Cisco satser stort i SMB-markedet

Under Ciscos årlige Partner Summit i Las Vegas ble det lansert en rekke nye produkter og tjenester, med hovedvekt på små bedrifter.

– Det stadig økende antallet enheter som kobler seg opp på nettverk gjennom Wifi 6, LTE og IoT gjør at virksomheter også må skalere nettverkene deretter. Arkitekturen blir derfor avgjørende for å sikre trygg bruk av nettverk, uansett hvilken protokoll eller tjeneste man bruker, sier Trine Strømsnes, administrerende direktør i Cisco Norge.

Samlet under merkevaren «Cisco Designed for Business» ønsker Cisco derfor å gi en enkel og friksjonsfri opplevelse for både partnere og mindre kunder, med raskere responstid og umiddelbar tilgang til ekspertise.

Cisco Designed for Business vil tilby løsninger som gjør det mulig for små bedrifter å koble til nettverket på en sikker og enkel måte. Nye tillegg til porteføljen inkluderer Cisco Business Wireless Access Points, en ny Meraki Go full stack tilpasset e-handel og distribusjonsmarkedet, samt den nye Catalyst 1K-switchen.

– Ciscos mål er å gi små bedrifter tilgang til de samme teknologifunksjonene som våre store bedriftskunder, men også å balansere med enkelhet og brukervennlighet slik at kunden kan fokusere på det som betyr mest og samtidig utvikle virksomheten sin, sier Strømsnes.

Cisco sine nye Meraki-tjenester og produkter, som også ble lansert under Partner Summit, bygger videre på selskapets industri-ledende nettverks- og sikkerhetshetsløsninger. De nye Cisco Meraki-løsningene inkluderer:

• MS390: En neste-generasjons switch som bygger på Cisco Merakis intensjonsbaserte nettverksløsning. Dette er den første Meraki-switchen som er bygget med Cisco Catalyst maskinvare i kombinasjon med Merakis programvare.
  • Adaptive policy: Cisco Meraki Adaptive Policy tillater organisasjoner å gruppere brukere, applikasjoner og enheter for enkelt å kunne bruke korrekt policy i nettverket. Adaptive Policy er en del av Ciscos Zero Trust Security-initiativ.
  • Nye sikkerhetsløsninger: Cisco Meraki introduserer også nye sikkerhetsfunksjoner og integrasjonsløsninger for sin sikkerhetsportefølje. Dette inkluderer introduksjonen av Meraki Trusted Access, som gir enhetsgodkjenning uten behov for MDM-løsning. Andre nyvinninger inkluderer DNS-trafikkbeskyttelse og innholdsfiltrering på Meraki MR drevet av Umbrella, og forbedrede brannmurregler for sikkerhetsutstyr.
  • Meraki Gateway (MG): Meraki Gateway (MG) er en ny produktserie for Cisco Meraki, og er en trådløs WAN-cellulær gateway som bruker cellulær konnektivitet, samtidig som den tilbyr enkel klargjøring og administrasjon.

– Cisco Merakis overordnede oppdrag er å gjøre en digital virksomhet så enkel å kjøre som mulig, uten å måtte ofre ytelse eller sikkerhet, avslutter Strømsnes.

Om Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) er en av verdens største teknologivirksomheter. Siden 1984 har våre ansatte, produkter og partnere sørget for at samfunnet trygt kan logge på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Oppdag mer på newsroom.cisco.com og følg oss på Twitter @Cisco.