Cisco Norge

Cisco lanserer nye innovasjoner for en inkluderende fremtid på Cisco Live!

Teknologiselskapet Cisco presenterer en rekke nye innovasjoner som skal hjelpe bedrifter å tenke nytt om applikasjoner, styrke sine medarbeidere, øke sikkerheten og forbedre infrastrukturen.
HELDIGITAL TEKNOLOGIKONFERANSE: Cisco Live!, er et av verdens største profesjonelle teknologiarrangementer. I år er konferansen heldigital.

Denne uken går startskuddet for Cisco Live!, et av verdens største digitale teknologiarrangementer, der mer enn 90 000 deltakere fra over 200 land deltar. Det globale eventet avholdes 30-31. mars, og årets tema er “Turn IT Up” – en hyllest til IT-medarbeidere verden over som har stått på i disse utfordrende tider.

Åpningsforedraget holdes av Ciscos CEO Chuck Robbins, og programmet består av foredrag og samtaler om innovasjon, hands-on-økter, musikalske innslag og opplæring innen ledelse og tekniske spesialområder.

Det siste året har vist oss at vi er sterkere sammen, og at teknologi kan gi oss nye måter å samhandle på, øke sikkerheten og automatisere en stadig skiftende og digital verden.

– Vi er inne i en spesiell tid der vi kan forme fremtiden som ligger foran oss, og for å gjøre nettopp det trenger vi riktig teknologi for å legge fundamentet, sier Chuck Robbins, CEO i Cisco.
– Med innovasjonene vi lanserer denne uken vil kundene våre verden over ikke bare være i stand til å samhandle, øke sikkerheten og automatisere fremtidens IT, men også utnytte teknologien for å skape en inkluderende fremtid for alle.

Nyhetene Cisco lanserer under konferansen skal hjelpe virksomheter å tenke nytt omkring sine applikasjoner, styrke sine medarbeidere, øke sikkerheten og forbedre infrastrukturen. Se sammendraget nedenfor:

Nyheter fra Cisco Live!

• Cisco forbedrer internettets infrastruktur for å støtte en inkluderende fremtid for alle:

Rask digitalisering og 5G vil skape utrolige muligheter for mange, men ikke for alle. En inkluderende fremtid krever at nettverk transformeres på en måte som endrer nettets økonomi for alltid. I dag annonserte Cisco hvordan de leverer innovasjoner innen hardware, optiske nettverk, software og systemer som forandrer og optimaliserer nettverk i stor skala. For mer informasjon les her
  • Cisco Secure presenterer en passordfri fremtid med enklere og mer pålitelig sikkerhet:

De negative konsekvensene ved bruk av passord er velkjent. Passord er sårbare og vanskelig å administrere, noe som koster bedrifter milliardbeløp hvert år. I dag presenterer Cisco Secure passordfri autentisering via Duo, som fungerer uavhengig av infrastruktur. Brukeren kan droppe passordet, og trygt logge seg på applikasjoner i skyen ved hjelp av sikkerhetsnøkler eller biometri. Duo passordfri autentisering er en del av Ciscos markedsledende “zero trust” plattform, med lagdeling av enhets- og adferdskontroll for å ytterligere forbedre sikkerheten ved pålogging. For mer informasjon les her
  • Cisco tilbyr synlighet på tvers av applikasjoner og internett:

Behovet for synlighet utover bedriftens egne nettverk blir stadig mer kritisk, når IT går mot en hybridstrategi drevet av stadig raskere implementering av SaaS- (Software-As-A-Service), internet- og skyløsninger. I dag presenterer Cisco integrasjon av internett- og skyanalyseverktøyet ThousandEyes med Cisco Catalyst 9000-familien og Cisco AppDynamics Dash Studio, markedets første og eneste full-stack synlighetsløsning for virksomheter og skynettverk. For mer informasjon les her
  • Cisco presenterer den mest skalerbare SASE-arkitekturen som gir full beskyttelse fra endepunkt til skyen:

Den raske utviklingen mot hybridarbeid og overgangen til skyen har gjort det mer komplekst å håndtere nettverk og sikkerhet. Årsaken er en stadig økende angrepsflate som består av brukere, enheter, applikasjoner og data. I dag forenkler Cisco nettverkssikkerhet med en utvidet Secure Access Service Edge-arkitektur (SASE), der alle kjernekomponenter kan kjøpes i en pakke. I tillegg er den fleksibel, og gjør det enkelt å bytte over til en heldekkende abonnementsløsning i fremtiden. Cisco presenterer også nye innovasjoner til den innebygde skyplattformen, SecureX, som tilbyr komplett beskyttelse fra endepunkt til skyen. For mer informasjon les her.

Under Cisco Live! vil det også komme frem nyheter fra Cisco Webex, som bygger videre på de over 400 nye funksjonene som nylig er lagt til for å hjelpe mennesker med å jobbe smartere, øke trivselen og skape mer inkluderende arbeidsplasser. Nyheter om Cisco kontaktsenterløsninger vil også bli presentert.

Det er fortsatt mulig å registrere seg og delta på Cisco Live! For mer informasjon, besøk nettsiden til Cisco Live!

Bilder

Last ned bilde
STORT PUBLIKUM: Chuck Robbins, CEO i Cisco åpner Cisco Live! denne uken for hele 90 000 deltagere fra mer enn 200 land.
Last ned bilde
PASSORDFRI FREMTID: Cisco Secure lanserer passordfri autentisering via Duo under årets Cisco Live!

Om Cisco Norge

Cisco Norge
Philip Pedersens vei 1
1366 Lysaker

Om Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) er en av verdens største teknologivirksomheter. Siden 1984 har våre ansatte, produkter og partnere sørget for at samfunnet trygt kan logge på og gripe morgendagens digitale muligheter i dag. Oppdag mer på newsroom.cisco.com og følg oss på Twitter @Cisco.

Følg pressemeldinger fra Cisco Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Cisco Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Cisco Norge