Charlotte WWiebe er TUI gruppens nye Sustainability Director

TUIs tidligere HR Direktør i Norden, Charlotte WWiebe, er utnevnt som TUI gruppens nye Group Sustainability Director, hun tar over rollen etter Jane Ashton. I tillegg til rollen som HR Direktør og medlem av TUIs Nordiske styre har Charlotte vært sentral i å drive utviklingen i selskapet siden 2010.
Charlotte Wwiebe - TUI Gruppens nye Sustainability Director

-  Charlottes engasjement for bærekraftig utvikling og innovasjon, så vel som hennes evne til å drive endring, er perfekte egenskaper som er viktige i hennes nye rolle som Group Sustainability Director. Turisme er en sterk global aktør som driver positiv endring. Vår ambisjon for TUIs nye bærekraftstrategi 2030 er klar: Vi ønsker å fortsette å lede an i vår bransje ved å balansere de miljømessige, sosiale og økonomiske aspektene ved bærekraft innen turisme, sier Thomas Ellerbeck.

I sin nye rolle vil Charlotte WWiebe rapportere til Thomas Ellerbeck, medlem av konsernledelsen og konserndirektør for Corporate and External Affairs, Kommunikasjonsansvarlig for hele gruppen, Public Affairs og bærekraft hos TUI, Ellerbeck er også styreleder for stiftelsen TUI Care Foundation.

Fra mars 2020 vil Charlotte Wwiebe være ansvarlig for implementering av TUI gruppens nye bærekraftstrategi 2030 der målet er å styrke TUIs ledende posisjon innen bærekraft og forme fremtiden for mer bærekraftige reiser. Arbeidet innebærer å lede TUIs fageksperter innen bærekraft, lede strategiprosessen og presentere selskapets nye bærekraftstrategi i begynnelsen av neste år.

I Norden har Charlotte ledet etableringen av en moderne arbeidsplass, og støttet TUI Nordens virksomhet og dannelsen av et av TUI Groups digitaliserings- og innovasjonsknutepunkter. I 2019 ble hun kåret til 'Årets svenske HR-direktør', en utmerkelse som hedrer hennes bidrag til den vellykkede transformasjonen av TUI Nordic.

I og med at de nordiske landene er foregangsland innen bærekraftig utvikling, har Charlotte også arbeidet med implementering av bærekraftig praksis i bedriften. Hun forlater nå sin rolle i Norden for å jobbe i en global rolle for TUI, men med den samme verktøykassen - endring, innovasjon og læring.

- Bærekraftig utvikling er en av de største utfordringene i vår tid. Jeg er overbevist om at bærekraft og lønnsomhet går hånd i hånd. Målet mitt er derfor å fortsette å jobbe med kollegaene mine i hele TUI Group så vel som våre interessenter og samarbeidspartnere for å drive endring på dette området med det formål å skape en mer bærekraftig virksomhet - for våre kunder og destinasjoner, våre kolleger og planeten. Nye ideer og ny teknologi vil være nødvendig for å løse denne oppgaven. I årene fremover vil vi fortsette å forme reisebransjens fremtid med et sterkt fokus på mennesker, vår virksomhet og planetens behov, sier Charlotte Wwiebe.

Charlotte Wwiebe - TUI Gruppens nye Sustainability Director

TUI (Tourist Union International) er den ledende reiseoperatøren i verden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI. TUI Norge ble etablert i 1973. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Spania. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.