4.354 mm
Bredde: 1.834 mm
Høyde: 1.522 mm
Akselavstand: 2.667 mm
Svingradius: 10,9 meter
Bakkeklaring: 156 mm
Bagasjerom: 380 liter, opp til 1.250 liter
Innlastingshøyde: 715 mm
Batteri: 400 V Li-Ion 50 kWh
Ytelser: 136 hk (100 kW)
Moment: 260 nm
Rekkevidde: 350 km – WLTP
Toppfart: 150 km/t
0-100 km/t: 9,7 sekunder
Ladetider:
100 kW 80% på 30 min
32 A ladeboks: Mellom 5 (med trefase 11 kW ombordlader) og 7.30 timer (enfas).
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef PSA Norge -Citroën og Opel
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Nye Opel Grandland: Fra konsept til virkelighet23.4.2024 07:26:14 CEST | Pressemelding
Når Opel lanserer helt nye Grandland har den hentet mange av elementene som først ble vist på konseptbilen Experimental. Med en rekkevidde på opptil 700 kilometer er nye Grandland den første Opel-modellen som er basert på STLA Medium-plattformen.
Nye Citroën ë-C3 Aircross: Tøffere og enda mer fleksibel18.4.2024 10:24:26 CEST | Pressemelding
Med en lengde på 4.39 og plass til alt familien trenger i hverdagen, er nye Citroën ë-C3 Aircross skreddersydd for det norske markedet.
Alfa Romeo Milano bytter navn16.4.2024 11:00:19 CEST | Pressemelding
En representant for den italienske regjeringen har besluttet at navnet Milano er ulovlig og ikke kan brukes. Det nye navnet blir Alfa Romeo Junior.
Alfa Romeo Milano, elektrisk kjøreglede og stil11.4.2024 08:29:44 CEST | Pressemelding
Alfa Romeo Milano kommer med italiensk design, sportslighet, kjøreegenskaper og ikke minst stemmestyrt ChatGPT.
Nye Opel Frontera: Kompakt og romslig9.4.2024 08:03:54 CEST | Pressemelding
Opel starter modelloffensiven for 2024 med de første bildene av sin nye elektriske kompakt-SUV: Opel Frontera.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom