PSA Norge

Citroën ë-Berlingo: Fleksibel, komfortabel og elektrisk

Del

Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo, gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.

Takket være at batteriene er plassert under gulvet, kan Citroën beholde lasteplassen og fleksibiliteten som Berlingo alltid har vært kjent for.
Takket være at batteriene er plassert under gulvet, kan Citroën beholde lasteplassen og fleksibiliteten som Berlingo alltid har vært kjent for.

Det minste medlemmet av Citroëns varebilfamilie følger dermed i fotsporene til den større ë-Jumpy, som nylig ble kåret årets varebil 2021. I likhet med storebror har ë-Berlingo tatt overgangen til elektrisk drivlinje uten kompromisser, og leverer samme modularitet og komfort som den fossile versjonen.

- Citroën Berlingo har en svært sterk posisjon i markedet for de små varebilene. Helt siden den første gang ble lansert i 1996 har den vært kjent for sine praktiske løsninger og stadige forbedringer. Det at den nå blir elektrisk, er selvsagt en helt naturlig evolusjon – og gjør at den bare passer enda bedre for det norske markedet, sier Roy Erik Johnsen, merkesjef PSA varebil hos Bertel O. Steen.

Utslippsfri problemløser
Med en rekkevidde på 275 kilometer (foreløpige tall) etter WLTP-standarden, er nye ë-Berlingo bygget på e-CMP plattformen fra PSA. Takket være at batteriene er plassert under gulvet, kan Citroën beholde lasteplassen og fleksibiliteten som Berlingo alltid har vært kjent for.

ë-Berlingo kan transportere to eller tre personer og kommer i to lengder. M, som er 4.40 meter lang, og XL, som har en lengde på 4,75 meter. Med en høyde på 1.84, passer den perfekt inn, også i trange parkeringshus.

Et eksempel på den unike fleksibiliteten, er muligheten for å legge ned passasjersetet, noe som gir deg mulighet for å frakte objekter på henholdsvis 3,09 meter i M-versjonen, og hele 3.44 meter i den lengste utgaven av ë-Berlingo.

- Som i fossilversjonen kan du frakte to europaller etter hverandre. Med en nyttelast på inntil 800 kilo og hengervekt på 750 kilo, er vi helt sikre på at nye ë-Berlingo fyller behovet mange profesjonelle varebilbrukere har for å tilpasse seg utslippsfri mobilitet, sier Johnsen.

Klasseledende

ë-Berlingo har en motor på 100 kW (136 hestekrefter) som leverer et dreiemoment på 260 Newtonmeter. Topphastigheten er elektronisk begrenset til 130 kilometer i timen. Batterienes plassering lavt i bilen, bidrar til god stabilitet og forutsigbare kjøreegenskaper.

Litium ion-batteriet på 50 kWh kan hurtiglades med inntil 100 kW, noe som gjør at 80 prosent av batteriet lades på 30 minutter – noe som er raskest i denne klassen.

Sikkerhet og førerassistanse

Nye ë-Berlingo har tatt med seg komfort- og sikkerhetsutstyr som vi kjenner fra Citroëns personbiler. Head-up-display, aktiv filholder, skiltgjenkjenning, kollisjonsvarsling og automatisk nødbrems, er bare noen av dem. Støtte for Apple CarPlay og Android Auto bidrar også til å gjøre arbeidsdagen enklere.

Parkeringssensorer foran og bak sørger for å varsle føreren om hindringer, også i blindsonen. Avhengig av utstyrsnivå får du også ryggekamera med 180-graders synsvinkel.

Salget av nye ë-Berlingo starter denne våren, og de første kundene vil etter planen få bilene sine etter sommeren.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Takket være at batteriene er plassert under gulvet, kan Citroën beholde lasteplassen og fleksibiliteten som Berlingo alltid har vært kjent for.
Takket være at batteriene er plassert under gulvet, kan Citroën beholde lasteplassen og fleksibiliteten som Berlingo alltid har vært kjent for.
Last ned bilde
ë-Berlingo har en motor på 100 kW (136 hestekrefter) som leverer et dreiemoment på 260 Newtonmeter
ë-Berlingo har en motor på 100 kW (136 hestekrefter) som leverer et dreiemoment på 260 Newtonmeter
Last ned bilde
Salget av nye ë-Berlingo starter denne våren, og de første kundene vil etter planen få bilene sine etter sommeren.
Salget av nye ë-Berlingo starter denne våren, og de første kundene vil etter planen få bilene sine etter sommeren.
Last ned bilde
Nye ë-Berlingo har tatt med seg komfort- og sikkerhetsutstyr som vi kjenner fra Citroëns personbiler. Head-up-display, aktiv filholder, skiltgjenkjenning, kollisjonsvarsling og automatisk nødbrems, er bare noen av dem.
Nye ë-Berlingo har tatt med seg komfort- og sikkerhetsutstyr som vi kjenner fra Citroëns personbiler. Head-up-display, aktiv filholder, skiltgjenkjenning, kollisjonsvarsling og automatisk nødbrems, er bare noen av dem.
Last ned bilde
Støtte for Apple CarPlay og Android Auto bidrar også til å gjøre arbeidsdagen enklere.
Støtte for Apple CarPlay og Android Auto bidrar også til å gjøre arbeidsdagen enklere.
Last ned bilde
Parkeringssensorer foran og bak sørger for å varsle føreren om hindringer, også i blindsonen. Avhengig av utstyrsnivå får du også ryggekamera med 180-graders synsvinkel.
Parkeringssensorer foran og bak sørger for å varsle føreren om hindringer, også i blindsonen. Avhengig av utstyrsnivå får du også ryggekamera med 180-graders synsvinkel.
Last ned bilde
Et eksempel på den unike fleksibiliteten, er muligheten for å legge ned passasjersetet, noe som gir deg mulighet for å frakte objekter på henholdsvis 3,09 meter i M-versjonen, og hele 3.44 meter i den lengste utgaven av ë-Berlingo.
Et eksempel på den unike fleksibiliteten, er muligheten for å legge ned passasjersetet, noe som gir deg mulighet for å frakte objekter på henholdsvis 3,09 meter i M-versjonen, og hele 3.44 meter i den lengste utgaven av ë-Berlingo.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Litium ion-batteriet på 50 kWh kan hurtiglades med inntil 100 kW, noe som gjør at 80 prosent av batteriet lades på 30 minutter – noe som er raskest i denne klassen.
Litium ion-batteriet på 50 kWh kan hurtiglades med inntil 100 kW, noe som gjør at 80 prosent av batteriet lades på 30 minutter – noe som er raskest i denne klassen.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Som i fossilversjonen kan du frakte to europaller etter hverandre. Med en nyttelast på inntil 800 kilo og hengervekt på 750 kilo
Som i fossilversjonen kan du frakte to europaller etter hverandre. Med en nyttelast på inntil 800 kilo og hengervekt på 750 kilo
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Når Citroën senere i år lanserer sin nye ë-Berlingo gir det tilgang til elektrisk mobilitet for svært mange av de som har varebilen som ett av sine viktigste verktøy.
Last ned bilde

Lenker

Om PSA Norge

PSA Norge
PSA Norge
Solheimveien 7
1473 Lørenskog

67 92 60 00

Følg saker fra PSA Norge

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra PSA Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra PSA Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom