Circle K kåret til bransjens mest bærekraftige merkevare
For femte året på rad har den norske befolkningen kåret Circle K til den beste merkevaren på bærekraft og bransjevinner i den nasjonale undersøkelsen Sustainable Brand Index.

– Vi er svært stolte over plasseringen som det norske folk har gitt oss. Vår bransje er i en enorm endring innen mobilitet og bærekraft. Prisen er en anerkjennelse av at Circle K vurderes til å ligge helt i front av denne utviklingen, og at folk er opptatt av det vi gjør, sier Kjetil Foyn, ansvarlig for lojalitet og kommunikasjon i Circle K.
Sustainable Brand Index er Europas største uavhengige merkevarestudie med fokus på bærekraft. I Norge kartlegges 254 merkevarer innenfor en rekke bransjer. Circle K står som nummer én i sin bransje, og rangeres som nummer 102 av 254 merkevareselskaper totalt.
Plasseringen gjør også merkevaren rangert høyt mot andre aktører i nærliggende bransjer som kiosker, restauranter og kafeer.
Bærekraftmål for fremtiden
De siste fem årene har Circle K igangsatt en rekke satsinger som støtter FNs bærekraftsmål, og som møter behovene til fremtidens reisende kunder.
Selskapet fikk internasjonal anerkjennelse i desember 2020, da Circle K E-18 Bamble vant prisen for «Årets viktigste butikk» fra Global Convenience Store Focus. Den samme stasjonen ble introdusert av samferdselsminister Knut Arild Hareide som verdens mest moderne veiserviceanlegg og døgnhvileplass, da han åpnet stasjonen i juli 2020.
– Vi har flere prosjekter på gang, og har satt oss høye ambisjoner for veien videre. Samtidig som vi har en kraftig satsing på å bygge flere ladestasjoner, har vi også fokus på fornybart flytende drivstoff som sørger for lavere utslipp. Vi jobber bredt med å redusere matsvinn og har reddet 200 000 poser med overskuddsmat gjennom TooGoodToGo, vi har redusert og fjernet plast i engangsartikler og emballasjer, og ikke minst satser vi på sunnere mat og bærekraftig produksjon i samarbeid med våre norske lokale leverandører. Dette er blant noen av satsingene som er viktige for å bidra til at vi leverer på våre felles mål og som vi opplever er viktige for våre kunder, sier Kjetil Foyn.
Om Sustainable Brand Index
Det gjennomføres mer enn 60 000 intervjuer i Europa hvorav 10 460 i Norge. Intervjuene kartlegger kundenes opplevelse av hvor bærekraftig den enkelte merkevare fremstår. Bærekraftselementer som klimaspørsmål, menneskerettigheter, helse og velvære er en del av kartleggingen.
Undersøkelsen ble gjennomført i Norge fra november 2020 til februar 2021.
Les mer om undersøkelsen her
Nøkkelord
Kontakter
Knut Hilmar HansenKommunikasjonsjef
Knut er kommunikasjonssjef for Circle K Norge AS, den norske virksomheten til Circle K
Bilder


Om Circle K Norge
Circle K Norge driver 473 drivstoffutsalg i Norge, 304 av dem er fullservice bensinstasjoner langs veien som tilbyr drivstoff, bilvask, kaffe og mat. Vi er også drivstoffgrossist og har en rekke terminaler og depoter som forsyner stasjoner og kunder i hele Norge. Ca. 3 000 personer jobber på våre kontorer og stasjoner over hele landet.
Circle K Norge er en del av Alimentation Couche-Tard Inc. («Couche-Tard») som er en verdensledende aktør innen drivstoff og detaljhandel med hovedkvarter i Laval, Canada.
Vi het tidligere Statoil Fuel & Retail Norge AS, men endret selskapsnavn til Circle K Norge i april 2016. Statoil-stasjonene i Norge blir merket om til Circle K fra mai 2016 til mai 2017 i forbindelse med at Couche-Tard samler alle sine convenience-virksomheter under det globale merkenavnet Circle K.
Servicekontoret for Circle K Norge ligger i Oslo.
Følg pressemeldinger fra Circle K Norge
Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Circle K Norge på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Circle K Norge
Har samlet inn 33 millioner kroner – nå blir det rosa Circle K-stasjoner for 10. gang3.10.2021 15:25:00 CEST | Pressemelding
I oktober aksjonerer landets Circle K-stasjoner for Rosa sløyfe for 10. år på rad. Hittil har kundene bidratt med mer enn 33 millioner kroner til brystkreftsaken.
- Kundene har tatt meget godt imot oss på Circle K Kongsbergporten3.10.2021 13:59:21 CEST | Pressemelding
Forbifarende og lokalmiljøet har tatt meget godt imot Circle Ks nye flaggskip på Kongsbergporten, landets første energistasjon der hurtigladerne har byttet plass med drivstoffpumpene. Stasjonen er utstillingsvindu for selskapets satsing på energisparing og grønn strøm, og er lagt merke til internasjonalt.
Nå utvider Circle K glutenfritt-tilbudet i Norge24.6.2021 10:00:00 CEST | Pressemelding
Fra i sommer får om lag 400 000 mennesker med glutenintoleranse et nytt og etterlengtet mattilbud langs veien. Nå tilbyr Circle K et bredt utvalg av glutenfri mat for hele familien.
Skal finne neste generasjon med stasjonsledere13.5.2021 13:42:32 CEST | Pressemelding
I 18 år har Circle K Norge sendt utvalgte stasjonsmedarbeidere gjennom sitt populære talentprogram. Nesten 7 av 10 av de som har fullført talentprogrammet jobber fremdeles i selskapet.
Circle K elsker Norge - vi er klare8.2.2021 15:25:03 CET | Pressemelding
Alimentation Couche-Tard og deres globale varemerke Circle K har gjort det helt klart : « Ja, Will Ferrell – Circle K elsker Norge, og vi er klare til å ta deg imot! » Circle K er en ledende aktør med sitt tilbud til el-bilister og Norge er globalt testlaboratorium for Circle K.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom