Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»

Foto: Håkon Jørgensen

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down».

Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn.

I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn.

Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner:

«Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!» Cherie Mwangi

Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester etter etterspørsel blant publikum, da de først kun ble tilgjengeliggjort på sosiale medier.

Nå er Cherie Mwangi klar med sin nye singel «Buss It Down», som handler om Cherie og hennes venninner som sammen gjør seg klare til å ta byen med storm:

«Jeg vil at de som hører på den skal føle seg selv og gjøre meste ut av kvelden. Denne sangen spilles når viben er på sitt beste.» Cherie Mwangi

Hør låten HER i morgen fredag.

Låten er skrevet av Cherie og produsert av Orio, og den ble til på organisk vis i studio:

«Orio spilte av beaten og jeg begynte å nynne og freestyle. Med engang jeg skrev hooket "b b b b buss it down" hoppet Orio ut av stolen sin og skrek! Jeg har aldri sett han så overbevist over en sang før, per dags dato er det hans favoritt over låtene vi har laget sammen.» Cherie Mwangi

Siden sist har Cherie jobbet i studio og nå forbereder hun seg til sin festivalopptreden på Kadetten. På Kadetten opptrer hun på samme scene som den internasjonale superstjernen Megan Thee Stallion – som den eneste norske artisten.

Cherie har også rukket å få anerkjennelse og oppmerksomhet fra Fenty-merkevaren til selveste Rihanna. Hun opptrådte på lanseringen av Fenty Skin i Norge, og nylig ble et bilde av Cherie delt på Fenty Beautys offisielle Instagram med hele 11,5 millioner følgere!

«Jeg fikk æren av å være den eneste artisten som spilte på lanseringen av Fenty Skin i Norge! Jeg har i tillegg blitt invitert til eventer og fått tilsendt herlige produkter. Jeg elsker Fenty Beauty, og jeg liker spesielt at de lager produkter som er inkluderende. Det er også veldig inspirerende å se en svart kvinne "make big moves"– Cherie Mwangi

Mer om Cherie Mwangi:
Cherie Mwangi (22) er den rå, unge kvinnelige rapperen som kan minne om amerikanske Megan Thee Stallion og Saweetie med en fresh norsk twist. Cherie har en stor personlighet og er ikke redd for å tøye grenser, og beveger seg i et landskap som ingen andre i Norge gjør i dag. Hun omtaler seg selv som «every good girls alter ego».

Foto: Håkon Jørgensen

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Subwoolfer, Sabrina Carpenter, Tina og Bettina, Lauv og Ólafur Arnalds!1.7.2022 10:36:22 CEST | Pressemelding

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken! Tina og Bettina gir bort musikk-inntektene for bekjemping av formueskatt på Oslo vest Smash Mouth, det ikoniske bandet bak monsterhitene "All Star" og "I’m A Believer" er nå tilbake med sin første utgivelse på fire år. "4th Of July" er en hyllest til bandets favoritthelligdag, nemlig USAs uavhengighetsdag. Med seg på låten har Smash Mouth med seg bandets nyeste medlem og vokalist, Zach Goode. Den anerkjente pianisten Ólafur Arnalds annonserer sitt neste album, some kind of peace – piano reworks med utgivelsen av "Woven Song – piano reworks" med polske Hania Rani. Albumet slippes 28. oktober, og er en omarbeidet versjon av hans 2020 utgivelse, hvor han har invitert musikere fra verden rundt til å skape nytolkninger av hans tidligere verk. Filmmusikken til Minions: The Rise Of Gru, er ute i dag. Albumet er produsert og satt sammen av 2022 Grammy Producer of the Year Jack Antonoff. Minions: The Rise Of Gru inneholder en bla

Subwoolfer fyller det utenomjordiske fruktfatet sitt med fersken!1.7.2022 10:27:10 CEST | Pressemelding

Fredag 1. juli slipper Subwoolfer sin nye låt Melocoton (The Donka Donk Song). Det har vært et hektisk år for bandet med Eurovision, og etter imponerende 20 millioner streams på Give That Wolf A Banana, er etterspørselen på ny musikk skyhøy blant fansen. Hør låten HER. “Etter at Give That Wolf A Banana viste seg å være utrolig viktig for menneskene på jorden og reddet flere liv, er det nå tid for å slippe vår neste singel. Det er på tide å rette blikket mot en mindre kjent frukt, nemlig Melocoton, bedre kjent som fersken. Selv om den ikke vil redde bestemoren din på samme måte som en banan ville ha gjort, er det et viktig steg I Subwoolfers utforskning og forståelse av planeten dere mennesker kaller jorden”, sier Subwoolfer selv om låten. Låten ble selvfølgelig spilt inn på den mørke siden av månen, i Subwoolfers romstudio i et stille hjørne kalt krater Manchester. Melocoton (The Donka Donk Song) følger også med en musikkvideo, som har premiere kl 13:00 i dag. Se den HER. Subwoolfer er