Carl Aaby ny administrerende direktør i IKEA Norge

Svenske Aaby kommer fra stillingen som kommersiell direktør i IKEA Østerrike.

Carl Aaby har jobbet i IKEA i forskjellige lederstillinger siden 2007. 38-åringen begynte sin karriere i IKEA Japan som ledertrainee i 2007 og gikk fra avdelingsleder for kjøkken og spiseplass i varehuset i Kobe, til salgssjef for IKEA Japan. I 2012 flyttet Carl til Nederland hvor han begynte som assisterende salgssjef i Amsterdam-varehuset, men avanserte raskt til assisterende varehussjef og senere varehussjef for IKEA Haarlem. I sitt siste år i Nederland fungerte han som leder for virksomhetsstyring og finans i ett år, før han ble ansatt i IKEA Østerrike som assisterende Retail manager. Siden april 2019 har Aaby vært kommersiell direktør for IKEA Østerrike.

- Vi er inne i en spesiell tid der vi ser slutten på en lang verdensomspennende pandemi som har påvirket IKEA Norge med stengte varehus over lang tid. Det er en spennende tid for varehandelen, vi står overfor store endringer, og jeg gleder meg til å bidra til å skape et enda bedre IKEA for de mange menneskene. Et IKEA som er rimelig, tilgjengelig og bærekraftig også i fremtiden.