Celcom-Digi mottar regulatorisk klarering for å gå videre med fusjon i Malaysia

(Oslo/Singapore, 29. juni 2022) Telenors malaysiske datterselskap Digi, og Axiata Group Berhad, har i dag mottatt en «Notice of No Objection» fra den malaysiske telekomregulatøren, Malaysian Communications and Multimedia Commission (“MCMC”), for den foreslåtte fusjonen av Celcom og Digis telekomvirksomheter.

Meldingen bekrefter MCMCs samtykke til at partene kan gå videre til neste faser av den foreslåtte transaksjonen som er godkjenning fra det malaysiske finanstilsynet (Securities Commission), Bursa Malaysia, og av Axiata og Digis aksjonærer.

- Med det regulatoriske samtykket, har vi nådd en positiv milepæl i den malaysiske fusjonsprosessen. Vi gleder oss over at vi nærmer oss å realisere det fulle potensiale ved å bringe disse to selskapene sammen, og etablere en kommersielt sterkere og mer robust digital tjenesteleverandør. Med de foreslåtte strukturelle grepene i Thailand og Malaysia, har Telenor en klar ambisjon om å skape fremtidsrettede selskaper som bedre kan støtte ambisiøse nasjonale digitale ambisjoner og bringe nye, avanserte tjenester til forbrukere i hele regionen, sier Jørgen Arentz Rostrup, konserndirektør i Telenor Group og leder for Telenor Asia.

For å sikre at forbrukere i Malaysia vil fortsette å dra nytte av effektiv konkurranse i telekommunikasjonssektoren, har Axiata og Digi tilbudt et sett med forpliktelser for å møte potensielle utfordringer identifisert av MCMC.  Detaljer er tilgjengelig her.

Partene er fortsatt sikre på at det fusjonerte selskapet vil realisere den estimerte verdien av synergier samt at de sammenslåtte enhetene vil etablere en sterk leverandør av digitale tjenester, som er godt posisjonert for å svare på endringer i markedet.

Det sammenslåtte selskapet vil gi bedre nettverkskvalitet og dekning. I tillegg vil selskapet investere i utvidelse av nettverket, akselerere utvikling av 5G-løsninger og tilrettelegge vekstmuligheter for store, små og mellomstore bedrifter gjennom globale partnerskap. Det sammenslåtte selskapet vil også dra nytte av stordriftsfordeler, samtidig som det styrker kjernedistribusjon, leverer forbedret nettverksdrift og realiserer effektiviteten av operasjonelle aktiviteter.

Det fusjonerte selskapet planlegger å investere opptil 250 millioner Malaysiske ringgit (~55 millioner USD / 550 millioner NOK) over fem år for å bygge et innovasjonssenter i Kuala Lumpur. Senterets formål er å holde Malaysia i forkant av den globale digitale utviklingen, og vil fremme omfattende forskning- og utvikling knyttet til 5G, AI og IoT-teknologi samt støtte lokale digitale oppstartsselskaper med å utvide deres teknologi- og innovasjonsevne.

Partene anslår at den foreslåtte sammenslåingen vil bli gjennomført innen andre halvdel av 2022 som tidligere annonsert. Ved gjennomføringen av fusjonen, vil Axiata og Telenor ha likt eierskap på 33,1 prosent hver i det nye selskapet.

Pressekontakt:

David Fidjeland, informasjonssjef, Telenor Group

+47 934 67 224 | david.fidjeland@telenor.com

Hvis du vil se dette innholdet fra www.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Hvis du vil se dette innholdet fra ml-eu.globenewswire.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.

Om GlobeNewswire by notified

Følg pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra GlobeNewswire by notified på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra GlobeNewswire by notified

A Step Forward in Human-Robot Collaboration: Han's Robot Opens A New Era of Intelligent Collaborative Robots13.8.2022 02:39:12 CEST | Press release

SHENZHEN, China, Aug. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Wang Guangneng, general manager of Han's Robot, said that repetitive, mechanical, and dull work had left us no time to take care of our family and real life. Collaborative robots came into being to solve this issue, allowing robots and workers to work together to improve efficiency. However, this is only the first step. Han’s Robot is developing intelligent collaborative robots that do not require secondary development which users can buy and use according to their needs and costs. Han's Robot is invested and established by Han's Laser, the world's leading industrial laser processing and automation solution provider. It has attracted over 500 top global talents from 25 countries and regions. The core technology R&D team has accumulated more than ten years of industrial experience and mastered the core key technologies of intelligent robots. The product has the advantages of intelligent perception, zero-code programming, zero-sliding wh

Volta Finance Limited: Net Asset Value as at 31 July 202212.8.2022 18:15:00 CEST | Press release

Volta Finance Limited (VTA / VTAS) –July2022 monthly report NOT FOR RELEASE, DISTRIBUTION, OR PUBLICATION, IN WHOLE OR PART, IN OR INTO THE UNITED STATES ***** Guernsey, 12August2022 AXA IM has published the Volta Finance Limited (the “Company” or “Volta Finance” or “Volta”) monthly report for June. The full report is attached to this release and will be available on Volta’s website shortly (www.voltafinance.com). PERFORMANCE and PORTFOLIO ACTIVITY July saw a recovery from the losses faced the previous two months. The fund gained +4.5%, mainly driven by EUR CLO equity holdings (+2,7% contribution in NAV performance). Through asset classes, the monthly performances** were: -2.8% for Bank Balance Sheet transactions, +5% for CLO equity tranches; +2.3% for CLO debt; -5% for Cash Corporate Credit and ABS (together representing 2.3% of NAV). In the footsteps of most markets (July was one of the best months for the High Yield bonds market since years), the loan markets rallied and therefore C

CONDITIONS FOR RIKSBANK BID PROCEDURE KOMMUNINVEST BONDS12.8.2022 16:20:00 CEST | Press release

Bid procedure, 2022-08-16BondsKOMMUNINVEST I SVERIGE: 2410. SE0010469205. 2024-10-02 KOMMUNINVEST I SVERIGE: 2706, SE0016829048, 2027-06-15 BidsBids on interest and volume are entered via Bloomberg Bond Auction SystemBid date2022-08-16Bid times10.00-11.00Requested volume (corresponding nominal amount)2410: 200 mln SEK +/-100 mln SEK 2706: 200 mln SEK +/-100 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)2410: 200 mln SEK per bid 2706: 200 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 11.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-08-18Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383General Terms and ConditionsGeneral Terms and Conditions General Terms and Conditions för the Riksbank’s Purchases of Bonds via Bid Procedure 2020:3. dated 20 November 2020 (see the Riksbank´s web). Stockholm, 2022-08-12 This i

CONDITIONS FOR RIKSBANK REVERSED AUCTIONS SEK GOVERNMENT BONDS12.8.2022 16:20:00 CEST | Press release

Bid procedure, 2022-08-19BondsSWEDISH GOVERNMENT: 1065. SE0017830730. 2033-11-11 Bid date2022-08-19Bid times09.00-10.00 (CET/CEST) on the Bid dateRequested volume (corresponding nominal amount)1065: 500 mln SEK +/-250 mln SEK Highest permitted bid volume (corresponding nominal amount)1065: 500 mln SEK per bid Lowest permitted bid volume (corresponding nominal amount)SEK 50 million per bidExpected allocation timeNot later than 10.15 (CET/CEST) on the Bid dateDelivery and payment date2022-08-23Delivery of bondsTo the Riksbank's account in Euroclear Sweden AB's securities settlement system 1 4948 6383 Stockholm, 2022-08-12 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

Mandalay Resources Corporation tillkännager resultatrapporten för andra kvartalet 202212.8.2022 15:44:02 CEST | Pressemelding

TORONTO, Aug. 12, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) tillkännager resultatrapporten för kvartalet som slutade den 30 juni 2022. Bolagets sammanfattade och konsoliderade delårsrapporter för kvartalet som slutade den 30 juni 2022, tillsammans med ledningens diskussion och analys (”MD&A”) för motsvarande period, finns tillgängliga under bolagets profil på www.sedar.com och på bolagets webbplats på www.mandalayresources.com. Alla valutor i detta pressmeddelande avser USD om inget annat anges. Höjdpunkter under andra kvartalet 2022: Stärkt balansräkning – en förbättrad nettokassa med 47,9 miljoner USD i likvida medel och 41,5 miljoner USD i totala räntebärande utestående skulder;Konsoliderade kvartalsintäkter på 50,1 miljoner USD;Nettokassaflöde från den löpande verksamheten på 16,1 miljoner USD och fritt kassaflöde på 7,5 miljoner USD1;Konsoliderad kvartalsvis justerad EBITDA1 på 20,3 miljoner USD;Justerat nettoresu