Cecilie Lyngby blir ordførerkandidat i Oslo

Nominasjonskomiteen i Folkets Parti FNB har satt Cecilie Lyngby, Britt Fossum, Hanne Haskel og Ali Abubaker øverst på valglisten for valget i 2023. – Vi går alltid for å vinne, og vi er supermotivert for å fortsatt representere våre velgere på Oslo rådhus.
Cecilie Lyngby

Cecilie Lyngby kom inn i Oslo bystyret i 2019 og leder nå helse- og sosialkomiteen. Hun er leder i Folkets Parti og partiets ordførerkandidat i Oslo. Helt siden 2017 har hun skapt mye oppmerksomhet mot Oslos massive bompengeringer, og hun har arrangert en rekke demonstrasjoner for å få de urettferdige bompengene ned. Hun er også blitt et kjent fjes i kampen for psykisk helse, mot volden i Oslo og hun har et særlig engasjement overfor frivillige organisasjoner som jobber med byens utsatte.

Britt Fossum var en av de mest populære navnene som fikk flest personstemmer i 2019. Hun har et glødende engasjement for nærområdet Nordstrand og Lambertseter, og for at Oslo by skal være tilgjengelig for alle.

Hanne Haskel er generalsekretær i Folkets Parti, og har i tillegg til bompengesaken, også markert seg sterkt i Aksjonen Strømopprøret, og vært med å arrangere flere av demonstrasjonene mot strømkrisen utenfor Stortinget.

Ali Abubaker har vært vara i siste periode, og fått bryne seg på politiske utfordringer i flere komiteer. Allerede i 2019 markerte han seg også som en av de store stemmesankerne med over 1000 personstemmer.

- Vårt oppdrag er å følge med på alt som skjer på rådhuset og si i fra og vi skal bidra til å gjøre landets hovedstad til en bedre by for alle, sier Cecilie Lyngby.

Cecilie Lyngby

Om Folkets parti FNB