Charlotte Surén blir leder for strategiske prosjekter i Kredinor

Charlotte Surén (32) går 1. mai inn i ledergruppen i Kredinor med ansvar for strategiske prosjekter. Hun kommer fra BDO, og har vært innleid i Kredinor det siste halve året for å styre arbeidet med omorganisering av Kredinor og sammenslåing med Modhi.
Charlotte Surèn blir Chief Special Projects Officer med ansvar for strategiske prosjekter i Kredinor. Hun vil inngå i ledergruppen i selskapet. Foto: Sturlason AS

– Charlotte har allerede gjort en formidabel innsats med å lede første fase av omorganiseringen av Kredinor til aksjeselskap og hatt ansvar for prosjektet knyttet til intensjonsavtalen om sammenslåing mellom Kredinor og Modhi. Hun har den riktige kunnskapen, stukturen og ikke minst pågangsmotet til å lede slike krevende prosesser. Vi er svært glade for at hun er med oss på laget videre, sier administerende direktør i Kredinor, Klaus-Anders Nysteen.

Charlotte Surén har jobbet for Kredinor som utleid konsulent fra BDO siden oktober 2021. Hun skal nå lede strategiske prosjekter i Kredinor med jobbtittelen Chief Special Projects Officer. Hun vil bli en del av ledergruppen i Kredinor og blir dermed blant de yngste lederne i inkassobransjen i Norge.

Kredinor står midt i en betydelig endringsprosess. For kort tid siden ble det annonsert at selskapet planlegger å slå seg sammen med Sparebank 1 Gruppen-eide Modhi, i tillegg til at selskapet omorganiseres fra samvirekforetak til aksjeselskap med en allmenyttig stiftelse som eier.

– Planene om sammenslåing er veldig spennende og positive for selskapets fremtid. Det har vært veldig gøy å jobbe tett med flere av de dyktigste folkene innenfor sine spesialfelt i dette prosjektet til nå, både interne og eksterne. Jeg ydmyk, stolt og glad for å få være med på reisen videre som ansatt i Kredinor, sier Charlotte Surén.

Charlotte Surén har flere års erfaring innen virksomhetsstyring og finansanalyse fra bl.a. Eksportkreditt Norge og Multiconsult. Hun har også en imponerende svømmekarriere fra juniorlandslaget på CV-en.

– Kredinor har ambisiøse mål for å levere løsninger og prosjekter basert på endringer i marked og kundebehov, og med den nye selskapsformen vil vi oppleves som en mer offensiv organisasjon i tiden fremover. Jeg er overbevist om at Charlotte er riktig person til å lede dette arbeidet, sier Nysteen.

Kredinor er et av Norges største inkassoselskap med røtter tilbake til Christiania Kreditorforening i 1905. Selskapet tilbyr løsninger innenfor fakturering, inkasso og porteføljekjøp, med tilhørende tjenesteområder. Kredinor omsetter for ca. 980 millioner i årlig og har rundt 420 ansatte.