Citroën C5 Aircross Hybrid: Ladbar SUV med lang rekkevidde
Elektrifiseringen av Citroën er i gang, og allerede neste år vil tre av modellene bli ladbare. Først ut er altså C5 Aircross som allerede har høstet svært god omtale for sin komfort og fleksibilitet. Når hybridversjonen er på plass i første halvår 2020, vil den sørge for at svært mye av hverdagskjøringen kan gjøres utslippsfritt.
C5 Aircross Hybrid kan kjøres elektrisk i 50 kilometer etter WLTP-normen, i hastigheter opp til 135 kilometer i timen. Takket være funksjonen «ë-Save» kan føreren planlegge reisen. Ved å velge mellom å spare strøm til 10 km, 20 km eller fullt batteri – kan man bestemme når på reisen den utslippsfrie kjøringen skal foregå.
Komfortabel og praktisk
Hybrid-versjonen av C5 Aircross tilbyr selvsagt samme komfort som vi kjenner fra dagens drivlinjer. Det inkluderer hjuloppheng med Progressive Hydraulic Cushions som bruker hydraulikk til å absorbere brå ujevnheter i enden av fjæringens arbeidsområde, både når demperen presses sammen og når den strekkes ut. På den måten sørger den for optimal komfort uansett underlag.
Advanced Comfort-setene gir, takket være valg av materialer, støtte, massasje og justeringsmuligheter, en komfort du kjenner fra meget komfortable møbler.
Takket være smart plassering av batteriene under de de individuelt justerbare baksetene, beholder C5 Aircross Hybrid sin store fleksibilitet. Det betyr at bagasjeplassen enkelt kan justeres fra 460 til 600 liter, avhengig av posisjonen på baksetet. Det gjør at C5 Aircross er den største hybriden i C-SUV-segmentet.
Mye krefter – lavt forbruk
Citroën C5 Aircross Hybrid har en drivlinje som består av en 1,6-liters bensinturbo med 180 hestekrefter koblet til en 8-trinns automatkasse. Denne er koblet med en elektrisk motor på 110 hestekrefter. Til sammen gir dette en systemeffekt på 225 hestekrefter og et moment på 380 newtonmeter.
Batteriet har en kapasitet på 13,2 kilowatt og lades på under to timer via normalladeinntaket på 7,4 kW.
Takket være denne svært effektive drivlinjen, har Citroën C5 Aircross Hybrid et forbruk på 0,17 liter per mil, noe som gir et utslipp på 39 gram CO2 målt med WLTP.
Lading kan selvsagt programmeres og kontrolleres, enten direkte fra bilen, eller i Citroëns egen app.
Nøkkelord
Kontakter
Stein PettersenPR og informasjonssjef PSA Norge - Citroën og Opel
Tel:+4790080436stein.pettersen@bos.noBilder
Lenker
Om Stellantis Norge
Følg pressemeldinger fra Stellantis Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Stellantis Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Stellantis Norge
Større plass, syv seter og 4x4. Elektriske Peugeot E-5008 er her20.3.2024 08:48:38 CET | Pressemelding
Den nye Peugeot E-5008 tilbyr opptil 660 kilometer rekkevidde, syv seter, 748 liter bagasjerom og tilhengerfeste.
Modelloffensiv fra Fiat14.3.2024 10:00:00 CET | Pressemelding
Den første bilen i rekken vises i juli 2024. Deretter kommer en ny modell i 2025, 2026 og 2027.
Fiat 600e blir en elektrisk utstyrsbombe27.2.2024 09:52:14 CET | Pressemelding
- Dette er helt nytt i Fiat-sammenheng. Fiat 600e har alt utstyr, god pris og garanterer det gode liv, eller La Dolce Vita som Fiat kaller det. Denne pakken ser jeg frem til å tilby norske kunder, og den leveres selvsagt ikke i grått! sier Lise Prydz Aarstrand, direktør for Fiat hos Bertel O. Steen.
Peugeot E-5008: Sniktitt på stor elektrisk syvseter26.2.2024 09:43:03 CET | Pressemelding
En størrelse opp fra E-3008, finner vi volumesteren og syvseteren E-5008.
Fiat Professional priser nye Doblò og E-Doblò13.2.2024 10:49:03 CET | Pressemelding
Når Fiat Professional i dag starter salget av en kraftig oppgradert Doblò, starter prisen på 284.900 kroner pluss moms for dieselversjonen og 406.900 kroner for E-Doblò.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom